Forum Focus Klub Polska
Strona Domowa O Nas Forum Ford Focus Gielda Rejestracja
Komunikaty

Foczka Miesiąca
...
Tuning Zrób To Sam Download Galeria Facebook
Polecamy





Zaprzyjaźnione Kluby


Ford Focus II ST






Ford Focus ST to rasowe auto o sportowym charakterze, które oferuje jednocześnie przestronne wnętrze typowego auta rodzinnego segmentu C. Inżynierowie z Ford TeamRS - działu Forda, specjalizującego się w projektowaniu i produkcji samochodów przeznaczonych do sportu wyczynowego - już nie raz udowodnili, że potrafią stworzyć auto wyczynowe, które osiągało rangię ikony sportów motorowych. Wszyscy pamiętają sukcesy jakie odnosił Ford Escort Cosworth czy Focus RS WRC. Tym razem stworzyli auto, które może cieszyć każdego miłośnika sportowych doznań, lubiącego mocniej przycisnąć pedał gazu. Focus ST nie zmusza jednak do rezygnacji z komfortu, przestronności i codziennej funkcjonalności.

Nowy Ford Focus ST jednoznacznie wskazuje drogę jaką zmierza seria z logo "Sport Technologies". Potwierdzają to słowa Josta Capito - dyrektora Ford Team RS: "konstrukcja, od której wyszliśmy - standardowy Ford Focus, charakteryzuje się najlepszymi właściwościami jezdnymi w swojej klasie. Same prace nad modelem ST dały nam mnóstwo przyjemności i satysfakcji. Ponadto jesteśmy przekonani, że udało nam się osiągnąć bardzo ambitne cele, które sobie założyliśmy. Seryjny Ford Focus jest przecież bazą do produkcji wyczynowego samochodu klasy WRC, który już możemy oglądać na trasach odcinków specjalnych rajdów samochodowych. Mogę więc z dumą powiedzieć, że duch, który pozwolił Fordowi odnosić wspaniałe sukcesy w sporcie motorowym, powrócił w wielkim stylu także w serii ST...".

Nowy Ford Focus ST został wyposażony w 5-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem, o pojemności 2.5 litra i mocy 255 KM. Dysponuje on maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm, który jest dostępny w przedziale 1600-4000 obr/min. Specjalnie dla tej jednostki inżynierowie z Ford TeamRS, opracowali układ zmiennych faz rozrządu niezależnie dla obu wałków Ti-VCT (Tvin independent Variable Cam Timing), co zaowocowało lepszą elastycznością i osiągami jednostki, ponadto opracowano nowy układ wtryskiwaczy mieszanki paliwa do komór spalania i zastosowano nowe oprogramowanie pracy układu zapłonowego. Nad wszystkim czuwa elektroniczny układ sterujący pracą silnika Bosch ME 9.0.

Napęd jest przekazywany na koła przednie, za pośrednictwem 6-stopnniowej, manualnej skrzyni biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6.8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 241 km/h. Focus ST to także, jak w przypadku pozostałych modeli rodziny Forda, wyśmienite zawieszenie. Siedem lat doświadczeń zdobytych dzięki seryjnej produkcji tylnego, wielowahaczowego układu zawieszenia z płaskim wahaczem ustalającym "Control Blade", pozwoliło specjalistom z Ford Vehicle Engineering osiągnąć w Focusie ST idealną stabilność.

Siedem, możliwych do wyboru, odcieni lakieru nadwozia z niepowtarzalnym "Electric Orange", czyni z nowego Forda Focusa ST model, który każdy chciałby mieć przed swoim domem...




Po prezentacji w 2007 roku na salonie we Frankfurcie Focusa po liftingu Ford ujawnił pierwsze informacje na temat odświeżonej najciekawszej wersji focusa, czyli ST! Zgodnie z przewidywaniami największe zmiany dotknęły przednią część samochodu, która wyraźnie wzorowana jest na nowym mondeo, odnajdziemy w niej jednak również nawiązania do koncepcyjnej vervy. Przedni zderzak otrzymał zintegrowane lampy przeciwmgielne oraz olbrzymie wloty powietrza. Z kolei tylny zderzak połączono z dyfuzorem, którego zadaniem jest stabilizacja przepływu powietrza podczas jazdy z dużymi prędkościami. Zmiany nie ominęły wnętrza. Samochód otrzymał nowy panel instrumentów oraz sterowania systemem grającym i wentylacją. Po raz w pierwszy w focusie ST w opcji pojawi się system bezkluczykowy. Natomiast standardem będzie uruchamianie i gaszenie silnika za pomocą przycisku o wymownej nazwie "Power". A mocy rzeczywiście focusowi nie brakuje. Nowa wersja jest napędzana tym samym silnikiem. Jest to więc pięciocylindrowa jednostka o pojemności 2.5 l, która dzięki doładowaniu dysponuje mocą 225 KM i momentem 300 Nm. W połączeniu z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów umożliwia ona sprint o 100 km/h w 6.8 s. Producent podaje średnie zużycie paliwa na 9.3 l/100 km. Dodajmy jeszcze, że nowe ST będzie dostępne wersji 3- i 5-drzwiowej. Ta pierwsza waży 1392 kg, a druga jest o 45 kg cięższa. A i mamy coś dla ekologów - emisja CO2 wynosi 224 g na 1 km. A więc focus ST to ciągle prawdziwy
samochód! Niektórzy mogą czuć się rozczarowani, że napęd nowej wersji nie przeszedł modernizacji. Rzecznik Forda taką decyzję wyjaśnił jednak krótko: "stary focus ST jest jednym z najlepiej prowadzących się samochodów. Dlatego nie było powodu, by cokolwiek zmieniać".






Z myslą o klientach pragnących poczucia elitarności Ford przygotował niespodziankę i wypuścił na rynek serię 500 egzemplarzy rasowego Focusa ST500.
Specjalna wersja Forda otrzymała pakiet atrakcyjnego wyposażenia. Efektowne i doskonale wyprofilowane fotele Recaro, automatycznie włączające się, ksenonowe oświetlenie, czujnik deszczu, czy przednia szyba z filtrem promieniowania słonecznego to tylko niektóre pozycje z długiej listy.





Ford wprowadza limitowaną do zaledwie 50 sztuk edycję WRC. Pod maską tego samochodu znajduje się 2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik o mocy 225 KM.
Od innych Focusów ST, WRC Edition odróżniają m.in. kolorowe pasy z boku nadwozia, dyfusor, chromowana końcówka wydechu, czy 20-calowe obręcze OZ. Poza tym WRC Edition ma sportowe zawieszenie Eibach, a wewnątrz pojawiła się metalowa plakietka z wygrawerowanymi autografami fabrycznych kierowców Forda - Marcusa Groenholma i Mikko Hirvonena.





żródło:
http://www.interia.pl
http://www.gonera.pl
http://www.luxlux.pl/

Zdjęcia:
http://www.autocentrum.pl
http://www.ford.pl


Powered by vBadvanced CMPS v3.2.1