![]() |
Rozrusznik - nie kręci
Mam mały problem i liczę na Waszą pomoc.
Od jakiegoś czasu w moim focusie pojawia się problem z zapaleniem. Rozrusznik nie kręci. Słychać tylko takie pyk spod maski i nic nie zaskakuje. Czasem za którymś razem zaskoczy i zakręci i jest dobrze, czasem trzeba pchnąć samochód trochę do tyłu gdy jest na biegu i wtedy zakręci. No ale ile razy można go pchać żeby zapalił. Poczytałem trochę na forum i wymieniłem już elektrowłącznik, coś co się chyba nazywa bendix, no i niestety dalej to samo. Szczotki sprawdziłem, są dobre. Podobny problem miałem w mondeo i wtedy wina leżała po stronie immobilizera, gdy go wymontowałem problem się skończył. Może macie jakiś pomysł na ten problem focusa. Może ktoś wie jak zdemontować immobilizer (chyba jest w kluczyku). |
Cytat:
|
Wymieniłem elektrowłącznik i tryby. Nie byłem pewny co to ten będix.
Dzięki za podpowiedź. [ Dodano: Wto 24 Mar, 2009 07:22 ] dziś kupie bendix i wymienie jak będzie dalej tak samo to wina wirnika ale wirnik to to nie jest bo jak na biegu się go popchnie to normalnie z kluczyka odpali [ Dodano: Sro 25 Mar, 2009 07:45 ] Okazało się, że rozrusznik jest dobry. Natomiast trzeba wymienić najprawdopodobniej sterownik komputera. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem? |
Pomijjac fakt ze cos takiego jak sterownik komputera nie moze istniec, bo to komputer steruje reszta to co ma sterownik do rozrusznika? Rozrusznik jest podlaczony wlascwie wprost do aku. tam nic po drodze nie ma oprocz przekaznika wlaczanego kluczykiem.
Natomiast wazne czy aku masz dobry? bo bendix Ci nie zlapie jak bateria slaba i bedzie wlasnie pykal |
A sprawdzałeś ułożyskowanie na rozruszniku?
Zużyte łożyska mogą powodować "wieszanie" się rozrusznika poprzez niesymetryczne ułożenie twornika względem elektromagnesów - sprawdź czy nie masz tam luzów. Poza tym skoro sprawdzałeś szczotki to czy również zwróciłeś uwagę na wygląd "rowków" wirnika? |
Zawoziłem cały rozrusznik do serwisu i tam go fachowiec rozebrał, obejrzał i stwierdził, że jest dobry, żebym przestał szukać w nim przyczyny. Powiedział, że to pewnie będzie wina komputera. Sam już nie wiem co robić. Strasznie denerwująca jest teraz jazda samochodem, prawdziwa loteria, raz zapali raz nie.
|
No to trochę to dla mnie dziwne ponieważ jeślli tak jak piszesz podczas próby rozruchu słychać cykanie to znaczy że włącznik elektromagnetyczny działa a co za tym idzie prąd dociera. więc zgodnie z zasada działania rozrusznika
Cytat:
No chyba że to cykanie to nie włącznik elektromagnetyczny :) . Polecam sprawdzić również prąd pobierany przez rozrusznik (jak już załapie :lol: ) nie powinien on przekroczyć wartości 600 A. Miałem ostatnio podobny problem w drugim aucie, raz działał raz nie aż w końcu padł :P i sprawę załatwiła wymiana :? . Okazało się że rozrusznik miał zwarcie ale objawami było dodatkowo rozładowywanie aku |
w skrzynce z bezpiecznikami jest przekaźnik odłączający rozrusznik, może to być przyczyną.
|
maly14 1 . sprawdź czy przy przekręceniu kluczykiem do pozycji odpalanie pojawia się napięcie na kablach zasilających rozrusznik
|
jak będziesz wiedział co to daj znać.
|
koledzy rozrusznik jest dobry bo odpalałem go na krótko i za każdym razem odpalał, prawdopodobnie wina jest sterownika silnika bo po kilku razach jak nie chciał odpalić to sterownik robił sie ciepły [banghead]
|
tak, tak. sterownik silnika... tylko ktorego.
Poza tym sugeruje zaprzyjaznienie sie ze slownikiem ort. |
co znaczy na krótko?
podawałeś napięcie bezpośrednio do styków rozrusznika? to teraz idź dalej po kablach i podaj napięcie za przekaźnikiem itd... |
Cytat:
Dokładnie to chodzi o taki sterownik czy komputer, jak kto go zwie. Tak mi przynajmniej powiedział człowiek z serwisu rozruszników. http://www.allegro.pl/item577882920_..._1_8_tdci.html Jest to spory wydatek, jeśli się chce kupić nowy taki. Dlatego proszę o rady, bo nie sztuka go kupić, założyć i żeby znowu było to samo. Już 220 zł włożyłem w rozrusznik i nic nie pomogło. Może ktoś miał to samo co w moim focusie. Masę sprawdzałem, jest. |
a to na allegro to nie jest ECU? tylko ze ECU nie steruje kreceniem rozrusznika imo.
Co do ortografii - tego ucza w podstawowce, nie na studiach. I nie ma znaczenia jakie to jest forum. Ogolne zasady obowiazuja. Dodatkowo przegladarki maja mozliwosc podkreslania blednych wyrazow. To kwestia szacunku do czytelnikow forum. |
Cytat:
|
ale u mnie nie ma przełącznika R17 bo wczoraj sprawdzałem
|
przekaźnik [przełacznik] rozłączający rozrusznik- czarny[/list]
|
znalazłem a jak go sprawdzić czy jest dobry bo w środku on wygląda jak nowy [banghead]
|
Dołączam się do tematu, mam te same objawy, raz na jakiś czas po przekręceniu kluczyka słychać tylko CYK jeden raz i nic się nie dzieje, kontrolki nie przygasają. Wbijam bieg, lekko przepycham samochód, zrzucam z biegu i odpala normalnie, może bendix się wiesza?
Akumulator ok, elektrowłącznik kupiony 4 miesiące temu. |
Cytat:
|
Cytat:
---------- Post dodany o 09:33 ---------- Poprzedni post był z 09:15 ---------- Niestety niemam dobrych wiadomosci dla was panowie... Otoz duze jest prawdopodobienstwo ze jest to wina rozrusznika ale takze słąbe zasilanie dla cewki moze powodowac podobne skutki nawet jesli rozrusznik jest w miare!!! sprawny. wg schematu 2003_5_Focus_WD.pdf Strona Strona 303-06-00-1/4 W dieslu jak i w benzynie Prad dla cewki idzie od bezpiecznika F8 na zewnatrz przez stacyjke(kluczyk)...przez przekaznik K22 wewnatrz pojazdu przez jeszcze kilka złączek do cewki elektromagnesu. A wiec..uszkodzenie styku w stacyjce tak samo jak i przekaznika K22 wewnatrz pojazdu moze byc także poza rozrusznikiem przyczyną słabego uruchamiania cewki elekromagnesu. Uwaga Jezeli pstryka a nie kreci to Przyczyna nigdy nie jest po stronie bendixa. Przyczyny mogą byc nastepujące: -uszkodzony wirnik-bardzo mało prawdopodobne -Szczotki..jak najbardziej prawdopodobne -Cewka -tez prawdopodobne -Stycznik w cewce...tez prawdopodobne + doprowadzenie prądów do rozrusznika o których wyzej pisałem jak i tych grubych przewodów. Bendix to jest zebatka która zabezpiecza rozrusznik przed uszkodzeniem i wyzebia go przy zbyt duzej roznicy obrotowej kiedy silnik zostanie uruchomiony. |
Witam wszystkich forumowiczów mam problem z moją foką taki jak w temacie. Otóż podczas przekręcenia kluczyka kontrolki lekko przygasają słychać pstryknięcie i nic się nie dzieje, kiedyś po kilku próbach auto odpalało ale postanowiłem temu jakoś zaradzić, myślałem że to wina rozrusznika, oddałem go do regeneracji, zostały wymienione szczotki, cewka i bendiks jednak problem nie znikł a nawet się nasilił ponieważ teraz gdy się pojawi rozrusznik nie chce zaskoczyć nawet po wielu próbach. Miałem ostatnio sytuację ze pojechałem w dłuższą trasę, zostawiłem auto na kilka godzin i po powrocie auto znów nie chciało zapalić za żadna skarby ponieważ nie miałem innej możliwości postanowiłem zaryzykować i odpalić na pych, autko odpaliło. Wróciłem do domu i auto do dziś normalnie pali. Dodam że akumulator na pewno nie był rozładowany.
Jak sprawdzić styki w stacyjce i gdzie znajdę ten przekaźnik K22 o którym napisałeś? Mam focusa 2.0 zetec z 98r. |
Jeszcze jedno moje pytanie, czy jest możliwość że przy tych objawach magnesy w stojanie mają przebicie lub są jakoś uszkodzone?
|
Kolego matus92, rozwiązałeś może problem bo jestem w podobnej sytuacji?
1. W momencie przekręcania kluczyka z pozycji III na rozruch, kontrolki migają i słychać cykanie w interwale około 1 sekundy. ![]() Wcześniej miałem problem ze stacyjką, często kluczyk blokował się w chwili przejścia z pozycji II na pozycję III. Poczytałem trochę o kostce stacyjki i zastanawiam się czy tam może tkwić powód braku pracy rozrusznika. Czy może, zwyczajnie rozrusznik jest padnięty. Może ktoś mógłby rozjaśnić kwestię czy uszkodzona kostka czy wkład stacyjki może blokować rozruch, w momencie kiedy kluczyk udaje się przekręcić na pozycję III. Czy można stwierdzić, że najbardziej prawdopodobny jest wyeksploatowany jakiś element rozrusznika. Czy jest możliwe, że w moim przypadku przepalił się przekaźnik R17: przełącznik odłączający rozrusznik. Czy to lub jakiś inny bezpiecznik może blokować rozrusznik? Dzięki za pomoc:) |
Sprawdź jeszcze akumulator.
|
Akumulator sprawny, dmuchawa na 4 biegu, światła, wycieraczki na max nie ma problemu. Chciałem go podładować profilaktycznie ale po podłączeniu do prostownika okazało się, że pelny.
Akumulator odpada. |
lesiu
masz wydaje mi sie banalny problem z kablami od zasilania.... potrzeba miernik wziasc do reki i sprawdzac co sie dzieje-nawet mozesz rozrusznik na krotko sprawdzic... wogole probowales rozrusznik na krotko obejsc? podac +12V do cewki? i sprawdzic czy sam dziala? jak tego nie probowales to nawet niema sensu nic dalej pisac ;) |
Wymontowałem rozrusznik w pt, w pn chce go zanieść do regeneracji. Generalnie zetknąłem dwa bieguny na rozruszniku i zaiskrzyło, czyli myślę, że napięcie do niego dochodzi. Rozrusznik obejść na krótko tzn? Przyłożyć przykładowo 2 przewody od aku bezpośrednio do styków na rozruszniku? :)
|
wystarczy jeden do cewki rozrusznika z bezp. 30A skoro uwazasz ze to wina rozrusznika...
kabel okolo 2,5mm2 grubych kabli lepiej nie ruszaj...bo jak niemasz doswiadczenia to sie poparzysz ;) w tym momencie na slepo próbujesz naprawiac rozrusznik nie majac pewnosci ze to jego wina... a moze sie uda a moze nie...a moze wystarczy go odkrecic i zakrecic i juz bedzie dobrze... bo kable nie stykają. |
ja co kikanascie odpalen mam pewien problem przekrecam kluczyk a rozrusznik nie kreci tylko jak by sie blokowal -nie wiem jak to nazwac (dziwny dzwiek) czesto takie dzwieki slyszalem w traktorach gdy nie chcialy odpalic
|
nie kreci wogole czy kreci i staje...? co znaczy blokowal?
daniels...troche wczesnie na rozrusznik...jak na 5 latek..ale juz samo wyciagniecie i przeczyszczenie i nasmarowanie go w srodku wiele pomoze, bo niestety syf ze szczotek sie zbiera i wcale w niczym nie pomaga. |
daniels-pewnie jak przekręcasz kluczyk to wtedy słyszysz takie cykanie a auto nie odpala?
|
nie nie to nie cykanie ciezko opisac co to jest moze kiedys uda mi sie nagrac ten dzwiek,przekrecam kluczyk a rozrusznik chyba nawet nie kreci slychac glosny trzask,odglos przez lato mialem spokoj zdaje mi sie ze to sie pojawia jak jest troche chlodniej
|
to moze jeden pojedynczy trzask w momencie przekrecenia rozrusznika?
tak czy siak przyczyny i tak moga byc dwie... 1-cewka-stycznik w cewce 2-szczotki rozrusznika |
U mnie było cykanie i migotanie kontrolek, winne okazały się silnie zabrudzone i mocno wyeksploatowane szczotki. Teraz czas na blokującą się stacyjkę. Dzięki za pomoc Panowie:)
E: Fatalna sprawa, mechanik sprawdził przy mnie rozrusznik przed regeneracją i nie kręcił. Po wymianie sczotek zakręcił u mechanika wzorowo. Zamontowałem rozrusznik w samochodzie, przekręcam stacyjkę i dalej to samo: cykanie i przygaszające kontrolki. Wszedłem pod samochód, przyłożyłem śrubokręt do śrub na rozruszniku, poszły iskry i zakręcił ale już nie z taką mocą jak u mechanika, zakręcił miałem wrażenie delikatniej i zaraz poprzestał. Podczas montażu zauważyłem, że pod plastikową wtyczką przy wiązce, po jednej stronie czerwonego przewodu jest przetarcie na wiązce, ale całość trzyma się mimo wszystko mocno. Czy to może być przyczyną problemu z rozruchem? Czy przyczyną może być zacinająca się stacyjką przy próbie przekręcenia z pozycji II na III? Coś tam może jakoś odcinak rozrusznik. Immo działa dobrze, lampka gaśnie. Czy ostatecznie jest jakiś bezpiecznik czy przekaźnik, który mógł ulec wypaleniu? Akumulator daje rade ze światłami, z dmuchawą czy może być mimo to za słaby na rozkręcenie rozrusznika? Już mam takie nerwy na ten samochód, że głowa mała. Proszę o merytoryczne wsparcie w wolnej chwili. Pozdrawiam! E: Aku był rozładowany, rozruch na kable pomógł;) |
Przeczytałem temat, problem mam taki jak kilku opisujących czyli po przekręceniu stacyjki słychać tylko ciche pojedyncze cyknięcie i cisza, próbuje odpalać i za 10-15 razem zaskoczy od strzała, ale... problem miałem już rok temu, okazało się że była to wina szczotek, mechanik wymienił mi na nowe szczotkotrzymacz i bendix, a teraz problem powrócił ale jedynie po trasie ponad 50km jak samochód się zagrzeje, wyłącze silnik i za jakiś czas chce odpalić, mechanik mi mówi że tymrazem to może być automat przy rozruszniku - wydaje mi sie to dziwne, bo sam przyznał że rzadko kiedy to się psuje - umówiłem się na poniedziałek, ma obadać. Dziś jednak zauważyłem kolejne dziwne zjawisko, przy próbie odpalenia w między czasie rozrusznik przerwał włączył się na sekundę alarm po czym odpalił, że jeździłem na krótkich dystansach i w ciągu pół godziny musiałem 4 razy włączać i wyłączać silnik działo się tak za każdym razem, nie wiem czy to może być powiązane z powyższym?
|
bo te nowe cewki-z stycznikami-zamienniki sa bardzo slabe-najlepiej taka cewke rozebrac-i poprawic samemu stycznik w automacie bo z reguly wlasnie te styki potrafia sie upalac bo sa za slabo dociskane.
1-rok to za malo aby padly szczotki od wymiany chyba ze bylo cos nietak zrobione. |
na chwilę obecną pali bez problemu, wczoraj wyczyściłem wszelkie punkty masowe pod maską (kolega w Transporterze miał podobnie i polecił mi to zrobić żeby nie iść w koszty niepotrzebnie), zobaczymy czy po dłuższej trasie problem powróci. Szczotki są na 100% dobre.
|
Rozrusznik nie kręci i nie cyka
Pytanie: co może być jak rozrusznik nie cyka i nie kręci, totalna cisza, kontrolki nie przygasają (zdarza się raz na jakiś czas i po np czterech próbach odpalenia nagle rozrusznik kręci normalnie i odpala od razu)? Rozrusznik czy jakieś styki w stacyjce, czy jeszcze jakieś inne ustrojstwo? Rozumiem, że jakby rozrusznik padał to by nie kręcił, ale by cykał?
Pozdrawiam |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.