Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Co ile km wymiana paska rozrządu? (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=24348)

kasiaewamonika 11-11-08 23:51

Co ile km wymiana paska rozrządu?
 
Jestem świeżym uzytkownikiem Forda Focusa kombi z silnikiem 1.8 TDDI DIESEL, rok produkcji 2001. Samochód jest sprowadzony z Niemiec, ma przebieg 16600. Co ile km powinno sie wymieniac pasek rozrządu. Nie posiadam książki serwisowej, więc nie wiem czy był wymieniany. Jestem kobietą, więc nie znam się na tych rzeczach. Olej i filtry zmieniałam.Czy mogę prosic o pomoc. Z góry dziękuję.

paolos 12-11-08 00:03

kasiaewamonika, 16 600 to w Niemczech przebieg raczej miesięczny, nie roczny, a juz na 99% nie 7-letni, zwłaszcza w dieslu (i bez ksążki serwisowej) [chytry].
Na Twoim miejscu byłbym ostrożny już na etapie kupowania, a teraz to oddałbym to autko do serwisu, aby wymienili w nim wszystko: rozrząd wszystkie płyny, olej, filtry, posprawdzali co się da, bo jak na mój - spaczony może nieco gust - to autko może mieć nie 16 600 a 216 000 [zaklopotanie].
Sprawdziłbym pod maską dokładnie czy nie ma tam jakiejść naklejki z serwisu z przebiegiem .... [boshe]

Pabloos 12-11-08 00:55

kasiaewamonika po zakupie jeśli się nie wie na 100% jak był samochód serwisowany . na pierwszy ogień obowiązkowo , pasek rozrządu , i olej . Dwie sprawy do załatwienia w Ciemno 16600 czy 166000 ?

MisiekT 12-11-08 01:26

nie zgodze sie, jak sie nie wie to na dzien dobry:
- rozrzad kompletny (zerwanie sie rozrzadu to zwykle w tddi naprawa za okolo 4tys - nie warto oszczedzac)
- olej + filtr oleju
- filtr powietrza i filtr paliwa
- filtr kabinowy (dla spokoju)
- plyn hamulcowy (sprawdzenie)
- plyn chlodniczy (sprawdzenie)