Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [MK2] 1.8 TDCI różnica temperatury między komputerem a wskaźnikiem (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=48148)

Yerzo 18-03-11 15:10

1.8 TDCI różnica temperatury między komputerem a wskaźnikiem
 
Witam koledzy,
mam problem z Foką.

Skoczyła mi mocno temperatura do 120 stopni przy przeciągnięciu Foki na 3 i 4 biegu. Niestety ubyło też około litra płynu przez otwór w zbiorniczku - poleciało wszystko przez otwór upustowy zbiorniczka.

Obecnie jestem umówiony z mechanikiem na wtorek aby przejrzał auto bo podejrzewa uszczelkę pod głowicą albo nagrzewnicę (brak ogrzewania w aucie). Jeden przewód z nagrzewnicy jest gorący a drugi całkowicie zimny.

Do sedna :
chciałem spytać o różnicę temperatur między wskazaniami w trybie serwisowym a wskaźnikiem na zegarach.
Tryb serwisowy w opcji "engine temp." pokazuje nawet 138 stopni podczas gdy wskazówka stoi prawie w pionie.
Jak się do tego odnieść ??? Dodam, że nawet po krótkiej jeździe i rozgrzaniu do tych 90 stopni włacza się także wentylator.

mjprzem 18-03-11 15:39

no to wyglada na uszczelke glowicy jesli uklad chlodzenia sprawny.

138st to temp cylindra a nie plynu tym sie niemartw-wystarczy ze wskazowka jest w pionie to jest ok..a jesli przechodzi poza pion w strone czerwonego to sie martw.

mkaminski100 21-03-11 13:09

Zablokowana nagrzewnica nie bedzie miala nic wspolnego z przegrzaniem...zablokowana chlodnica oleju juz tak.
Przy uszkodzonej uszczelce pod glowica (czego raczej nie podejrzewam) bedzie bablowalo w zbiorniczku wyrownawczym i po przegazowaniu strzeli w koncu zbiornik.
Zaczalbym od sprawdzenia czy plyn idzie na chlodnice i czy wentylatory sie wlaczaja, ale tak szybie zagrzanie silnika bedzie najprawdopodobniej od turbo, wiec sprawdz czy olej sie poprawnie chlodzi.