Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [MK1] Wymiana uszczelki pod miską olejową (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=30557)

Orzelek 27-09-09 12:34

Wymiana uszczelki pod miską olejową
 
Mam pytanie do forumowiczów zauważyłem w swojej foczce że w miejscu pod miską olejową jest delikatne spocenie i mam dylemat bo nie dawno wymieniłem olej i teraz nie wiem czy powinienem wymienić uszczelkę teraz i zlać olej do czystego naczynia i wlać go z powrotem czy założyć nowa uszczelkę i jeździć z tym spoceniem do momentu jak będę wymieniał kolejny raz olej.Jestem w tych sprawach laikiem więc jak bym mógł prosić o odpowiedzi to bym był wdzięczny.Pozdrawiam.

mkaminski100 28-09-09 17:26

Kiedy chcesz to zrobic zalezy od Ciebie. Jezeli olej jest dobry to mozesz go oczywiscie zlac i wlac ponownie, tylko postaraj sie wyczyscic miske i naczynie dokladnie i przelac olej do zamykanego zbiornika, zeby nie dostawaly sie elementy stale.
Jaki to silnik?

Orzelek 28-09-09 17:49

Jest to silnik 1.8. TDDI 66 kw olej był wymieniany z miesiąc temu razem z rozrządem i wszystkimi filtrami dlatego się zastanawiam czy warto teraz wymienić tą uszczelkę pod miska czy poczekać do kolejnej wymiany.Dzięki za odpowiedź.

skylla1 28-09-09 17:54

Jesli nie cieknie a się tylko poci, możesz raczej bez problemu jeździć do koeljnej wymiany oleju. Tyle, że kontroluj stan oleju.

mkaminski100 28-09-09 17:57

Poci sie na stalowej misce czy miedzy zeliwna a aluminiowa czescia bloku?

Powiem tak - z miska w TDDI jest hardcore, bo miska nie ma uszczelki tylko silikon (instant gasket). Musi byc dobry, najlepiej z forda lub Loctite. Do tego miska jest stalowa, malowana a blok z dolu aluminiowy i to jeszcze jest przesuniecie wzgledem tych dwoch elementow. Nic sie nie trzyma i bardzo szybko cieknie.