1.6 benzynka bierze olej
:cry: Drodzy forumowicze, otóż moja foka rocznik 99 nagle przy przebiegu 98 tys. zaczela ssać olej. Zauważyłem ze jest to jakies 0.6-0.7 litra na 1000 km. Nie stwierdzam żadnych wyciekow, wiec jesli moglibyście w kilku punktach 1.2.3.podac mozliwe przyczyny takowego stanu rzeczy byłbym bardzo wdzieczny. Dodam tylko ze auto od nowosci jezdzi na fordowskim polsyntetyku 5W30. Od czego więc zacząć i czy wogole da sie z tym coś zrobić ??? Z góry dziekuje i pozdrawiam.
|
Kopci chodź trochę z wydechu ?
Co masz w płynie chłodzacym ( niepływają jakieś oczy itp. ) - uszczelka pod głowicą. |
U mnie tez kiedys bral ... pisalem o tym na forum... wymienilem olej sam od zera i przestal brac :| moze cos sie przeplukalo czy co, ale przestalo... Chyba za szybko na uszczelke pod glowica :|
|
Co do kopcenia to chyba nie ale musze sprawdzic bo zawsze jezdze za kółkiem. To samo z płynem chłodzącym, zerknę i dam znać. Gdyby po wymianie oleju na nowy wszystko wrócilo do normy byloby super. A moze juz czas zmienic olej na bardziej lepki np 10W40?
|
ja z orygniala Ford Formula E 5W30 przeszedlem na inny polsyntetyk ... po czasie okazal sie kieoski (lotos [panna]) zmienilem spowrotem na oryginal i spokoj mam :|
Taniej Cie wyjdzie sprawdzenie tego olejami niz jazda po serwisach. |
Według norm forda mieści się to w normie! Mi po 132 tys. też zaczął brać i minęło 170 tys. i bierze ok. 0,2 - 0,4 litra w zależności jak go cisnę. Olej ten sam 5W30.
|
podstawowe pytanie: masz instalację LPG?
|
Ja tam cały czas na Mobilu jeżdze i oleju mi w ogole ni bierze przy takim przebiegu...po 12 tyś dolałem tylko koło 200ml...Jutro zamierzam zmienic na Vavoline..I kurcze troche sie waham..
|
Mialem podobnie. Jezdzilem wtedy na castrolku. wymienilem na fordowski olej http://www.motozakupy.com.pl/index.p...2644bfa57ed08e
Wymienilem tez swiece na NGK, wszelkie filtry i jakos przestal mi palic olej. teraz dolalem 0,3 litra po 7 tys kmow. No i noge mam jakby lzejsza bo woze nowego czlonka rodziny na tylnim siedzeniu :D |
Swoją drogą 1.6 baardzo lubi palić olej jak mu się depta....
U mnie po kilku wyścigach, czy przejażdżce po torze wcina około 0,5 litra |
No zgadza sie ... ale tez dziwne jest, ze zmieniasz olej i juz jest ok - znaczy przestaje pic w normalnych warunkach :shock: rozumiem jak bym lal syntetyk,a pozniej polsyntetyk ,ale 2x polsyntetyk i sie poprawia :| cuda ;)
|
Bo masz olej gęstszy.
Nowy olej nie jest tak przepracowany ( rozrzedzony ?) jak stary. |
Kazdy olej ma inne skladniki, inne "topniki". Jesli do starego silnika wlewasz inny olej to ten nowy czysci silnik z nagaru i innych smieci ktore powstaly w wyniku uzycie poprzedniego oleju. Niby wyglada to dobrze ale nie zawsze daje pozytywne efekty - np. palenie i wycieki oleju.
W starym silniku lepeij nie zmieniac oleju - nawet o tych samych parametrach ale roznych firm. |
Cytat:
moon w koncu powaznie i konkretnie - ze zrozumieniem ;) |
Mam podobnie.
Diagnoza: Uszczelniacze zaworowe :( |
U mnie wychodzi 250ml na 6000km - czyli wg norm zużycia :mrgreen:
Mam przebieg prawie 160.000 i nie narzekam, a i czasem zakręcę do 5000 obr/min :twisted: |
Sprawdzilem...nie mam żadnych olejowych oczek w płynie chłodzącym, wydaje mi sie rowniez iz nie kopci z rury, nie jeżdzę tez na LPG wiec co....uszczelniacze zaworowe ??? A co to wogole jest ???
|
Takie uszczelki przy zaworach.
Więc pozostają uszczelniacze zaworowe, bądź pierścienie. Ale w jednym i drugim przypadku powinien chodź trochę kopcić |
jeżeli nie kopci to MUSI być nieszczelność (o ile nie dostaję się do płynu chłodzącego)
może lepiej zamiast oglądać czy kopci, to "obwąchać" - specyficzny zapach jest nie do pomylenia przynajmniej u mnie tak było w nubirze jak brała litr na 1500/2000 km (ale też kopciła solidnie na niebiesko) u mnie był gaz i szlag trafił pierścienie |
Cytat:
|
witam posiadam auto z tego samego roku z takim samym silnikiem spala od o,5 nawet do litry oleju na 1000!!. Wymieniłem uszczelniacze zmieniłem olej na półsyntetyczny efektów nie było aktualnie zalałem silnik olejem mineralnym i dalej to samo. :cry:
|
Cytat:
Hmm, niedobrze. U mnie nie kopci ( w każdym razie nie widać), w płynie chłodzącym nie ma. |
Cytat:
Wycieki na wale, wałkach itp ? Sprawdzone? |
Żadnych wycieków - suchy jak pieprz.
Nie kopci. |
No przecież gdzieś ten olej musi uciekać :shock:
|
To tez wiem, ale nie wiem gdzie.
W płynie nie ma, nigdzie nie cieknie, oglądane 3 razy. Nie kopci - nie widać w każdym razie, ale ubywa. Na razie leję olej i jeżdżę. Na wiosnę wezmę się za uszczelniacze i zobaczę co wyjdzie. |
Weź wsadź kogoś w swije auto i niech je troszkę przegoni, a ty jedź za nim innym autem-inaczej możesz wogle nic nie zobaczyć...
BTW. Może jakaś mafa parkingowa u was krąży- już nie kradną benzyny, tylko olej :P |
kolega z firmy ma nissana 1.8 i brał mu olej (benzyna)
kopcenia widać nie było, brał dopiero jak się rozgrzał 0,5 litra na 1000 km (pod koniec to nawet litr i więcej) zmienił pierścienie i smiga z takimi samymi obciążeniami jak poprzednio. przez 10 tys km dolał tylko 0,3 litra (czyli norma) nie zawsze widać dym, (może katalizator wszystko wyłapuje?) ale na mój nos to są pierścienie |
U mnie też tak od 110 tys zaczął nagle brać olej najpierw po trochu a teraz coraz więcej (dawniej jeździłem od wymiany do wymiany bez dolewki). I zauważyłem że jak rano zapalam foczke to lekko koboci a potem przestaje ( na biało) więc przypuszczam ze to uszczelniacze . Zamierzam wymienić rozrząd to przy okazji chciał bym wyregulować luzy zaworowe (jeżeli są ) i jak to wszystko będzie rozbebeszone to może by wymienić uszczelniacze i ile za to mogę zabulić w aso a ile w innych warsztatach. Przebieg 120tys
|
OT
Kurcze przeraziliście mnie trochę - ja od przeglądu do przeglądu to prawie maski nie otwieram (no chyba, że się żarówka spali, albo braknie płynu do spryskiwaczy)... [zimny] |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.