Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Szkody, Naprawy, Porównania (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=43)
-   -   2001 1,8 TDCI potzrebna POMOC | wtryski/pompa Dolny Slask (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=26498)

aristo 02-04-09 11:15

2001 1,8 TDCI potzrebna POMOC | wtryski/pompa Dolny Slask
 
Podczas wyprzedzania auto zmuliło, zaswieciła sie kontrolka swiec i miga, auto przeszlo w tryb awaryjny... (akurat wyruszalem w dluga trase SICK!!) wracam sie lece do swojego mechanika

diagnoza1: zawór wysokiego ci¶nienia, wtryski albo pompa, kazal leciec na komputer

lece na najblizszy (wolny) komputer do jakiegos miejscowego Zenka

diagnoza2: pompa albo wtrysk, przelewa na 3 cylindrze (nawet bledu mi nie skasowal)

jezdze wkur.... nikt czasu nie ma, ja tez go nei mam, lece do ASO komputer 300zł SICK

diagnoza: pompa i wtryski 3ci, ale wymienic juz tzreba wszystkie (regenerowane 25tys temu;/), pokazuje mi szklanke z rop± odlana z filtra paliwa, pokazuje opiłki (fuck), najmniejszy szczegol to to ze baran co wymienial filtr nie zdjal z niego folii, ale opier.. go nastepnym razem,

rada dobrego "WUJKA Z ASO" wymienic u nich pompe i wtryski calosc 13.000 2 lata gwar, i bede zadowolony, chwilowy zawrot glowy, wizja konca swiata, odradza regenerowanie bo bedzie to samo... siak srak czy inak 13 tys to jakis kosmos i nierealne

działanie: szukam dzwonei pytam jezdze, ceny wszedzie rozne kazdy mowi co innego, ze bledna diagnoza moze byc w ASO ze mozliwe ze tylko pompa, ze to ze sramto

POMOC: szukam sprawdzony firm/ zakladow gdzie dojda wymienia to co tzreba a nie cala pompe i wszystkie wtryski bo tak wygodniej i wiecej$$$ ,

przeszukalem watki, ale tutaj prosze Was adresy warsztatow i jezeli znacie mieliscie podobne sytuacje orientacyjne ceny, a jak nie to same adresiki ja juz podzwonei pojezdze.

W ASO skasowali mi blad poki co musze tak jezdzic, modle sie zeby mina nie wybuchla...

PLEASE pomozcie cos doradzcie, taki wlasnie "zarcik" sprawił mi los w 1.04.09 , zapamietam ten Prima Aprilis pewnie do konca zycia...

1-szy ford 02-04-09 12:41

Co ja Ci poradzę, adres z kuj-pomorskiego chyba Ci niepotrzebny? Załamałe¶ mnie tylko tym, że po regeneracji przejechałe¶ 25tysiaków. Sam wydałem ostatnio prawie 3 koła za pompe i wtryski i co mam na tym tylko niecałe 30tys zrobić? Ogólnie ten cały układ delphi w tdci to jaka¶ mega porażka. Kogo się nie spytam to zawsze to samo, pompa wtryski itd

gregK 02-04-09 14:20

Jak go palisz i nierówno pracuje,to ja bym obstawiał zawór wysokiego ci¶nienia. Jak leje 1 wtrysk to bym zregenerował 1,oczywi¶cie je¶li pozostałe sa w normie. Jedyna znan± dob± firm± która regeneruje to Pezal w Gdańsku.

aristo 02-04-09 16:40

a co z tymi "opiłkami" co podobno tworzy scierajaca sie pompa i co spowoduje zatarcie sie nastepnych wtryskiwaczy.?


oto nastepna diagnoza, koles polecony mi przez pare osob, powiedzial: robimy najpierw czyszczenie calego ukladu paliwowego wymieniamy jeszcze raz filtr powietrza i zobaczymy jak to zareaguje.

Artur83 02-04-09 16:45

Cytat:

Napisał aristo
a co z tymi "opiłkami" co podobno tworzy scierajaca sie pompa i co spowoduje zatarcie sie nastepnych wtryskiwaczy.?


oto nastepna diagnoza, koles polecony mi przez pare osob, powiedzial: robimy najpierw czyszczenie calego ukladu paliwowego wymieniamy jeszcze raz filtr powietrza i zobaczymy jak to zareaguje.

Chyba paliwa, ale spróbuj. Swoj± drog± gdyby działał Ci filtr paliwa (w sensie miał zdjęta folię) to może by Ci tego wtryskiwacza nie zatarło, bo rozumiem, że to przez ten opiłki siadł?

aristo 02-04-09 17:53

w ASO powiedzieli ze nie padł przez ta folie, bo i tak byl przeplyw paliwa, tylko przez opilki ktore dostaly sie zaworem zwrotnym w ukladzie paliwowym z pompy ktora sie sciera , i aby wszystko bylo ok tzreba wymienic 3 wtryskiwacz bo przelewa, a najlepiej od razu 4ry , oraz pompe,. Z kolei w serwisie normalnym powiedzili ze te opilki to normalna rzecz i jakas dawka jest przewidziana i ten filter mogl zablokowac ten przeplwy.

mam wykres badania w ASO jak ktos jest kumaty. :), tak wiec na poczatek radzi mi wyczyscic caly uklad paliwowy. i to chyba najpierw zrobie. Serce mnie boli ;)


edit: tak chodzilo mi o filtr paliwa;)

gregK 02-04-09 19:54

Zaczałbym od zdjecia zbiornika paliwa i zobaczyc co tam sie dzieje,jak jest dużo opiłków bo bedzie kaszana-pompa do wymiany,jak nie bedzie wcale to filtr paliwa do wymiany 3 wtrysk do regeneracji i tyle,takie jest maje zdanie.

aristo 24-04-09 02:07

witam ponownie wpadlem napisac jak sprawa wyglada, na jakim jest etapie.

1) zostal wyczyszczony uklad paliwa, wymieniony filtr na jakis z wyzszej polki (140zl kosztowal) szok... nie pamietam firmy

2) pojezdzilem tydzien zadnych problemow (podczas jazdy) jutro jade do goscia na kompa
podpiac aby sprawdzil czy jakies bledy sa....

3) poajwila sie natomiast inna sprawa czego nie bylo przed czyszczeniem ukladu

4) autko gasnie przy odpalaniu na zimnym, tzn po nocy lub po dluzszym nie jezdzeniu, krecic mozna 5-10 razy szarpie i gasnie, tzreba mu pomoc lekko gazem , zaskoczy pusci troche dymu (wczesniej tego nie bylo..... ;/;/ buu) ,

-jakies sugesie? zawor na pompie? (tak wyczytalem na forum) , jeszcze czytalem cos o jakims EGR

5) inna sprawa to na postoju lekkie stuki przy skrecaniu kol prawo lewo przy jezdzie to nei wystepuje
-koles mowil ze kolumna , da sie to to z tym jezdzic , nie po drodze mi wywalac 1,5k plus robota na to, a czytalem ze da sie ztym jezdzic, nawet u niektorych wytarczylo jakis krzyzak dokrecic....

jutro wroce z kompa to napisze co i jak,

OFTOPIC
koles mowi ze jak beda wtryski to wymienic wszystkie najlepiej i najlepiej nowe (budzet studenta 4k nie ma szans ;/ ) regenerowane sa az tak straszne, koles mowil ze regenerowane to syf i zaraz znowu padna, ze ludzie wymieniaja jada kawalek dalej i po nim:)

nie wiem nie znam na autach kompletnie, najlepiej sam bym zrobil ta probe przelewowa i zobacyzl czy to aby ktorys z wtryskow (podana byla instrukcja na forum jak to sprawdzic, bezpieczne to jest? )

Szkoda mi FOKI fajne autko zwaze no szkoda mi nie chce sie pozbywac jej, troszke nadwyrezyla moje zaufanie ;/ ehhh ale tak czy siak zrobic trzeba... boje sienia ruszac w dluzsze trasy, boje sie ze padnie zgasnie w drodze i bedzie pipa , nie daj boze na zakrecie...


ktos cos podsunie w sprawie tego odpalania pierwszego, ? jak jzu odpali to chwilke nierowno popracuje i juz jest Wszystko OK , nastepne odpalanie bez problemu

PRZED CZYSZCZENIEM Ukladu tego nei bylo1!! ;/ ''korek odkrecalem nei zaysa w baku powietrza''

[ Dodano: Pi± 24 Kwi, 2009 14:52 ]
Wiec bylem dzis podlaczac Foke pod kompa u mechaniora co mi uklad caly czyscil, na pocztaek rano proba odpalenia 7-8 razy za 8mym razem zaskoczyl (z pomoca gazu) siakos poszlo, Foka plynie nie traci mocy, przelciala sie zwawo do mechaniora, podlaczyl pod kompa, zadnych bledow wszystko ok, opowiedzialem mu co i jak z odpaleniem mowi ze musze zostawic na noc zeby on rano odpalil i zobaczyl co jest nie tak, siccc.... no bo jak raz juz zapali to osa do konca dnia... ale tak pogadal pogadal ja mu mowilem co czytalem to powiedzia ze tzreba EGR wyczyscic, (a nie dalbym rady sam jakos tego wyczyscic?) . OK wracajac od mechaniora zajechalem jeszcze do innego co polecila mi znajoma , pogadali pogadali nikt czasu nei ma zeby od razu kuknac na foke wszyscy za tydzien... ale ten powiedzial ze EGR nie ma nic wspolnego z odpaleniem, musze foke zostawic musi pomierzyc cisnienia itd... , Fuck przeciez jeszcze tydzien temu odpalal cacy nic nie bylo ;/ , mechanior nr 1 , mowi ze moze filtr paliwa, mowie: przeciez dopiero coPan wstawil za 140zl !!! znowu nowy? odp: czasami tak tzreba , bywaly takie przypadki ze:... (i tu historie.... bla bla bla SICK) , pytam czy zrobic probe przelewowa wtryskow aby sie upewnic albo czy on zrobi, a on mowi: Panie odepniesz wezyk i podepniesz z powrotem wtrysk moze szlak trafic, Fuck co ja kupilem auto czy porcelane!! nie no nie mam sil,

moge cos sam poprobowac pogrzebac? przeczyscic, czy sie nie pchac?

aaa i pytanko, moge tak przez jakis czas jezdzic , ? zanim minie te1,5tygi zajade do mechniora bo postawic auto moge tylko w czwartek a w poiatek Swieto ;/

[ Dodano: Wto 28 Kwi, 2009 12:27 ]
auto ktore oddalem do calkiem innego mechanika ktorymu powiedzialem co i jak sie dzialo i co juz bylo robione i sprawdzane , po 1 dniu dostaje smsa: Dzien dobry firma XXX Zapraszam po odbior samochodu, wykonalismy naprawe zasilania sterownika silnika i programowanie wtryskiwaczy, koszt 450zl, ;) WOW, mam nadzieje ze wsiade i bedzie cacy, podoba mi sie profesionalizm firmy , ale ohy i Ahy napisze jak odbiore FOKE

[ Dodano: Wto 05 Maj, 2009 09:26 ]
Auto smiga ale problem odpalania pozostal, nie pali za 1 razem (jak postoi 10-12h) , odpala za 2 razem a pozniej caly dzien juz smiga!

co to moze byc:

Swiece? mozna samemu jakos je srpawdzic, tudziez wymienic?

zawor zwrotny?

........


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi