Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [MK1] Oszczędzanie koła dwumasowego i sprzęgła (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=34971)

seaman 24-01-10 14:21

Oszczędzanie koła dwumasowego i sprzęgła
 
Witam,

jeśli było, to sorry. Nie znalazlem. Ale może warto zebrać te informacje w jednym miejscu.

Napiszcie jak waszym zdaniem powinno się jeździć, zeby koło dwumasowe i sprzęgło wytrzymały jak najdłużej. Co je "zabija", a co nie osłabia?

I jak to się ma do prawidłowego eksploatowania silnika, czyli jazda najlepiej w granicach 1800 - 3500 tys. obrotów (1.8 TDCi), co nie zawsze jest mozliwe, np w korku (jazda na wolnych obrotach na 1 lub 2 biegu poniżej 1500, a nawet 1200 obrotów).
Czy bardzo delikatne przyspieszanie z wolnych obrotów bez półsprzęgła jest szkodliwe, czy lepiej stosować półsprzęgło, tym samym zużywając je szybciej?

Jak ma się hamowanie silnikiem do wytrzymałości dwumasy? Czy redukować biegi przy dojeżdżaniu do świateł (z międzygazem w miarę możliwości) czy lepiej pozostawić auto na biegu, na którym poruszaliśmy się wcześniej i w odpowiednim momencie wysprzęglić?

kodak 24-01-10 14:44

W FFI 1.8 tdci załatwiłem sprzęgło dość szybko, bo przy 85.000... Sam styl jazdy raczej nie miał na to wpływu, bardziej to, ze garaż mam na górce i w zimie czasami sa niezla jaja z wjazdem - ślizganie jak na górskim stoku + pokonanie wysokiego progu ;) I parę razy sprzęgło porządnie zaśmierdziało, myslę że kilka ładnych razy w ciągu czterech lat.
Przy normalnej jeździe powinno wytrzymać chyba o wiele więcej, chociaż kolega w Octavii 2.0 tdi wymieniał przy 49.000....

ciabah 24-01-10 15:03

ja mam w swoim 150tys( bez ksiazki i ile jest naprawdee to nie wiem) i moglem nie wymieniac sprzegla ale wymienilem bo musialem wymienic skrzynie wiec przy okazji to zrobilem ale nie bylo w 70% zurzyte wiec napewno bym dobil 180tys na nim bo raczej nie startuje z pod swiatel 1 ;p , a dwumasowka zostala bo byla w dobrym stanie wiec tak naprawde pewnie zalezy to od wlasnie ruszania bo w tedy podobno dwumasowka najbardziej obrywa :)

theeagle 24-01-10 15:03

Cytat:

Napisał seaman (Post 407573)
Witam,

jeśli było, to sorry. Nie znalazlem. Ale może warto zebrać te informacje w jednym miejscu.

Napiszcie jak waszym zdaniem powinno się jeździć, zeby koło dwumasowe i sprzęgło wytrzymały jak najdłużej. Co je "zabija", a co nie osłabia?

I jak to się ma do prawidłowego eksploatowania silnika, czyli jazda najlepiej w granicach 1800 - 3500 tys. obrotów (1.8 TDCi), co nie zawsze jest mozliwe, np w korku (jazda na wolnych obrotach na 1 lub 2 biegu poniżej 1500, a nawet 1200 obrotów).
Czy bardzo delikatne przyspieszanie z wolnych obrotów bez półsprzęgła jest szkodliwe, czy lepiej stosować półsprzęgło, tym samym zużywając je szybciej?

Jak ma się hamowanie silnikiem do wytrzymałości dwumasy? Czy redukować biegi przy dojeżdżaniu do świateł (z międzygazem w miarę możliwości) czy lepiej pozostawić auto na biegu, na którym poruszaliśmy się wcześniej i w odpowiednim momencie wysprzęglić?

Moim zdaniem dwu-masę zabija gwałtowne ruszanie np spod świateł. W tego typu sprzęgłach należy dość delikatnie ruszać co nie zawsze jest możliwe ze względu na charakterystykę silnika. 1.8 to silnik który przy np 1200 zgaśnie a przy 1400 gwałtownie ruszy wiec wyczucie jest ważne.
Po za tym nie przejmuj się jak nie jesteś katem to 150 tys sama dwumasa powinna wytrzymać, a zwykłe sprzęgło wytrzymuje 200 tyś wiec co to za różnica? Teraz dobre serwisy robią taką wymianę za 2500 wiec moim zdaniem raz 150tys to można się z takim wydatkiem bez problemu pogodzić. Wole raz 2500 niż 3 x 500 i zawracanie dupy...

XymoX 24-01-10 16:43

mój ma na szafie blisko 250kkm i fabryczna dwumasa pracuje miodzio. Jeżdżę normalnie, dynamicznie. Jedyne co to nie zrywam z piskiem spod świateł i biegi zmieniam płynnie bez szarpania. Miom zdaniem same obroty silnika i jazda w danym zakresie mają niewiele wspólnego .......

Pij 24-01-10 17:03

Cytat:

Napisał theeagle (Post 407586)
Moim zdaniem dwu-masę zabija gwałtowne ruszanie np spod świateł. W tego typu sprzęgłach należy dość delikatnie ruszać co nie zawsze jest możliwe ze względu na charakterystykę silnika. 1.8 to silnik który przy np 1200 zgaśnie a przy 1400 gwałtownie ruszy wiec wyczucie jest ważne.
Po za tym nie przejmuj się jak nie jesteś katem to 150 tys sama dwumasa powinna wytrzymać, a zwykłe sprzęgło wytrzymuje 200 tyś wiec co to za różnica? Teraz dobre serwisy robią taką wymianę za 2500 wiec moim zdaniem raz 150tys to można się z takim wydatkiem bez problemu pogodzić. Wole raz 2500 niż 3 x 500 i zawracanie dupy...

Mam 1.8 Tdci (nie wiem czy o takim piszesz), ale u mnie ruszam samym sprzęgłem bez problemu, ba ruszę na jedynce sprzęgłem wrzucę dwójkę i jadę dalej bez gazu.

grzybek 24-01-10 17:31

Cytat:

Napisał Pij (Post 407610)
Mam 1.8 Tdci (nie wiem czy o takim piszesz), ale u mnie ruszam samym sprzęgłem bez problemu, ba ruszę na jedynce sprzęgłem wrzucę dwójkę i jadę dalej bez gazu.

I wtedy docierasz 2masę [bigok]
Ja też ruszam Foką bez gazu (chyba że dynamicznie), ale nie mam problemu dwumasy [palacz]

theeagle 24-01-10 17:52

Cytat:

Napisał Pij (Post 407610)
Mam 1.8 Tdci (nie wiem czy o takim piszesz), ale u mnie ruszam samym sprzęgłem bez problemu, ba ruszę na jedynce sprzęgłem wrzucę dwójkę i jadę dalej bez gazu.

Miałem przed focusem peugota 1.9D tam można było strzelić ze sprzęgła podczas ruszania a silnik nie zgasł. Podobnie jak i ruszanie obciązonym samochodem pod górę bez gazu. W focusie można ruszyć bez gazu jak i w każdym innym samochodzie ale nie zrobisz tego szybko i bez dynamiki bo charakterystyka momentu jest tutaj bardzo stroma wiec jak chcesz ruszyć dynamicznie a tak się rusza w 90% przypadków jeżdżąc po wawie to albo ci zgaśnie albo zerwiesz przyczepność dopiero po wielu treningach można ruszyć dynamicznie bez pisku opon. Ten typ tak ma i wiele innych nowoczesnych diesli.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi