Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Gaz i zagazowane Foczki (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=46)
-   -   [MK1] Problem z zagazowaną foką 1,4...Pomocy (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=41623)

david1987x 25-07-10 14:19

Problem z zagazowaną foką 1,4...Pomocy
 
Witam
Mam problem z moją foczką! Z którym od dłuższego czasu niemoge sobie poradzić, z resztą jak inni mechanicy do których zgłaszam się o diagnoze!:/
A wszystko zaczęło sie od jakiegoś niby pstryknięcia niby puknięcie-podczas jazdy- auto momentalnie starciło moc i zaczęło szarpać podczas dodawania gazu-to się stało podczas jazdy na gazie (instalacja sekwencja- BRC przejechane na niej 20 tys.) jakoś dojechałem na benzynie do domu! Wymiana świec nic nie dała, podłączenie pod kompa nie wykazao żadnych błedów, filtr powietrza czyściutki, więc sprawdziliśmy ciśnienie na cylindrach na 1-15, na 2 - 8, na 3 - 7, na 4-13, więc było potrzebne ściągnięcie głowicy, gdy to zostało naprawione już na każdym cylindrze było po 13, to
problem na dal był - szarpanie przy dodawaniu gazu! Po odłączeniu przepustnicy auto szło jak należy, więc kolejny mechanik stwierdził że to sonda- wymieniłem sondę na nową-Magnetii Morelli, i to nic nie dało! Pojechałem do gazownika- stwierdził ze na 90% to są przewody, i przed założeniem nowych kabli stwierdził że mam nie jeździć na razie na gazie bo po nachyleniu się do wydechu stwierdził że śmierdzą "sparczałe jaja" tzn. gaz nie jest cały przepalany i przez to mogę katalizator spieprzyć!No więc załatwiłem nowe kable, firmy "sentech" , założyłem je
i było jeszcze gorzej...dlatego wróciłem do tych co już miałem - oryginał motorcraft...
Dodam jeszcze że
auto na benzynie też przerwie i szarpie,ale bardzo rzadko się to zdarza...
Co sądzicie, co może być przyczyną tych problemów?
pzdr.

bogdan w 25-07-10 17:50

wymienia się zwykle komplet przy gazie świece i przwody,sprawdź czy świece niemają siladów przebici na izolatrach (czarna kreska wzduż izolatora w dół jesili tak to wmień komplet świec i przewodów na świecach platinium zmniejsz przerwe z 1,3 taka jest orginalna na 0,6 fordy mają wysokie napiecie na świece i przy gaźe potrfi przy kiepskim gaźe przebić złącze gumowe z świecą (fajka) można to zauważyć po siladzie na świecy wyżej opiswanej przezemnie pozdrawiam .bogdan w

mfac 25-07-10 21:13

Witam.
Może pomogę, miałem podobny problem, z tym że i na gazie i na benzynie silnik tak samo wariował. Wymieniłem świece, przewody i nic, jeden ambitny pan mechanik nawet już zabierał się do wymiany komputera, no bo przecież "od gazu się zepsuł".
A tym czasem padła cewka zapłonowa-w obudowie było małe pęknięcie.
Na ślad cewki naprowadził mnie incydent-był akurat wieczór, silnik zapalony, szarpie jak diabli, i nagle przepaliła się żarówka w garażu- po ciemku było widać jak iskry "uciekają" z cewki, oraz fakt, że silnik przestawał szarpać po zdjęciu jednego z przewodów WN.

cotrez 30-07-10 08:24

Miałem taki sam problem z szarpaniem na początku roku.
Akurat u mnie pomogła wymiana świec i przewodów, ale mechanik mówił, że następna w kolejności byłaby do wymiany cewka.
A podłączałeś go w ogóle pod komputer? U mnie sygnalizował błąd "wypadania zapłonów".

Aras 31-07-10 23:00

Kolego sprawdź cewkę, miałem podobny przypadek tylko że bez "pstryknięcia".

Eko 01-08-10 09:11

Chłopaku, napisałeś, że po odłączeniu czujnika przepustnicy wszystko hula. To obadaj foce na dobrym kompie (a nie skanerze, aby to sprawdzili c dokładność czujnika, być może wysyła złe info.

david1987x 04-08-10 10:13

Trochę milczałem bo zmieniłem mechanika, tzn. na elektromechanika - i stwierdził że auto gubi iskrę na 4 cylindrze i obstawia że to cewka - zamówił ją wczoraj i dziś mam dojść, miejmy nadzieje że po założeniu nowej cewki auto będzie śmigać... ;p

dziabi3 04-08-10 16:13

kurde wy naprawdę nie macie dobrych mechaników

powiem tak lm plus pcscan i podejrzeć co się dzieje z dawką paliw kontem zapłonu itp

i dopiero teraz można powiedzieć co jest


ja kupiłem golfa 3 1,6 100kucy i miał objaw ze słabł nie jednokrotnie

4 dni jeździłem z kompem i podglądałem parametry i okazała się ze komp traci zasilanie

okazało sie ze przewody mają przebicie na czujnik temperatury dolotu

i co kupiłem rolkę tasmy zaizolowałem przewód w tym miejscu i bomba , ale miał jeszcze dziwne wolne obroty wiec znowu komp i jazda okazało się że przepławka dziwnie wskazuje

nawet nie odkręciłem przepławki bo w pobliżu niej znalazłem pękniecie w odmie , niewidoczne

następnie wyskoczył błąd czujnika spalania stuk owego - zaśniedziała wtyczka

david1987x 07-08-10 15:16

uffff, usterka naprawiona...
Wymieniłem cewkę zapłonową i wszystko już gra...
pzdr.

colonel.pl 15-02-11 12:27

Mam podobny problem. Auto zaczęło szarpać, z tłumika słychać "pyrkanie" jak z trabanta. Mam sportowy tłumik więc może przez to dźwięk jest bardziej charakterystyczny. Na desce zaczęła migać lampka ostrzegawcza silnika. Auto straciło moc. Ktoś ma pomysł czym może to być spowodowane?

Egon82 15-02-11 16:53

przeczytaj to co bylo napisane wyzej bo problem podobny

brak mocy, traktor = nie pali na wszystkie cylindry czyli swiece przewody (moze cewka)

colonel.pl 20-02-11 14:36

Jednak do wymiany były przewody. Zauważyłem, że świece i przewody są całe mokre. W serwisie powiedziano mi, że nie wiedzą skąd wzięła się tam woda. Poszukałem trochę na forach i znalazłem informację, że woda dostaje się przez nieuszczelnione dysze spryskiwaczy. Ford chciał chyba zaoszczędzić i osadził dysze bez uszczelek na masce. Podczas mycia auta lub ulewy woda kapie wprost na świece i przewody. Mam w związku z tym kolejne pytanie. Czy da się kupić same uszczelki? Mam dysze podgrzewane i nigdzie na necie nie mogę znaleźć takich dysz z uszczelkami. Wiem, że w wersji FL są już takie uszczelki.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi