1.8 TDDI Spocony wąż od intercoolera
Witam. Focusa mam od niedawna. Tak sobie go narazie oglądam. Ostatnio coś mi podpadło. Przepraszam za laicki opis. Chodzi o lewy wąż wchodzący do intercoolera (stojąc przed maską samochodu). Na wejściu do intercoolera jest też podłączona jakaś wtyczka. Zauważyłem, że lewy wąż jak i ta wtyczka są spocone. Nie jest to taki typowy olej a bym powiedział woda z odrobiną brudnego (czarnego) oleju. Co to może być??
Od razu zaznaczę, że auto w czwartek odebrałem od mechanika. Wymieniany był rozrząd, filtry, płyn hamulcowy, olej i świece żarowe. Poniżej link do zdjęcia: http://img233.imageshack.us/img233/7622/zdjcie0006c.jpg |
ja też tak miałem tylko że sam olej również na IC wyczyściłem wszystko i powymieniałem zaciski na gumach i jak na razie nic nie wyłazi. Może pan mechanik trochę zabrudził silnik i nie chciało mu się wytrzeć. Powycieraj i za jakiś czas zobacz. Może nie ma powodu do paniki.
|
czy to normalne że w tych przewodach jest " brudny olej" - tez tak mam
|
olej w przewodach, też się martwiłem i na forum doczytałem że to normalne
|
Wyczyscilem to miejse, pojezdzilem i poci sie dalej.
|
Bukolek nie przejmuj się tym tak bardzo ,nie skłamie jeśli powiem że <80% posiadaczy focusów ma ten problem.W większym lub mniejszym stopniu.Foczka już tak ma;)
|
Intercooler czasami nie ma jakieś dziurki skoro masz spocone aż przy lampie? Obejme wymieniałes, bo moze słabo zaciska i ścieka Ci tak?
|
nie widzialem auta 7-10letniego ktory by nie mial troche oleju w IC, fakt jak zbiera sie tego sporo i dosyc szybko to nie wiem, "uszczelniacZE" w turbinie czy cusik takiego:smt017
|
Ok. Dzięki za wypowiedzi. Jutro rzucę okiem co i jak. Wszystko wskazuje na to, ze mechanior obejm nie dokręcił należycie. Pozdrawiam.
Przypuszczenia się potwierdziły. Wyczyściłem, przykręciłem i gra. |
Rada na przyszłość - jeżeli pocą się wam bałwanki spod łączeń to spróbujcie zdjąć je i DOKŁADNIE DO SUCHA wytrzeć zarówno bałwanek oraz IC w miejscu gdzie siedzą bałwanki. Jeżeli bałwanki są całe to powinno przestać się pocić.
|
Cytat:
|
ja również miałem tak samo, dokładnie w tym samym miejscu. jak zdjąłem IC to miałem wrażenie jak by w jego lewym dolnym rogu było tego znaczniej więcej przepłukałem benzyną ekstrakcyjną, nowe zaciski i nadal lekko leci. dziurawy IC ???? lecz żadnych spadków mocy nie odczułem hmm...
|
Cytat:
|
Orientuje się ktoś jakie ilości oleju w rurach są jeszcze "w granicach normy"? Pytam, bo ostatnio ściągałem IC i zaczęło z tych bałwanków pomału kapać. Na zewnątrz nic nie było widać - ale teraz się zastanawiam, czy powinienem się przygotowywać na dodatkowe koszty?
|
Grunt to nie brać do głowy - delikatny film jest ok. Wydaje mi się nawet że jeśli auto długo postoi i wtedy zdejmujesz bałwanki to może nawet trochę oleju tam stać - więc delikatnie kapanie powinno być w normie.
|
Witam.
Poszukałem troszkę na "alle" i znalazłem coś takiego , czy owa rura nadaje się do założenia na IC? http://moto.allegro.pl/rura-silikono...442129155.html tylko nie wiem czy ta średnica podana to zewnętrzna czy wewnętrzna a tu do Fiesty , choć pasuje do Focusa :) http://moto.allegro.pl/rura-przewod-...440703569.html |
co ty chcesz z tym zrobić?? zamiast "bałwanków"??
|
Cytat:
|
To też się pytam i komentarze w stylu "co ty chcesz z tym zrobić???" są trochę dziwne , po to jest forum aby pytać i można normalnie odpowiedzieć,czasami ktoś kupując niedawno Focusa nie wie wszystkiego i nie jest omnibusem! Co do pierwszej nie mam już obiekcji , ale czy ta z drugiego linka także zła? Dużo osób korzysta z podobnych zamienników (także z tego forum) i jest zadowolonych.
|
Cytat:
Wiesz jak taki kupiony z metra i pocięty na kawałki wynalazek zachowuje się przy temperaturze -10 ? Może być sztywny jak plastik - co stanie się z zamocowanym na sztywno IC jeśli z silnika pójdą drgania przez takie zesztywniałe łączniki ? Zauważ, ze bałwanki są z cienkiej, wzmacnianej gumy, która nawet na mrozie jest elastyczna .... ---------- Post dodany o 14:45 ---------- Poprzedni post był z 14:42 ---------- Cytat:
|
Sorry za pierwszą część może niepotrzebnie się "uniosłem" ale staram się także odpowiadać na temat :) . Czyli co w ogóle nie brać się za takie "wynalazki' ?
W sumie różnica 6 PLN miedzy tym a ze sklepu fordowskiego LYNX. |
Cytat:
|
I tak zrobię :) U mnie troszkę syfu jest więc w ramach zbliżającej się wiosny:smt017, przy wymianie oczyszczę trochę z brudu i oleju co sie poci w okolicach bałwanków. Czym najlepiej wyczyścić - ropa plus pędzelek czy specjalnymi środkami?
|
Cytat:
Cytat:
Ogólnie to po wymianie cieknącego bałwanka zrobiło się sucho i trochę "czyściej" przy IC. Drugi czeka na dodatnie temperatury bo machanie kluczem na mrozie nie należy do najprzyjemniejszych. |
Cytat:
|
Właśnie u Ciebie widziałem na zdjęciu ale nie pamiętam już w którym temacie:)
|
Możliwe, bo gdzieś chyba w jakimś temacie dawałem zdjęcie jak to wygląda. Ja podchwyciłem takie rozwiązanie od innych osób z tego forum, bo już wkurzał mnie problem z bałwankami, a zamienniki takie grubsze z allegro odrazu pękały, a teraz nareszcie spokój ;)
|
Cytat:
|
Zdecydowanie polecam ja już prawie 2 lata takich używam i zeszłej zimy było po 24 mrozu i nic nie zesztywniało wszystko działa OK ,nic nie pęka i się nie poci . sprawują się super .
Zdecydowanie leprze od bałwanków jeśli chodzi o wytrzymałość i cene . |
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.