1.8TDCI odpala i gaśnie....a potem ciężko zapalic
Witam
mam pytanko do posiadaczy FFII 1.8 TDCI, czy mieliscie taka systuację ze "zimna" foczka wam bezproblemowo odpala, po czym po ok 5 s gasnie i trzeba chełtac z 10 razy by ponownie odpaliła?..... bład odczytany na kompie był "za niskie cisnienie..." zdarza sie to od czasu do czasu i po tym znów foczka pali bezproblemowo, nawet po 3 dniowym nieodpalaniu......wtryski byly sprawdzone - sa ok...macie jakies pomysły? bostrasznie mnie to irytuje..... |
Ten sam silnik był w FFI - http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=44108
Masz kilka stron lektury |
Cytat:
|
miałem tn sam objaw/problem.
witam.
Miałem ostatnio ten sam problem opisywany przez kolege. Mamy te same silniki. Kolego ja ostatnio jak miałem ten objaw to wyskoczyl mi w aucie napis "usterka układu silnika", na komp. wyszedł błąd P0089 . Poprzednio wyskakiwały na komp. komunikaty odnośnie niskiego ciśnienia na listwie i ostatnio błąd na czujniku cisnienia paliwa na pompie - coś takiego. Kolego co ja zrobiłem. Wymieniłem filtr paliwa , okazało się że był brudny. Ja moim autem bywa tak że nie jeżdże 2 tygodnie. Paliwo które było - według mnie - w zbiorniku wytrąciło się , syf poleciał na dno a pompka zebrała syf do silnika, a ten syf zarąbał filtr i auto stoi. Może to było to ale po wymianie filtra paliwa auto jeździ i jest narazie ok. teraz cały czas go użytkuje i jest bez problemów. Proponuje ci wymienić na początku filtr i zobaczyć co i jak ....... Napisz czy pomogło ?????[readmore] pozdrawiam. i nie daj się naciągnąć na koszty bo słyszałem różne opinie . Najlepiej wymienić pół silnika i wydać z 6000 zł takie są opinie "fachowców" tych nic nie wart !!!!! |
Hej, dzieki za odpowiedź
jutro z kumplem mechanikiem przewalimy caly układ paliwowy....filtr tez sprawdzimy chociaż byl wymieniany przed ostatnio zima....dam znać po "obdukcji"..... |
No i filterek sprawdzony, jest czysciutki ...... czyli to nie jest przyczyna problemów
Ale przy problemie z odpalaniem niezawodnie działa "Plak"...wczoraj wypróbowane...dzis odstawiłem foczke do mechaniora i bedzie sprawdzał szczelnośc wszystkich przewodów paliwowych......moze czujnik cisnienia na pompie cos zawodzi.....do sprawdzenia jest jest sporo rzeczy..... |
odp
witam.
Szkoda że nie skończyło się na brudnym filtrze. Ale jestem bardzo ciekawy wyniku twoich poszukiwań usterki. daj znać jak tylko bedziesz coś wiedział ! U mnie po wymianie brudnego filtra auto jak do tej pory chodzi bez zarzutu ! Ale wcześniej miałem odczucia (jak mi tak często gasł) że gdzieś schodzi paliwo, gdzieś łapie lewe powietrze w układ paliwowy ! coś takiego. ale masz racje mówiąc że przyczyn może być wiele ! wyskoczy jeden komunikat który zawiera w sobie "wiele usterek" !!!! auto w tych czasach jest naszpikowane elektroniką ! pozdrawiam i życzę jak najtańszej naprawy :smt098 |
Witam ponownie.....walcze dalej z moim fokusikiem, juz myslałem ze po problemie ale.....wymienilismy O-ringi uszczelniajace na zaworkach pompy i wydawalo sie ze bedzie ok bo przy odpalaniu przy właczonym kompie cisnienie na pompie bylo równiutkie i stabilne (przed wymiana troszke falowało po odpaleniu)..... pojezdzilem troszkę i po 300 km ciagłej jazdy zatrzymałem go i po dwóch godzinkach znów odpaliłem, odpaliłem bez problemów pochodził chwilke i znów zgasł.....odpaliłem tradycyjnie na plaka i auto jak juz odpali jezdzi super, srednie spalanie na 700 km (w tym ok 50 po miescie i 300 km po autostradzie ) 5,3 litra.....tak więc chyba czeka mnie wymiana regulatora cisnienia......czy ktoś z Was miał z tym cos juz do czynienia??
Póki co wiem jak z Foczka sobie radzic, po odpaleniu trzymamy go chwile na ok 1500 obr/min i wtedy autko jeździ bez problemu.... |
Ff 1,8 tdci
Witam. Borykam się z podobną usterką. Auto kilka razy w serwisie - niestety nic poważnego nie znaleźli, było kilka błędów na kompie ale bez problemu usuneli. Jedyny poważny błąd który też usuneli to wartość ciśnienia w listwie RAIL około 400 bar na biegu jałowym a powinno być około 300 bar. Mechanik który zajmuje się moim focusem twierdzi, że najlepiej podłączyć komputer w chwili gdy auto nie chce odpalić wtedy będzie mógł odczytać ciśnienie w listwie. Zawór EGR dobry, nie zapisał błędu- filtry i olej po wymianie. Kazano mi zwrucić uwagę na drganie i dymienie silnika po opaleniu na zimnym. Podejrzewają czujnik ciśnienia paliwa lub uszkodzony któryś wtrysk. Po ostatnim usuwaniu błędów na razie jest ok. Jeśli ta awari się ponowi i zdołam ustalić co jest przyczyną to podzielę się informacją. Pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy. SZEROKOŚCI.
|
walki ciąg dalszy
Dałem Foczke do innego zaprzyjaznionego mechaniora....posprawdzal, pojezdzil nia z podpietym kompem, wszystkie parametry wtrysków, pompy super.....rozebral uklad paliwowy, powymienial profilaktycznie oringi na pompie i na przelewach przy wtryskach....oraz wyjąl i wymienił filtr paliwa......okazało sie sie w filtrze zanlazł opiłki metalu.......chyba werdykt jest jednoglosny - zaczyna padac pompa....i chyba trzeba ja jak najszybcie zregenerowac póki wtryski sa w dobrym stanie.....czy slyszeliscie by przy przebiegu 55 tys komus w FF II 1.8 TDCi siadła pompa?? ile kosztuje regeneracja (u mnie jest pompa SIEMENSa)....a moze ktoś z Was miał podobny przypadek który nie zakończył sie tak tragicznie??
|
FF 1,8 tdci
Witam. Wyczytałem na forum /chyba elektroda/ , że w podobnym przypadku pomógł zaworek zwrotny na zasilaniu paliwa. Czy to może być przyczyną zobacze, narazie oddaje auto do innego serwisu. Pozdrawiam, może ktoś inny coś podpowie.
|
hej, nie pisałem dawno bo i niebylo czasu - mysle ze problem z gasnieciem silnika rozwiazany, znaleziono nieszczelnośc (poluzowala sie nakretka na zacisku przewodu wysokiego cisnienia), dodatkowo wymieniono filterek paliwa i o-ringi na przelewach- wlasnie wrocilem z wojazu po chorwacji ok 3 000 km zrobione autko smiga ok - tylko nie wiem skąd te pare wiórek znalezione w filtrze......ale machanik mówize to raczej nie od pompy bo juz wtryski by siadły.....
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.