Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Inne techniczne (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   [MK1] Wymiana tlumika koncowego (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=58084)

artmangon 19-06-12 15:31

Wymiana tlumika koncowego
 
Witam
Mam pytanie, poniewaz po zimie zezarlo mi koncowy tlumika i pojawila sie dziura, mam zamiar wymienic to sam tylko moje pytanie jest czy tlumik jest przykrecony na uchwytach, ewentualnie srubach i obejdzie sie bez jakichkolwiek ciec i spawan?
a druga sprawa czy ten tlumik na zdjeciu bedzie pasowal?

http://www.ecd-parts.de/bilder/Ersat...h%f6r_best.jpg

pytam poniewaz gdy zagladalem pod auto, moj jest troche inny, ale na 99% jestem pewien ze nie jest orginalny stad moje pytanie.

Z gory dziekuje za odpowiedz

Gromhelkrim 19-06-12 20:22

.
 
Będzie pasować o ile sprzedawca informuje że jest on właśnie do Twojego 1.8 Zetec. Wyglądem się nie sugeruj, zamienniki niemal zawsze wyglądają nieco inaczej, bardziej licho - oszczędności przy produkcji. Końcowy tłumik trzyma się jedynie na jednym wieszaku oraz na obejmie która go łączy z tłumikiem środkowym. Wieszak zwyczajnie podważasz żeby spadł z gałki - spsikaj ją jakimś penetratorem, będzie łatwiej. Z obejmą sprawa wygląda tak, jeśli mocno skorodowała to pewnie jej nie odkręcisz tylko ukręcisz gwinty, nic straconego, po prostu spadnie, założysz nową. Jak już te dwa miejsca załatwisz to kręcisz tłumikiem w lewo i w prawo, ciągnąc go do tyłu, uważaj tylko żeby uchwytem wieszaka nie zrysować sobie zderzaka. Przyda się pomoc drugiej osoby, aby przytrzymała środkowy tłumik w pozycji max. odsuniętej do przodu auta. Przy zakładaniu nowego, miejsce łączenia się rur wypadałoby przesmarować pastą do układów wydechowych. Powodzenia;)

artmangon 19-06-12 20:42

ok dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, teraz czekam na tlumnik i jade na warsztat :) bo gosc w niemczech za wymiane tego tlumnika wraz z tlumnikiem powiedzial mi 175 euro :)

MATRIX60MW 19-06-12 20:42

z doświadczenia wiem ze tłumiki do konkretnych modeli nie zawsze trzymają wymiar rur dochodzących do tłumika.Przerabiałem to 2 tygodnie temu bo nówka środkowy znacząco różnił się średnicą rur przed i za tłumikiem względem fabryki,przez co musiałem zrobić nasadkę i dopiero skręcić opaską.

Przy okazji mam pytanie do ludzi zorientowanych w temacie.Czy układ wydechowy wychodzący wraz z autem z fabryki jest w jednej części czy jest skręcany z poszczególnych odcinków?chodzi mi o odcinek katalizator,środkowy i końcowy tłumik.

Gromhelkrim 20-06-12 02:01

.
 
Tak to wygląda w Twoim silniku:

http://img542.imageshack.us/img542/2195/beztytuu3w.jpg

korek007 20-06-12 13:17

Cytat:

Napisał artmangon (Post 737885)
...czy ten tlumik na zdjeciu bedzie pasowal?...

Na tym zdjęciu nie ma żadnej informacji, do jakiego to jest nadwozia i silnika.

artmangon 21-06-12 17:08

Mam jeszcze jedno pytanie bo jutro bede wymienial tlumik bo przyszedl dzisiaj. Wczoraj zauwazylem ze srodkowy tlumik z boku zaczyna brac rdza, chcialbym to jakos zabezpieczyc wystarczy ta rdze zetrzec i pomalowac srebrzanka czy proponujecie cos innego?

Gromhelkrim 21-06-12 22:30

Oczyszczenie i pomalowanie jakąś srebrzanką naprawdę niewiele Ci da, w najlepszym wypadku spowolni proces rdzewienia o kilka miesięcy ale tylko z zewnątrz. A te tłumiki rdza zżera ale od środka. W galaxie tego problemu nie ma bo tam wewnętrzne blachy są z nierdzewki. Możesz ew. pospawać ten nadżarty tłumik, ale nie wiem czy warto się bawić skoro nówka kosztuje koło 90-150zł i będzie spokój na lata.

Pozdrawiam

maciek1987r 31-07-12 20:41

Witam dzisiaj podjechałem do ''tłumikarzy'' w celu sprawdzenia, co mi brzęczy..Odgłos przypomina brzeszczot w rezonansie przy puszczaniu i dodawaniu gazu. Po krótkich oględzinach mechanik nie znalazł żadnej dziury wszystko jest jeszcze szczelne. Odgłos dochodzi natomiast z tłumika środkowego. Podobno jakiś kawałek blachy się urwał i tam leży. Mechanik odradzał mi ingerować w układ wydechowy a to z powodu, iż jest on jeszcze oryginalny, nie ma dziur a ta blacha może sama w końcu przestanie brzęczeć...Na dodatek nie mam połączeń skręcanych tylko tłumiki są podobno połączone fabrycznie i trzeba by było to rozcinać i spawać. Oczywiście oprócz kosztów odszedłby problem spasowania nowego tłumika....Co o tym sądzicie?Czy jakbym założył jakaś fajną końcówkę to ten odgłos byłby bardziej znośny?

MATRIX60MW 31-07-12 21:00

jak brzęczy środkowy to znaczy że nadchodzi jego żywot.Wymieniałem u siebie jakieś 2 miechy temu.Na początku była malutka dziurka wielkości wiertła 4 która w bardzo szybkim tempie przerodziła się w całkowite przepalenie i dodatkowo oderwanie się zewnętrznej warstwy tłumika.Decyzja czy do tego zajrzysz czy nie należy do ciebie bo nie wiadomo na ile jest to dla ciebie uciążliwe

maciek1987r 31-07-12 21:21

U mnie na zewnątrz wszystko dobrze się trzyma..Pewnie sypie się od wewnątrz..Uciążliwe trochę jest, ale wymiana 2 tłumików też kosztuje skoro jednego nie da rady..Jakby to była kwestia tylko środkowego to bym się nie zastanawiał a tak...

moons 31-07-12 21:47

Jak to nie da rady? Nie chce mu się i tyle. Nawet fabrycznie tłumiki są tak połączone że można je rozłączyć i wymienić tylko środkowy.
Pozdrawiam

MATRIX60MW 01-08-12 08:21

Cytat:

Napisał maciek1987r (Post 753233)
U mnie na zewnątrz wszystko dobrze się trzyma..Pewnie sypie się od wewnątrz..Uciążliwe trochę jest, ale wymiana 2 tłumików też kosztuje skoro jednego nie da rady..Jakby to była kwestia tylko środkowego to bym się nie zastanawiał a tak...

no chyba raczej normalne że tłumik się sypie od środka.Wymiana wcale nie jest taka droga.Jeśli chcesz wymienić jeden to płaciłem 89zł za środkowy+przesyłka.Wymiana kosztowała mnie w innym warsztacie niż zwykle serwisuje auto 30pln.Za końcowy dasz pewnie coś koło 80-100.Wymiana końcowego kosztowała mnie 20pln.Ja co prawda kupiłem końcowy za 20pln od użytkownika tego forum i jestem zadowolony

Adek 29-05-13 08:50

U mnie też słychać coraz głośniejsze brzęczenie, pewno środkowy tłumik będzie do wymiany. Dodatkowo w końcowy w jednym miejscu zrobił się mocno rudy - raczej też długo nie pociągnie. Obecnie oba tłumiki miałem BOSAL-a, założone przez poprzedniego właściciela wytrzymały ok. 6 lat. Teraz zastanawiam się nad ASMET-em, niby trochę tańsze. Jakie zamienniki polecacie do foki?

korek007 29-05-13 13:21

Ja miałem poprzednio Izawit, tańsze od bosala o ok. 1/3. Wytrzymały, o ile dobrze pamiętam, ok. 5 lat. Jesienią ubr. wymieniłemm na bosale.

kurczak80 29-05-13 13:38

U mnie brzęczenie było objawem roztrzaskanej porcelanki katalizatora.
Uderzenie w niego ręką i wszystko było jasne. Wybiłem dziada :)

calypso83 19-05-14 18:26

Pany mam pytanie czy w orginale w foce mk1 1.6 tłumik końcowy jest tak jakby całością ze środkowym? Musze wymienić końcowy bo już pierdzi,dziś luknełem na parkingu i tak mi się wydaję że nie jest nigdzie łączony:/, czyli trza ciąć chyba.

MarioCGD 19-05-14 21:52

ja w swojej foce miałem wydech w "całości" tzn od katalizatora do samego końca był w jednym kawałku więc trzeba było ciąć ;)

calypso83 19-05-14 22:17

No i chyba u mnie to samo,a chcialem zrobić to samemu , a że byłyby warunki polowe to tylko brzeszczot:)no nic trza podjechać do tłumikarza


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi