Łącznik stabilizatora przód wymiana
Witam
co jakiś czas w przednim zawieszeniu słychać było stuki, podejrzewałem, że wybite są łączniki stabilizatora. Wizyta na stacji diagnostycznej potwierdziła przypuszczenia, oba łączniki nadawały się do wyrzucenia. https://lh4.googleusercontent.com/-X...o/DSCF4319.JPG kupiłem łączniki firmy FEBI, i można było przystąpić do wymiany. https://lh3.googleusercontent.com/-N...o/DSCF4320.JPG gadżety które zostały użyte podczas pracy: podnośnik kobyłka penetrator grzechotka klucz dynamometryczny klucz płaski 15mm nasadki 17 i 19mm + przedłużka szczoteczka https://lh3.googleusercontent.com/-x...o/DSCF4322.JPG -luzujemy śruby w kole -podnosimy auto i podkładamy kobyłkę -odkręcamy śruby i zdejmujemy koło https://lh6.googleusercontent.com/-s...o/DSCF4323.JPG po zdjęciu koła mamy dobry dostęp do łącznika, którym się będziemy zajmować. Jeden koniec łącznika połączony jest z amortyzatorem, drugi ze stabilizatorem. https://lh6.googleusercontent.com/-t...o/DSCF4342.JPG przed odkręceniem nakrętek warto szczoteczką usunąć bród, a następnie użyć penetratora, po kilkunastu minutach przystępujemy do demontażu łącznika https://lh4.googleusercontent.com/-z...o/DSCF4343.JPG https://lh6.googleusercontent.com/-x...o/DSCF4344.JPG łącznik w gnieździe przykręcony jest nakrętkami na klucz 17mm, obie nie stawiały dużego oporu i udało się je odkręcić za pomocą krótkiej grzechotki https://lh6.googleusercontent.com/-l...o/DSCF4347.JPG https://lh5.googleusercontent.com/-Y...o/DSCF4348.JPG sworzeń w gnieździe miał na tyle duży luz, że podczas odkręcania kręcił się razem z nakrętką. Po zablokowaniu go kluczem 15mm mogłem całkowicie odkręcić nakrętkę https://lh3.googleusercontent.com/-8...o/DSCF4351.JPG podobny problem był w górnym mocowaniu łącznika, tutaj także z pomocą przyszedł klucz 15mm. Po usunięciu nakrętek łącznik można już wymontować z obu gniazd, u mnie układ: stabilizator-łącznik-amortyzator był mocno naprężony i łącznik nie chciał wyskoczyć z gniazd, pomogło minimalne podniesienie wahacza podnośnikiem w celu zmniejszenia naprężenia. Po tym zabiegu łącznik niemal sam wypadł na podłogę https://lh3.googleusercontent.com/-E...o/DSCF4356.JPG porównanie starego i nowego łącznika stabilizatora https://lh5.googleusercontent.com/-F...o/DSCF4357.JPG https://lh6.googleusercontent.com/-8...o/DSCF4358.JPG podczas montażu nowego łącznika wykonujemy czynności w odwrotnej kolejności. Teraz także trzeba będzie podnieść wahacz, żeby sworzeń pokrył się z otworem w stabilizatorze https://lh6.googleusercontent.com/-T...o/DSCF4359.JPG używając nowych nakrętek z zestawu skręcamy wstępnie i nie za mocno całość https://lh6.googleusercontent.com/-_...o/DSCF4364.JPG ostateczne przykręcenie nakrętek wykonujemy za pomocą klucza dynamometrycznego z momentem około 50nm https://lh3.googleusercontent.com/-y...o/DSCF4369.JPG nowy łącznik stabilizatora jest już zamontowany, pozostaje przykręcenie koła. W taki sam sposób wymieniłem łącznik stabilizatora przy drugim przednim kole. |
dodam iż łaczniki stabilizatora pasuja takze od escorta ost wypust i sa o wiele tańsze także markowe
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.