View Single Post
stare 18-04-07, 14:55   #61
PePe
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
 
Avatar PePe
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
Domyślnie

dla tych co jeszcze siem wahają czy wujo czy inne... taka opowiastka z "zaprzyjaxnionego" forum

Tytuł: ABS Car W-wa - relacja z naprawy TDCI - długie
Treść: Witam,

przeczytałem na tym forum wiele dobrego o tym warsztacie, moje opinia jest mieszana (mam wrażanie, że naciągają), ku przestrodze zamieszczam poniższą relację.

Miałem problemy z porannym uruchamianiem silnika, generalnie musiałem kilka razy trzymać na rozruszniku po kilka, kilkanaście sekund, aby zaskoczył, auto TDCI 100 KM, 2003, przebieg 80k km. Raz przy temperaturze -12 C nawet nie udało mi się uruchomić (brałem na hol).

Wymieniłem świece żarowe i czkałem na wyłączenie się przekaźnika (około 7 sekund) przed uruchamianiem – nie pomogło.

W ABS Car na Instalatorów w W-wa Pan zaproponował:
- wymianę softu na nowy, który usuwa problemy z porannym zapalaniem
- wlanie specyfiku za 35 PLN do pełnego zbiornika, aby przeczyścić układ paliwa.
- jak nie pomoże to zaprasza na czyszczenie wtrysków, trwa to 3 dni i kosztuje 1k PLN, co na pewno usunie problem.

Sama zmiana softu nie pomogła jak również wypalenie całego zbiornika paliwa z cud specyfikiem również nie (135 PLN w plecy).

Grzecznie pojechałem do Pana na czyszczenie wtrysków, a ten sam Pan teraz mówi. „To jest Ford Fokus, w tym samochodzie nie powinno się czyścić wtrysków, bo jak dostaną powietrza to się mogą zepsuć” - ???? He, nie ukrywam, ze ta nagła zmiana stanowiska wzbudził moją czujność.
Tym razem Pan proponuje:
- czyszczenie rozrusznika, bo głośno pracuje i pewnie, dlatego auto słabo pali – 220 PLN
- próbę przepływową wtrysków, aby sprawdzić ich stan – 50 PLN
- ponadto Pan mówi: „Rozrusznik nie zanieczyszcza się bez przyczyny, pewnie koło dwumasowe się kończy i zanieczyszcza rozrusznik” i zdecydowanie proponuje od razu je naprawić – 3k PLN!!! Zrobił nawet demonstracje z miękkim sprzęgłem, tzn. wciskamy sprzęgło, gdy silnik jest uruchomiony, wyłaczamy silnik, wtedy sprzędło na chwilę robi się miękkie – mi się wydaje, że zawsze tak miałem.

Nogi mi się zrobiły miękkie (naprawa w sumie 3270 PLN)!

Po krótkiej dyskusji Pan „mięknie” i twierdzi, że na razie zrobimy tyko rozrusznik i próbę przelewową co powinno pomóc ale i tak czeka mnie szybka wymiana koła dwumasowego bo NA PEWNO rozrusznik szybko ponownie się zanieczyści.

Następnego dnia odebrałem naprawione auto (pali bardzo dobrze, problem usunięty) i próbuje drążyć temat koła dwumasowego, ile jeszcze pochodzi, kiedy musze wymienić. Na co Pan, żeby nic nie robić, jak rozrusznik ponownie się zanieczyści to wtedy będziemy to naprawiać.

Wnioski:
1/ PLUS – auto naprawione za kwotę 220 PLN
2/ MINUS – mam nieodparte drażnienie, ze próbowano mnie „wkręcić” w bardzo kosztowną naprawę, gdy nie było pewności, że jest konieczna

Pozdrawiam,

PRAWIE go mieli na 3 koła ale się wywinoł

no ale 2-masówkę zrobia to wyjdzie na swoje....
PePe jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem