Temat: [MK1] Sonda lambda
View Single Post
stare 27-05-10, 23:34   #23
niko123
Dukacz
 
Avatar niko123
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Gliwice/Bochum
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2010
Postów: 1 262
Domyślnie

Cytat:
Napisał klapek Zobacz post
niko123 a to ciekawe co piszesz
Bo u mnie na zimnym był taki problem ze po odpaleniu schodził z obrotów aż się dławił i gasł. Może to już sonda pada powoli... (?)

Tak, ale jeśli by tak bylo to na 100% wywaliło by ci check engine, ja mam elm327 i sam sobie to sprawdzalem mialem P1132/P1131 i jakieś ine co oznaczalo uszkodzony układ sondy/ sonda nie sprawna w banku 1..

Pierwsza sonda działa od 0,2v do 1v.
Saonda za katalizatorem całkiem inczej - jeśli katalizator się nagrzeje, sonda działa już po 1 min a kat potrzebuje więcej czasu.
Na zimnym silniku sonda za katem ma koło 1v- wszystko zależy od temp. - wykres raczej stały, czyli na wolnym obrotach 1v na 2 tyś może mieć 0,9v.
Na ciepłym kacie sonda ma koło 0,5v do 0,7v - w tym przedziale w zależności od obrotów sobie pracuje.

1 Jeśli sonda padnie to ma np stałą wartość np. 0,4v i nic się nie zmienia nawet po dodaniu obrotów- wsrasta spalanie itp.( umnie pracowała norlmalnie tylko się zacinała i to wystarczało do dlawienia ) - tylko na zimnym.
2. Jeśli padnie katalizator, nie wiem czy zapchany, wypalony ale bynajmniej sonda za katem pracuje w dużo szerszym zakresie, to znaczy jeśli sonda ma podobny zakres pracy jak ta pierwsza to kat do wymiany.
__________________


Uploaded with ImageShack.us
niko123 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem