View Single Post
stare 22-04-11, 09:07   #18
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

Cytat:
Napisał Eko Zobacz post
Generalnie to chłodnica była wymieniona, na używaną i skraplacz również na używkę niestety z przyczyn finansowych. Sciągneliśmy przy odpalaniu po rozpięciu ok 200g czynnika.
Troszke mnie zamieszałęs...
Wyjasnijmy...chłodnica to skraplacz...
a chłodnica w srodku samochodu to parownik.
sciagneliscie 200g czynnika czyli coś było w układzie. to dobrze.

Jednak zapomniałem dodać iż jesli rozstrzelnienie było gwałtowne a chyba było to mogło się wydostać wiecej oleju.

Dlatego zrób tak...jak napisałem-jesli masz dostęp do agregatu od klimatyzacji to możesz to sobie dokładnie zrobić.
Pamiętaj że bardzo ważna jest temperatura. Wiec najlepiej robić wszystko jak jest silnik zimny i wiemy ile stopni ma powietrze. Pomiary ciśnienia może sie liczyć po dopiero po około 5 minutach od dobijania bo podczas dobijania czynnik się spręża i się rozgrzewa-wiec zmienia się jego temp.
Nie załączaj klimatyzacji-nie włączaj silnika.

Jeśli masz temp. 25'C to cisnienie powinno byc 6 barów
Jesli nabijesz 850g czynnika i niebedzie 6 barów w tej temp.
To dobij 50ml oleju.
Jesli po dobiciu oleju po 5 minutach nadal bedzie za male cisnienie, to dobij kolejne 50ml oleju. Jesli nadal bedzie malo to dobij kolejne 50ml.
Jesli dobijesz w sumie 150ml to juz wiecej nie dobijaj, nawet jesli cisnienie nie dojdzie do 6 barow. mozesz dobic czynnika R134a jeszcze, ae jesli jest juz 5,5 bara to mozesz tez tak zostawic.

Tutaj masz tabelke cisnien
Temp/C - ciśnienie/bar
0 stC= 2 bar
5stC = 2,5bar
10=3,1
15=3,95
20=4,8
25=5,6
30'C=6,6bar

Do tej tabelki mozesz dodac do kazdej temp. po około 0,5bara.
Po tak wykonanym nabiciu mozesz miec pewność ze masz tyle oleju i czynnika co potrzeba.

Pozniej mozemy zrobic test cisnien sprezarki..sprawdzamy jaką ma wydajność ..czyli sprawdzamy różnicę ciśnień na wolnych obrotach.
Ważne ....jeśli sprężarka sie wyłączywczesniej i przestanie chodzić to może być za zimno..dlatego test powinno sie robic w temp nie nizszej jak jak 20'C.
Wiatrak-nadmuch musi być na 2 biegu, lub wyzej.

rożnica cisnien powinna byc nie mniej jak 10-12 barów na wolnych obrotach.

a kolejne testy dla forda są opisane w takim wątku:
Ford AC system charts and information.pdf
Normal Cycling, Refrigerant System Center Register Temperature Range
szukaj w google

Napisz jak dobijesz-jekie efekty.
UWAGA za mala ilosc oleju moze doprowadzic do zatarcia sprezarki..te 10g to jest napewno za malo.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 22-04-11 o 09:30
mjprzem jest nieaktywny