View Single Post
stare 27-04-11, 21:34   #29
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

EKO...Calkiem niezle ale...
No wlasnie...powinno non stop chodzic przy 20'C nie krocej jak 30sek. A uciebie chodzi przez 28sek przy 25stC. To oznacza ze przy 20st bedzie chodzilo pewnie okolo 20sek.
Co to oznacza..wyglada na to ze sprezarka jest ok i zawor rozprezny takze...czyli wszystko jest dobrze tylko brakuje ci jeszcze pewnie ze 100g czynnika lub oleju. Byc moze te 20ml oleju to duzo za malo. Szczerze powiedziawszy jest nie zle...ja miałem duzo gorzej po pierwszym dobiciu jak mi nabili 740g . Jesli masz mozliwosc to dobij sobie jeszcze troszke gazu i oleju. Sprawdz po cisnieniu...dobij tak aby podskoczylo o około 0,2..0,3 bara a bedzie ok.
acha ..oleju moze sie niedac juz dobic...musialbys uklad znowu oprozniac.
Wiec jak chcesz aby bylo lepiej to mozesz oproznic uklad i dodac do tego oleju jeszcze okolo 50ml i z 50...100g czynnika lub bez niczego dodac 100...150g czynnika. Strzelam ale te wartosci powinny byc ok.
Wtedy sprzeglo powinno zacząc poprawnie pracowac.

przy 25'C rozlaczenie sprzegla powinno trwac od 7.5-10sek. Na tej podstawie mozna ocenic ze u ciebie zawor rozprezny jest ok bo masz okolo 7-sek...mialbys troszke wiecej gdyby wlasnei czynnika bylo ciut wiecej.
Ale i tak nie zle chodzi jak na 1 nabicie
Cytat:
Napisał XymoX Zobacz post
Pytałem fachowca w serwisie klimy przy okazji serwisu to stwierdził, że to normalne jak sprężarka i sprzęgiełko tak się zachowują ..... Możesz rozwinąć i podać jakieś argumenty do swojej teorii ? Rozumiem, że według Ciebie sprzęgiełko jak "złapie" to powinno cały czas "sprzęgnięte" aż do wyłączenia klimy ? Jeśli tak to dlaczego tak twierdzisz ?
Tak jak napisal wyzej EKO są pewne zasady...i troszke to zle zrozumiales.
Powinno byc tak ze przy temp. 20st i powyzej sprzegło na wolnych obrotach nie chodzi krócej jak 30sek....ale dłużej chodzic moze ile chce
Powinno byc tak jak potwierdził eko..ze przed bum sprzegło na wolnych obrotach nie cyykało..chodziło non. stop. Oczywiscie temp. nie mniej jak 20stC

Ford podaje test dla 1500rpm
jak wpiszesz w googlach:
Ford AC system charts and information.pdf
Normal Cycling, Refrigerant System Center Register Temperature Range
to sciagnij sobie tego PDFa.
Na 3 stronie znajdziesz 3 tabelki...to jest test dla predkosci 1500rpm..przy tej predkosci sprzegło ma sie załączac i rozłączc w okreslonym czasie.
Ale na wolnych obrotach powinno praktycznie chodzic non stop przy 25'C.

Jesli juz na wolnych cyka co chwilke to jest zle bo na obrotach bedzie cykało jeszcze czesciej co bedzie prowadzilo do szybszego zuzywania sie sprzegła.
Moja teoria jest juz potwierdzona praktycznie...
Oczywiscie nalezy sie liczyc z tym ze jesli pojedziemy drugi raz do zakladu to beda mowic ze to jakas głupota bo oni lepiej wiedzą.
Ale ja rozegrałem to u siebie tak..powiedziałem zaplaciłem 150zl za nabicie wiec chce miec jeszcze dobite aby miec takie cisnienie jak ja chce. Oczywiscie niemogli sie nie zgodzic..i zrobili to na moją odpowiedzialnośc..ale naprawde jestem zadowolony bo efekty po dobiciu są spore przedewszystkim w mocy chłodzenia....sprezarka jak chodzi non stop to ma wiekszą wydajnośc niz jak sie załącza na 3-5 sek i rozłącza i z stąd ogromna różnica. Pozatym wiadomo ze to lepiej dla sprzegla..jak mniej razy przerywa. Tego chyba nikomu niepotrzeba tlumaczyc.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 27-04-11 o 22:03
mjprzem jest nieaktywny