Zrób sobie bilans znanych "za" i "przeciw" danego rozwiązania. Zaznacz cechy, które mają dla Ciebie priorytetowe znaczenie. Potem to podsumuj i masz wynik.
Ja brałem pod uwagę:
1) roczny przebieg i szacowany koszt wydatków na paliwa
2) ryzyko kosztownej awarii (szczególnie, gdy nasz "nowy" samochód ma już przebieg >100k km)
3) preferencje dotyczące stylu i komfortu jazdy (łagodniejsza ale bardziej elastyczna benzyna, czy raczej gwałtowny ale dość "krótki" moment w dieslu; kultura pracy silnika)
4) różnica kosztów przeglądów okresowych
5) oczywiście różnica w cenie zakupu egzemplarzy w porównywalnym wieku i kondycji
6) pewność historii auta (w dieslu dość krytyczny element)
I to chyba tyle najważniejszych kryteriów wartych rozpatrzenia.
Jeśli auto pochodzi z zachodu i ma 2-3 lata i więcej, to do przebiegu <100k km w dieslu podchodziłbym z dużym dystansem.
|