WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13-12-19, 11:27 | #1 |
Turysta
Grupa: Zachodniopomorskie
Zarejestrowany: Dec 2019
Ford Focus III
kombi
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
2012
Postów: 4
|
2.0 TDCI Silnik odpala i momentalnie gaśnie na zimno, kopci (nie takie proste). Film.
Witam szanowne grono, posiadam od czerwca Focusa z 2012 roku z silnikiem 2.0 TDCI TXDB 163KM, na chwilę obecną przebieg to 183000km sprawdzony, wersja wyposażenia Titanium z chyba wszystkim na pokładzie prócz skór.
Problem pojawił się przy niższych temperaturach tj. poniżej 8C na dworze. Samochód odpala po postoju na mrozie na kilka razy, kręci rozrusznikiem - odpala na 500obr/min i momentalnie gaśnie - po którymś razie odpala i zaczyna pracować. Czasem jak już odpali to nie reaguje na gaz (po chwili zaczyna), lub przy stałym wciśnięciu pedału gazu faluje obrotami. Ok, jak już odpali - jedziemy. W czasie jazdy szarpie - traci moc i widać szaro biały dym z rury wydechowej, tak przez jakieś 800m i problem znika, nie występuje w moim przypadku do następnego poranka. W trakcie eksploatacji w ciągu dnia nawet po paru godzinnym postoju problem już nie występuje. Do dnia dzisiejszego zrobiłem: - Wymiana akumulatora 80ah - bez zmian - Wymiana wszystkich 4 wtrysków (system Delphi) - bez zmian - Wymiana przewodów powrotnych od wtrysków - bez zmian - Druga pompa wysokiego ciśnienia - bez zmian - Montaż zaworka zwrotnego na doprowadzeniu przed pompą WC - bez zmian - Wymiana zaworu EGR - bez zmian - Wymiana zaworu ciśnienia na pompie WC - bez zmian - Wymiana zaworków podciśnieniowych - bez zmian - Wymiana przepływomierza - bez zmian - Wymiana świec żarowych - bez zmian - Wymiana sterownika świec - bez zmian - Programowanie softu w ASO Forda - bez zmian - Wymiana czujników wału i wałka - bez zmian - Przewody paliwowe i połączenia sprawdzone, bez uwag - Filtry i oleje świeże. Przy podłączeniu komputera podczas objawów brak błędów - wartości zadane takie jak ciśnienie paliwa, sygnały z czujników itp. zgodne z wykonywanymi. Pomiary temperatur wody, powietrza zasysanego, wydechu zgodne lub odstające ok. 1C od atmosferycznego (oczywiście po postoju przed odpaleniem i objawami). Świece żarowe pracują, po wciśnięciu przycisku POWER wywala kontrolkę na zegarach i komunikat o procedurach odpalania auta (mam duży komputer na zegarach), kontrolka gaśnie i rozrusznik kręci czyli wszystko w normie. Prąd do świec dochodzi. I jak by to powiedzieć ręce mi opadają i brakuje już pomysłów a biorąc pod uwagę zakres wymienianych części dochodzę do wniosku że to jakaś tzw. pierdoła ale jaka? Samochód spala w cyklu miejskim ok 8l/100km, DPF na miejscu i wypala się co około 700km. Liczę na Waszą pomoc, może macie jakieś pomysły. Samochodem jeździ mi się wspaniale i nie myślę o sprzedaży poza tym sprzedawanie go z takim defektem byłoby nieuczciwe. Film z poranka https://www.youtube.com/watch?v=dIBJrhTzVrM Kompresja: 1 - 24 2 - 25 3 - 25 4 - 24 Z góry dziękuję. P.S. Wszystkie części jakich używam to nowe i oryginalne lub drogie zamienniki (Pierburg, Bosch, Delphi itp.). Wtryskiwacze które zamontowałem są po profi regeneracji w DE z wydrukami. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] 1.8 TDCI 115KM po regeneracji wtrysków odpala tylko na plaka i kopci | irmax | Silnik i skrzynia | 10 | 18-02-17 21:45 |
[MK2] 2.0 TDCi nie odpala, kiedy zimno po dłuższym postoju | el_krzysztof | Silnik i skrzynia | 8 | 03-02-17 23:22 |
[MK1] 1.8 TDCI Ciężko odpala, kopci na jasno, poszarpywanie, falowanie | Foka0304 | Silnik i skrzynia | 3 | 17-06-16 23:03 |
[MK1] zagadka - Foka odpala, nagrzewa się, spada z oborotów i nie reaguje na gaz - kopci | ruli | Silnik i skrzynia | 10 | 23-12-09 00:13 |
Kontakt - |