WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Opony, felgi, hamulce i zawieszenie Aby miło się jeździło |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
07-03-08, 20:22 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Ścinawka
Postów: 53
|
Grzejące się tylne tarcze
Witam! Miałem problem z hamulcem ręcznym, to postanowaiłem podciagnąc linkę reczego, zdjałem mieszek i dokręciłem śrubkę. Zobaczyłem ze słabiej hamuje na ręcznym lewe koło. Odkręciłem koło, popatrzyłem, poruszałem uchwyt mocujacy linke, dokrecilem srube i załozyłem z powrotem. Nie uzywam czesto recznego więc to zostawiłem.
Dzisiaj jadąc do pracy (15 km) usłyszałem że coś pisczy, i zorientowałem się ze ciepłe jest prawe, tylne koło. Okazało ze potwornie się zagrzała tarcza. Natepnie wracajac z pracy zagrzała mi sie lewa tarcza. Chce zaznaczyc ze samochod pomimo wszystko hamuje bez zarzutu. Co sie mogło stac ze grzeja sie tarcze? Klocki sa juz na wykonczeniu, ale maja jeszcze z 3 mm. Jade jutro w trase 250 km, strach tym jechac, nie strace w trasie hamulcow?? |
07-03-08, 20:25 | #2 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Saska Kępa
Ford Focus I
HB 3D
2.0 Zetec 130KM manual
styczeń
1999
WF Warszawa Praga Południe
Postów: 7 514
|
tomus_007, popusc linke recznego.
Pzdr. |
07-03-08, 20:46 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Ścinawka
Postów: 53
|
no to popuscilem, i dalej grzeja sie tarcze;/
|
07-03-08, 22:12 | #4 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2007
Skąd: Olsztyn
Ford Focus II FL
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2008
NOL powiat olsztyński (Olsztyn)
Postów: 361
|
To pozostały dwie opcje: albo blokują się tłoczki, bo np. są zabrudzone, wtedy zdjęcie zacisku, oczyszczenie, nowe uszczelki, przesamrowanie, albo padają przewody hamulcowe, mówię o tych elstycznych, prowadzących do zacisku - tylko wymiana. W żadnym przypadku nie stracisz hamulców, jednak w skrajnym przypadku możesz jechać na zablokowanych kołach z tyłu :P Lepiej to zrobić, bo mogą się tarcze zwichrować, co tylko podniesie koszty naprawy.
__________________
"Panie władzo... jechałem tak szybko, gdyż... lubię zapier... " |
08-03-08, 15:14 | #5 |
Guest
Postów: n/a
|
ja stawial bym na to ze prowadniki zaciskow sa zapieczone( po tym jak podciagnoles reczny to grzaly sie hamulce i prowadniki sie zaciely).
Trzeba jechac do sklepu i kupic zestaw naprawczy prowadnikow. |
25-08-13, 13:24 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2011
Skąd: Szwecja
Ford Focus II
HB 5D
1.8 Duratec 125KM manual
2007
Postów: 22
|
Grzejaca sie tarcza
Ostatnio wymieniłem tylne tarcze + klocki hamulcowe stare były spalone myślałem ze problemem była linka od ręcznego która tez wymieniłem niestety problem nie zniknął tylna prawa tarcza jest gorąca a pozostałe letnie.....
|
25-08-13, 15:23 | #7 |
Kataryna
Zlotowicz
Grupa: Małopolska
Zarejestrowany: Aug 2010
Ford Focus II ST FL
HB 5D
2009
Postów: 3 434
|
Zaciski rozbierz i wyczyść.
|
26-08-13, 09:36 | #8 |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
Dokładnie, pływaki się zacinają, przerabiałem to już na obu tylnych kołach
|
26-08-13, 22:26 | #9 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Gorlice
Ford Focus I FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
styczeń
2002
KGR powiat gorlicki (Gorlice)
Postów: 234
|
masz kolego zardzewiałą tylką oske w zacisku - robota trudna w domowych warunkach aczkolwiek mozliwa
wkleje ci to co napisałem w innym miejscu na forum: ************************************ Ja opowiem jak było u mnie z zaciskami - problem podobny jak w pierwszym poscie Wymiana linki na zamiennik nie rozwiazalo problemu bo to nie była do końca wina linki - jeden z zaciskow był zapieczony częściowo sciągnełem zaciski i wygrzebałem ile sie da rdzy z okolic ośki zacisku (od zewnetrznej strony) i nasmarowałem - zacisk zaczał pracowac w miare normalnie pół roku później oddałem auto na wymiana tarcz z tyłu - mechanik idiota zgubił mi sprężynki - odciągi od zacisków - po co ściągał - nie wiadomo. z powodu braku sprezynek zaciski sie całkowicie zapiekły wiec używałem biegu na postoju z powodu nie używania linki ręcznego zapiekła sie linka ręcznego - bardzo kiepski zamiennik kupiłem nowa oryginalna linkę recznego - koszt powyżej 400 zł, kupiłem oryginalne plastikowe mocowania linki do podwozia - stare się skruszyły poprzednio kupiłem dwa zestawy regeneracyjne z kompletem oringów i gumek. rozebrałem całkowicie zaciski wraz z wyjęciem cylinderka i całego mechanizmu spod cylinderka - tutaj moja uwaga - jak nie masz warsztatu i odpowiednich narzedzi - lub materiałów z których te narzedzia zrobisz to sie za to nie zabieraj - potrzeba specjalnych sciagaczy do segerów ale bardzo bardzo długich - ja u siebie w 30 tysiecznym miescie w zadnym sklepie nie znalazłem wiec robilismy to z ojcem metodą chałpnicza i po długiej walce udało sie wyjąć całą ośkę zacisku hamulcowego. Jeżeli nie wyjmiesz ośki - co cała naprawa powierzchowna mija się z celem - w otworze zacisku przez który przechodzi ośka - jest miedziana tulejka - jezeli gumowe uszczelnienia zewnetrzne http://www.ford-esklep.pl/userdata/g...951177e55e.jpg sa spraciałe lub twarde a zwłaszcza ten w prawym górnym rogu to woda z sola wlewa się do środka gdzie ośka zaczyna puchnąć z rdzy powodując po jakimś czasie unieruchomienie ośki ja oski miałem niestety trochę podjedzone Podzielę sie uwagą że oryginalne oringi (te na zdjeciu pod literkami pl po prawej stronie) są grubsze niz w zestawie regeneracyjnym i warto załozyć stare jesli sa w dobrym stanie lub kupić grubsze osobno - w przecisnym razie hydrol bedzie przecieka od wewnętrzej strony do ośki i bedzie ją pucował. Do złozenia musomy mieć jeszcze jakiś duży sciągacz aby ścisnąć tą dużą wewnetrzną spręzynę w zacisku bo inaczej seger wewnetrzny nie wejdzie na swoje miejsce i cała robota na darmo (to jest najtrudniejsza faza naprawy) Reasumując - gdybym odrazu miał komplet narzedzi ktory z ojcem wykonalismy podczas naprawy to jeden zacisk robiłbym około 1,5h a tak zeszło nam sporo więcej nie mówiąc juz o demontażu i montazu i odpowietrzeniu układu ******************* powracając do tematu - jak chcesz przejechac ta trasę to bierzesz duzy śrubokret i nurkujesz pod samochód z tyłu - cofasz na siłę wajche zacisku hamulcowego w kierunku w którym pokaze ci sprężynka ktora powinna cofnać ramie zacisku - wtedy zaciski przestana ci blokowac tarczę
__________________
Moja Foczka: FFI FL 1.8 TDCI 115km, 2002r. |
03-07-18, 18:05 | #10 |
Gaduła
Grupa: Łódź
Piotr
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Łódź
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
październik
2009
EL Łódź
Postów: 1 888
|
Odświeżę temat:
FFII FL 2009 kombi 8 miesiecy temu wymieniłem z tyłu tarcze i klocki i tego samego dnia opony na zimowe. Dwa dni później miałem przegląd rejestracyjny, chyba dość szczegółowy bo z 3 osób przede mną w kolejce 2 "oblały". Ja przeszedłem bez uwag. Jeździło się normalnie, ale zauważyłem, że przy hamowaniu jakby "bicie" tarcz czy nierównomierne wyważenie koła ale nie mogłem stwierdzić czy przód czy tył. Pojechałem na kontrolę wyważenia - wyglądało ok. Więc na kontrolę tarcz/hamulców. Też nic. Usłyszałem za to, że muszą się ułożyć i żeby jeździć. Nic jednak nie było lepiej. Miałem też wrażenie że objaw czasem się nasila a czasem prawie zanika. Kompletnie nie czuć było też jakiegokolwiek ściągania w którąś stronę. Poza efektem "bicia" było ok. Przyszły wakacje i postanowiłem coś z tym zrobić przed wyjazdem. Sprawdziłem po krótkiej 15min. jeździe po mieście palcem ranciki na tarczach i ... lewy tył dosłownie mnie oparzył w palec pozostałe tarcze ledwo letnie... Dziś po pracy ściągnąłem koło i próbowałem poruszyć piastą. Ledwo szło. Wziąłem mały młotek i obstukałem zacisk - po kilku stuknięciach hamulec puścił - kręciłem piastą za śrubę lewą ręką dość swobodnie. Spróbowałem więc ręcznego - dźwignia przy zacisku porusza się dość swobodnie i sprężyna odbija - ale po zwolnieniu ręcznego - znów z wielkim trudem kręciłem piastą. Znów obstukanie zacisków (hamulec puścił) i próba z hamulcem nożnym - efekt jak z ręcznym. Czy z powyższego wynika, że to nie jest problem tłoczka, tylko raczej prowadnic, które nie powalają zaciskom na swobodny powrót ? Jutro jadę do mechanika i chciałbym wiedzieć czego się spodziewać (a przy okazji nie dać się wmanipulować w grubą naprawę) ? Ostatnio edytowane przez langolier ; 03-07-18 o 18:09 |
03-07-18, 22:21 | #11 |
Kataryna
Zarejestrowany: Oct 2014
Inny
cabrio
sierpień
1998
Postów: 3 618
|
A jak często używasz ręcznego? Od święta?
__________________
|
03-07-18, 22:22 | #12 |
Gaduła
Grupa: Łódź
Piotr
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Łódź
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
październik
2009
EL Łódź
Postów: 1 888
|
Bardzo często. Zawsze jak parkuję.
Ostatnio edytowane przez Falcon ; 03-07-18 o 22:44 |
04-07-18, 06:14 | #13 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2017
Ford Focus III
HB 5D
1.6 EcoBoost 150 KM manual
2011
Postów: 11
|
Na prawym zdjeciu jest pokazany zacisk pływający. Twoj zacisk "nie pływa" w miejscu 1 w kółeczku na sworzniu jest zapieczony albo sworzen skorodowal i blokuje pływanie zacisku.
Ostatnio edytowane przez Falcon ; 04-07-18 o 08:40 |
04-07-18, 22:13 | #14 | |
Gaduła
Grupa: Łódź
Piotr
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Łódź
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
październik
2009
EL Łódź
Postów: 1 888
|
Cytat:
Ale w jaki sposób ten nieruchomy (?) drugi klocek jest dociskany do tarczy ? Widziałem, że odległości tam są znikome, wręcz nie widać ruchu klocków wzgl. tarczy. Czyżby ten ruchomy, dociskany klocek dodatkowo przesuwał tarczę aby z drugiej strony tarła o klocek ??? Ostatnio edytowane przez langolier ; 04-07-18 o 22:16 |
|
04-07-18, 07:31 | #15 |
Gaduła
Grupa: Łódź
Piotr
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: Łódź
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
październik
2009
EL Łódź
Postów: 1 888
|
Kumam.
Na jakiej zasadzie tłoczek dociskający "wraca" po puszczeniu hamulca ? Tylko zmniejszenie ciśnienia w układzie hamulcowym ? I jak to się dzieje, że klocek, który nie jest dociskany tłpoczkiem (ten nieruchomy po przeciwnej stronie) też jest dociskany do tarczy ? Jak kosztownej mogę spodziewać się naprawy ? I drugie pytanie - czy nie zrobić od razu drugiej strony ? Na razie jest ok, ale skoro z tej strony skorodował to może z drugiej niedługo to samo będzie ? Ostatnio edytowane przez langolier ; 04-07-18 o 17:42 |
04-07-18, 22:30 | #16 |
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
|
No nie rób jaj - cały zacisk jeździ na sworzniu,a tłoczek wysuwając się rozpycha dociskając oba klocki. Klocki w zasadzie cały czas szorują tarczę, tyle, że przy hamowaniu bardzo mocno.
__________________
Escort już zezłomowany... Foka MK1 sedan też, teraz EKOnetyczny potwór MK3 w kombi To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- Piszę poprawnie po polsku |
04-07-18, 23:40 | #17 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2017
Ford Focus III
HB 5D
1.6 EcoBoost 150 KM manual
2011
Postów: 11
|
Kiedys od mechanika starej daty slyszalem ze "kazda tarcza od nowosci jest delikatnie wyboczona po to by odepchneła klocki od siebie"
A co do klocka nieruchomego to on sluzy jako podparcie z drugiej strony tarczy by byla zaciskana obustronnie a tarcza sie nigdzie nie przesuwa tylko zacisk sie przesuwa stad nazwa "plywający" |
05-07-18, 01:02 | #18 |
Kataryna
Zarejestrowany: Oct 2014
Inny
cabrio
sierpień
1998
Postów: 3 618
|
Żeby był (fabrycznie) zacisk taki jak po lewej, to w parze z nim musi być silnik z osiągami (zwykle ma więcej niż jeden tłoczek). Na przykład:
W naszych cywilnych autach jest tylko to pływające dziadostwo.
__________________
Ostatnio edytowane przez weuek ; 05-07-18 o 01:06 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Świece żarowe (ile czasu grzeją) | Wilu117 | Elektryka, audio i alarmy | 25 | 11-12-13 13:19 |
[MK1] Grzeją się bębny | Lukas_power | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 15 | 27-11-13 21:43 |
[MK1] Grzejące sie bębny. | falekluk | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 7 | 28-05-12 22:06 |
Popękane tarcze tylne. | Ranid | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 8 | 06-08-09 20:48 |
[FFII] Podrzewane lusterka - kiedy grzeją? | Kuras77 | Inne techniczne | 7 | 24-10-07 20:45 |
Kontakt - |