![]() |
WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca ![]() |
|
Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Turysta
Grupa: Opolskie
Mariusz
Zarejestrowany: Feb 2017
Skąd: Polska
Ford Focus I
kombi
2.0 Zetec 170KM manual
2002
OK powiat kędziersko-kozielski (Kędzierzyn-Koźle)
Postów: 47
|
![]()
Witam. robił ktoś przekładkę mk1 z przed na polifta? Mam problem z ABS wystarczy kodowanie nowej pompy czy trzeba zmienić komputer na poliftowy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
|
![]()
Opisz dokładnie problem.
__________________
Escort już zezłomowany... ![]() ![]() To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Turysta
Grupa: Opolskie
Mariusz
Zarejestrowany: Feb 2017
Skąd: Polska
Ford Focus I
kombi
2.0 Zetec 170KM manual
2002
OK powiat kędziersko-kozielski (Kędzierzyn-Koźle)
Postów: 47
|
![]()
Z przedlifta zrobiłem polifta, tzn. wymieniłem wszystkie wiązki, co za tym idzie pompę ABS bo ma inną kostkę i nie działa ABS, nie ma zadnych błędów jest tylko komunikat w liczniku, że jest nieprawidłowe działanie ABS. No i nie wiem czy wystarczy zwykłe kodowanie nowej pompy przez komputer czy zmiana komputera na polift.
Ostatnio edytowane przez Falcon ; 10-09-17 o 14:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
|
![]()
Przejechałeś się kawałek tym autem? Po kilkuset metrach kontrokla powinna zgsnąć, jeżeli wszystko jest ok.
__________________
Escort już zezłomowany... ![]() ![]() To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Turysta
Grupa: Opolskie
Mariusz
Zarejestrowany: Feb 2017
Skąd: Polska
Ford Focus I
kombi
2.0 Zetec 170KM manual
2002
OK powiat kędziersko-kozielski (Kędzierzyn-Koźle)
Postów: 47
|
![]()
Przejechałem tym autem ponad 600 km i dalej nie działa. Słyszałem o tym że mam przejechać około 300metów i ma zgasnąć. Ale dowiedziałem się też że nową pompę trzeba kodować do komputera. Jeśli nie będzie dało się jej zakodować pozostaje mi flash komputera albo jego zmiana.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Turysta
Grupa: Warszawa
|
![]()
Z tego co się orientuje to kodowania wymaga pompa z ABS z ESP (oznaczona jako IVD). Ja robiłem taką przekładkę i montowałem pompę ABS + TCS, i żadnego programowania robić nie musiałem. Nawet nie miałem żadnego komunikatu o błędzie jak miałem zapowietrzoną pompę ABS (wymagała potem serwisowego odpowietrzenia). Błąd ABS może brać się również z awarii wiązki lub czujnika ABS, albo samej awarii samej pompy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Turysta
Grupa: Opolskie
Mariusz
Zarejestrowany: Feb 2017
Skąd: Polska
Ford Focus I
kombi
2.0 Zetec 170KM manual
2002
OK powiat kędziersko-kozielski (Kędzierzyn-Koźle)
Postów: 47
|
![]()
Pompa którą posiadam ma ESP, wcześniej go oczywiście nie było. Okej to juz wszystko wiem, a potrzebuje do tego jakiś zaawansowany komputer czy dam radę zrobić to samemu w miarę niedrogim kablem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Turysta
Grupa: Warszawa
|
![]()
Nie wiem czy do programowania pompy wystarczy kabel i Elmconfig, czy jednak nie będzie potrzebna wizyta w ASO. ESP w Focusie MK1 występowało rzadko i niefabryczne programy konfiguracyjne mogą nie wspierać takiej funkcji dla tego modelu. Czy pozostałe elementy do tego ESP też założyłeś (czujnik skrętu, żyroskop, czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym, być może także elektrycznie wspomagane serwo), bo inaczej programowanie niewiele pomoże?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Turysta
Grupa: Warszawa
|
![]()
No to nie wiem czy jednak tymczasowo lepiej nie zmienić pompy na taką z ABS+TCS. Koszt takiej pompy nie jest duży, jedynie wymiana trochę uciążliwa jest. Koledzy którzy przerabiali auta na tor pozbywali się pompy ABS bo programowo chyba się nie dało nic z tym zrobić.
|
![]() |
![]() |
Kontakt - |