Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Inne techniczne

Komunikaty

Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 16-03-05, 19:03   #1
Kulin
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Polska
Postów: 60
Domyślnie Po odłączeniu akumulatora - kaput :(

Witam.

Miałem dzisiaj odłączony akumulator jakieś 2 - 3 godzinki, po ponownym podłączniu mam ciemnosć na desce rozdzielczej, tzn. po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję nie zapalają się żadne kontrolki, dopiero jak prubuję odpalić silnik wtedy zapala się wszystko i silnik zapala, ale jak puszczę kluczyk z pozycji rozruchu, czyli wróci do tej gdzie silnik normalnie pracuje - to mi wtedy silnik gaśnie. Słyszałem że trzeba wykasować błędy i na nowo zaprogramować coś tam (nie pamiętam). Czy jest jakiś domowy sposób na ten problem. Może on potrzebuje czasu aby wszystko zaczęło działać. Dodam tylko że nawet centralny zamek z pilota nie działa.

RATUNKU
Kulin jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-03-05, 19:17   #2
Greg
Kataryna
 
Avatar Greg
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Saska Kępa
Ford Focus I
HB 3D
2.0 Zetec 130KM manual
styczeń
1999
WF Warszawa Praga Południe
Postów: 7 514
Domyślnie

Ja tak nigdy nie mialem , ale spruboj go zostawic na wolnych obrotach przez jakies 10 - 15 min . Jest mozliwosc ze komp posprawdza sobie wszystko i bedzie oki .
Pzdr.
__________________
BLUE - niebieskiej szerokości
Greg jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-03-05, 19:21   #3
Kulin
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Polska
Postów: 60
Domyślnie

no tak, ale musiałbym trzymac kluczyk w pozycji gdzie kręci rozrusznik silnikiem.

Udało mi się odczytać nr błedu z licznika: 9359. Moze ktoś wie co on oznacza.
Kulin jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-03-05, 19:44   #4
Paweł
Dukacz
 
Avatar Paweł
 
Witold
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Lublin
Ford Focus I
sedan
1.8 Zetec 115KM manual
luty
1999
LU Lublin
Postów: 1 010
Domyślnie

sprawdź dobrze podłaczenie aku na klemach. Może być coś ze stykami. Miałem raz wyjety na cała nockę żeby go doładowć i po podłaczeniu było wszystko ok
__________________
FF 1.8 sedan Ghia
Paweł jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 16-03-05, 21:17   #5
Kulin
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Polska
Postów: 60
Domyślnie

musza być dobre klemy, skoro w pozycji odpalania silnika wszystko jest niby OK, chodzi o ten moment kiedy się grzeje świece, w tej pozycji kluczyka jest ciemno
nawet dmuchawa nie działa
Kulin jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-03-05, 11:34   #6
tecman
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Krakow
Postów: 291
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kulin
no tak, ale musiałbym trzymac kluczyk w pozycji gdzie kręci rozrusznik silnikiem.

Udało mi się odczytać nr błedu z licznika: 9359. Moze ktoś wie co on oznacza.

Not good....

wg. TIS 9359 - Ignition Run/ACC circuit failure - REFER to WDS
__________________
Tecman
tecman jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-03-05, 12:00   #7
marekj
Dukacz
 
Avatar marekj
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Zabrze
Postów: 1 493
Domyślnie

Z analizy schematów w TIS'ie wyszło że może to być awaria stacyjki. Kulin dzisiaj sprawdza - jak sie potwierdzi to opiszę to szerzej. Chyba jakis zbieg okoliczności bo związku z wyłączeniem aku nie widzę.
__________________
Pozdrawiam
MarekJ
marekj jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-03-05, 12:06   #8
NeroN
Kataryna
Grupa: Śląsk
 
Avatar NeroN
 
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
Domyślnie

Z dosłownego tłumaczenia, to wynika,że
----Zapłon run(nie wiem w jakim kontekście to "run", ale zdaje się,że "zapłon działa")\brak obwodu Akumulatora-ma to związek z WDS(ale co to wds,to nie wiem)---
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance
NeroN jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-03-05, 12:15   #9
tecman
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Krakow
Postów: 291
Domyślnie

Cytat:
Napisał NeroN
Z dosłownego tłumaczenia, to wynika,że
----Zapłon run(nie wiem w jakim kontekście to "run", ale zdaje się,że "zapłon działa")\brak obwodu Akumulatora-ma to związek z WDS(ale co to wds,to nie wiem)---
WDS - to komp diagnostyczny - czyli abu sprawdzic co sie dzieje, nalezy podpiac sie pod zlacze diagnostyczne.
__________________
Tecman
tecman jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-03-05, 12:32   #10
NeroN
Kataryna
Grupa: Śląsk
 
Avatar NeroN
 
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
Domyślnie

No to ja nie wiem co dalej. Może kompa trzeba restnąć, albo błędzik wykasować. Ja też u siebie odłączałem akumulator, ale nic mi się nie działo.
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance
NeroN jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-03-05, 14:14   #11
marekj
Dukacz
 
Avatar marekj
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Zabrze
Postów: 1 493
Domyślnie

Ta awaria nie ma nic wspólnego z odłączeniem aku Kol. Kulin nie odłaczał go dla zabawy tylko po to coby troche pogrzebać . Podejrzewam ze w wyniku tego grzebania doszło do poluzowania któregoś złącza (problemy z centralnym) i uszkodzenia styku w stacyjce . Stacyjka ma kilka styków (wewnątrz) natomiast na zewnątrz wychodzą trzy główne przewody odpowiedzialne za zasilanie całej reszty.
(4) Wejściowy
(1) Wyjściowy z napięciem w pozycji 2 i 3 kluczyka (włącza napięcie na kilku bezpiecznikach i załącza przekaźnik rozrusznika (w poz 2 i 3 !!!)
(7) Wyjściowy z napięciem w pozycji 3 który daje napiecie przez załączony przekaźnik na rozrusznik.
(jeszcze jest jeden dający napięcie na urządzenia odłączane w chwili rozruchu - ale ten nas nie obchodzi)

PODEJRZEWAM że u Kulina nie działa styk dla pozycji 2 kluczyka dla przewodu wyjściowego (1)
Efekt jest taki że w pozycji 2 jest ciemno bo na przewodzie (1) nie ma napiecia. Gdy przekręca w poz 3 to pojawia się napięcie i jest jasność.
Dla tego przewodu styki pozycji 2 i 3 kluczyka są wewnątrz stacyjki połączone galwanicznie więc nie ma mozliwości aby sterowanie zasilaniem w pozycji 2 i 3 odbywało sie gdzieś poza stacyjką.

Konia z rzędem temu kto cos z tego zrozumiał ale IMHO tak to jest. Poczekajmy zresztą co Kulin dzisiaj wybada - ma to sprawdzić.
__________________
Pozdrawiam
MarekJ
marekj jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-03-05, 15:18   #12
NeroN
Kataryna
Grupa: Śląsk
 
Avatar NeroN
 
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
Domyślnie

Cytat:
Napisał marekj
Ta awaria nie ma nic wspólnego z odłączeniem aku Kol. Kulin nie odłaczał go dla zabawy tylko po to coby troche pogrzebać . Podejrzewam ze w wyniku tego grzebania doszło do poluzowania któregoś złącza (problemy z centralnym) i uszkodzenia styku w stacyjce . Stacyjka ma kilka styków (wewnątrz) natomiast na zewnątrz wychodzą trzy główne przewody odpowiedzialne za zasilanie całej reszty.
(4) Wejściowy
(1) Wyjściowy z napięciem w pozycji 2 i 3 kluczyka (włącza napięcie na kilku bezpiecznikach i załącza przekaźnik rozrusznika (w poz 2 i 3 !!!)
(7) Wyjściowy z napięciem w pozycji 3 który daje napiecie przez załączony przekaźnik na rozrusznik.
(jeszcze jest jeden dający napięcie na urządzenia odłączane w chwili rozruchu - ale ten nas nie obchodzi)

PODEJRZEWAM że u Kulina nie działa styk dla pozycji 2 kluczyka dla przewodu wyjściowego (1)
Efekt jest taki że w pozycji 2 jest ciemno bo na przewodzie (1) nie ma napiecia. Gdy przekręca w poz 3 to pojawia się napięcie i jest jasność.
Dla tego przewodu styki pozycji 2 i 3 kluczyka są wewnątrz stacyjki połączone galwanicznie więc nie ma mozliwości aby sterowanie zasilaniem w pozycji 2 i 3 odbywało sie gdzieś poza stacyjką.

Konia z rzędem temu kto cos z tego zrozumiał ale IMHO tak to jest. Poczekajmy zresztą co Kulin dzisiaj wybada - ma to sprawdzić.

" A pamiętasz jak byłaś w klubiue 13 ?? I tam podrywał Cię taki przystojny blondyn(...) To ja wtedy siedziałem dwa stoliki dalej..."
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance
NeroN jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-03-05, 15:46   #13
marekj
Dukacz
 
Avatar marekj
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Zabrze
Postów: 1 493
Domyślnie

__________________
Pozdrawiam
MarekJ
marekj jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 18-03-05, 18:01   #14
Kulin
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Polska
Postów: 60
Domyślnie

już Wam mówię co było grane (przypuszczenie kol. PIRO V-tech'u - sorki za reklame ale żeby wszyscy byli tacy jak On, po prostu przyjechał do mnie zupełnie bezinteresownie, z kompem aby uleczyć foczkę),ok, wracając do tej całej sprawy było tak:

chciałem podłączyć sie do sterownika w foce pod pin gdzie przychodzi sygnał z przetwornika drogi, więc odpiałem akumulator, wyjąłem wtyczkę, wlutowałem się w kabelek, podpialem wtyczkę i podłączyłem akumulator. Bawiłem się z tym jakieś 2,3 godziny (z krótkimi przerwami ). Jakież było moje małe zaskoczenie - wsiadam do foki, przekręcam kluczyk, i... ciemno jak u murzyna w d... . Pomysłałem sobie, pięknie, upierd....łem mózg foczki . Ale zasiadłem w domu przed kompem, napisałem kilka postów i odpaliłem gg (tutaj podziękowania dla marekj za poświecony czas). Próbowałem wtedy różnych sposobów, łącznie z takim aby zewrzeć klamy ze sobą (oczywiście po odłączeniu aku), aby rozładować ewentualne resztki napięcia z kondziorów, zrobiłem tak, ale to równiez nie pomogło. Poszłem więc do domu (późno było, a rano musiałem wstać) zostawiłem podpięty aku, rano przed pracą, wsiadam do foki, kręce kluczyk i...
widzę ciemność

Kolega PIRO ( http://www.tdi.pl/ ) obiecał że przyjedzie po południu, wiec pomyśłałem poczekam spkokojnie, zobaczymy co się stało. Ale...

wracam sobie z pracy na nóżkach do domu (mam blisko na szczęście), myslę sobie, podejdę i sprubuję, a nóż. Podchodze do foczki, naciskam pilot, a tu...
drzwi się otworzyły, jest dobrze...
wsiadam do foki, kręce kluczyk i ...
wszystko działa jak cacy.

Później przyjechal PIRO, podpiął sprzęt i, ani jednego błędu, kompletnie nic.
Jego domysły są takie. Jak miałem odpięty aku, musiałem nacisnąć na pilocie przycisk i rozjechały się kody. Dopiero za którymś razem komp dogaduje się z kluczykiem i pozwala na pracę. I tak pewnie się stało, bo kluczyki miałem w kieszeni jak robiłem z nim.

To tyle.

Dzięki wszystkim za pomoc. !!!

Pozdrawiam

Kulin
Kulin jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[FFI] FOCUS klakson nie działa po odłączeniu akumulatora mikileszno Elektryka, audio i alarmy 5 21-04-09 23:46
wycieraczki kaput :( danzig74 Elektryka, audio i alarmy 14 06-11-06 22:42
SILNIK 2.0 ZETEC KAPUT Jack Inne techniczne 23 30-01-05 19:37

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u