WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
04-01-09, 16:19 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Olecko
Postów: 2
|
[FFI]Paląca się lampka ciśnienia oleju/problemy z ciśnieniem
Witam.
Posiadam Forda Focusa pierwszej generacji rocznik '99 1.8tddi 90ps wersja raczej nie ma tu znaczenia ale jest to ghia. Mam mały, teraz to już raczej duży problem. Wiem, że były już podobne wątki ale żadne z rozwiązań podanych na forum nie poskutkowały. Dodatkowo też większość problemów opisanych na forum związane były z migającą kontrolką na zimnym silniku u mnie jest odwrotnie ale może opisze problem dokładnie. Wszystkie problemy zaczęły się od tego, że posypała się pompa wody(znaczny wyciek płynu chłodzącego) a do domu miałem jakieś 100km więc po kontakcie z mechanikiem i zaopatrzeniu się w znaczną ilość wody ruszyłem powoli w trasę. Nie używając zbytnio turbo i zatrzymując się co 30km po to by wystudzić silnik i uzupełnić braki ( wiedziałem o tym że nie wolno dolewać wody do rozgrzanego silnika po to aby nie uszkodzić głowicy) Wszystkie wskaźniki były w porządku temperatura nigdy nie skoczyła ponad optymalny poziom, chłodnica działała. Tak szczęśliwie dojechałem do celu. Oczywiście od razu samochód powędrował do mechanika i została wymieniona pompa wody i przy okazji wymieniony rozrząd bo był już na to czas. Po odebraniu samochodu od mechanika zaczęła migać kontrolka ciśnienia oleju ale tylko wtedy gdy samochód osiągał optymalna temperaturę. Wiec od razu do wymiany poszedł czujnik oleju, olej i wszystkie filtry (przy okazji pasek wieloklinowy ponieważ został zalany borygiem i zaczął piszczeć). Niestety to nic nie pomogło. Następna diagnoza była taka że albo to panewki albo pompa oleju. Wcześniej jednak pojechałem zmierzyć ciśnienie oleju i okazało się że na zimnym silniku i wolnych obrotach ciśnienie jest około 0,5bara(przy wolnych obrotach) a na wysokich obrotach dochodziło do ponad 4barów. Gdy silnik się rozgrzał ciśnienie spadało prawie do zera. Żeby sprawdzić czy to nie panewki polecono mi zalać uszczelniacz do oleju. Nic to nie pomogło wiec została wymieniona pompa oleju(stara rzeczywiście była jak się nie mylę to przytarta) oraz przewód w misce olejowej. Niestety i to nic nie dało chociaż lampka zapala się zdecydowanie później. Ponowne mierzenie ciśnienia oleju i teraz na wolnych obrotach ma 2 bary a na wysokich prawie 0. Mechanik stwierdził że do wymiany panewki zarazem główne jak i korbowodowe, wiec wiąże się to z wyjęciem silnika. Dodam tylko, że nigdy nie pojawiły się wycieki oleju. Pozostałe płyny i wskaźniki są w porządku. Wiem, że najlepiej było przejechać się do ASO ale do najbliższego mam 40km więc najpierw chciałbym zasięgnąć wiedzy tutaj. Być może ktoś miał podobne problemy i może wcale nie trzeba pchać rąk w silnik. Za wszelkie sugestie dziękuje. |
04-01-09, 17:22 | #2 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
jaki olej masz zalany??
jaka jest jego temperatura?? jaki filtr oleju?? |
04-01-09, 17:33 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Zabrze
Postów: 48
|
Powiem tak,znam to zachowanie się kontrolki ciśnienia z 2.8 V6 i na 100% była to wina panewek głównych.
__________________
Ford Focus 1.6 GHIA-bordowy sedan |
04-01-09, 18:40 | #4 | |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
Cytat:
|
|
04-01-09, 18:57 | #5 | |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Olecko
Postów: 2
|
Cytat:
co do temperatury to nie wiem filtr mam zapisany na fakturze ale jest w samochodzie wiec jutro dopisze. Te czynniki mają znaczenie? Bo przed wymianą oleju, czujnika i filtrów też migała kontrolka. Jeden z wielu mechaników stwierdził że to przegrzanie silnika i to wszystko przez to: czyli pdała pompa wody samochód się przegrzał i poleciała pompa oleju i panewki. Tylko dlaczego wszystkie czujniki były ok i temperatura nigdy nie przekroczyła dopuszczalnego poziomu. Na tyle co i ja się znam to sądzę że jeżeli bym go przegrzał to poszła by uszczelka na głowicy. Też mam pytanie bo dwóch mechaników miało odrębne zdanie na temat panewek głównych.. jeden twierdził że konieczne jest wyjęcie silnika drugi zaś twierdził, że da się to zrobić bez wyjmowania silnika z samochodu. |
|
04-01-09, 22:11 | #6 | ||
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Zabrze
Postów: 48
|
Cytat:
Cytat:
youdzin, Masz ten samochód od nowości?? Nie jest zasadą,że uszczelka pod głowicą przy przegrzaniu mówi papa. pozdrawiam
__________________
Ford Focus 1.6 GHIA-bordowy sedan |
||
05-01-09, 00:18 | #7 | ||
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
Cytat:
Cytat:
|
||
05-01-09, 01:04 | #8 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
jak na razie wydaje mi sie ze snujecie straszne wizje...
pierwsze pytanka ode mnie - jaki dokladnie filtr oleju i sam olej i Z JAKIEGO ZRODLA? i czy widziales jak byl nalewany? czy wszystkie te naprawy robiles w tym samym warsztacie? ja bym zaczal u innego mechaniora od ponownej, na 100% poprawnej wymiany oleju i filtra (oryginaly ze sprawdzonego sklepu) i zajrzeniu do pompy wody i oleju, czy oby wszystko ok zalozone... i podstawa, czyli jak z moca i spalaniem? PS. czy byles sprawdzic bledy na komputerze? foka jest na tyle niewiekowym autem ze sporo bledow mozna zczytac z kompa zamiast wrozyc z fusow?
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
05-01-09, 23:52 | #9 | |
Turysta
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Brańsk
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
listopad
2000
BBI powiat bielski (Bielsk Podlaski)
Postów: 136
|
Cytat:
Troche woda ten twój olej nie lepiej 10w40 ? Skąd ? z beczki ? Filtr zgaduje - filtron ? Na byle jakich filtrach też mogą sie dziać cuda. Jechałeś zapewne na wentylatorze a nie na cieczy (jak pisałeś że ciekło) moim zdaniem czujnik temp mugł Cię z deka oszukać . Stojąc borygo robiło coś w stylu Kap Kap a jak jechałeś jednak te obroty silnika były i mogło polać się mocniej jak mowisz ze az pasek zaczal piszczec to musialo go całego dobrze zlać. Sprawdzałeś olej PRZED awarią pompy ? ( jego stan min-max ) Bierze Olej ? Kopci? Stracił na mocy ? Zaóważyłeś zmiany w pracy silnik ? Falują obroty czy coś ? Sprawdził bym też termostat ... Wogóle jeździsz bez ciśnienia ....?
__________________
" ... Strzez Mnie Boże Przed Diabłami w Mundurach o Niebieskim Kolorze ... " |
|
06-01-09, 00:27 | #10 | |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
Cytat:
(tak słyszałem) |
|
06-01-09, 17:50 | #11 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Brańsk
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
listopad
2000
BBI powiat bielski (Bielsk Podlaski)
Postów: 136
|
i ja tak słyszałem także ale i tak mysle ... Pokazywał Ci 80-90*C a w rzeczywistości mogłeś mieć 110-120*C a to katorga i to przez 100 km ? Możliwe jest ze przytarł się na panewkach i temu ciśnienia nie ma ... Ale jak na panewkach to i (oby nie ) ale powinien i na tłokach.
__________________
" ... Strzez Mnie Boże Przed Diabłami w Mundurach o Niebieskim Kolorze ... " |
06-01-09, 23:06 | #12 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2007
Skąd: Płońsk
Postów: 5
|
Mam podobny problem. Przy zimnym silniku wszystko jest ok, jak sie rozgrzeje to silnik głośniej pracuje (klekot jakby metal metal o metal uderzał) i zapala się kontrolka oleju poniżej 900-950 obrotów. Nie mam pojecia co zrobić wiec proszę was o rade, od czego zacząć, co zrobić? Czy w ogóle opłaca się to robić czy silnik kupić jakiś inny. Jeśli wiecie co to może być to ile taka naprawa może kosztować tak mniej wiecej?
Filtry, oleje itp zawsze w tym samym miejscu robiłem, u mojego wuja, nigdy nie było problemu. Problem zaczął się stopniowo, najpierw tylko migała czasami pozniej coraz cześciej migała aż wreszcie cały czas sie zaczeła świecić. Tak wiec nie sądzę że to wina filtrów itp. |
06-01-09, 23:23 | #13 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Brańsk
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
listopad
2000
BBI powiat bielski (Bielsk Podlaski)
Postów: 136
|
Napisz coś więcej . Przebieg i zerknij wyżej i powiedz nam czy kopci,stracił moc itd
__________________
" ... Strzez Mnie Boże Przed Diabłami w Mundurach o Niebieskim Kolorze ... " |
07-01-09, 00:39 | #14 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2007
Skąd: Płońsk
Postów: 5
|
przebieg 178tyś, nie stracił mocy, a jeśli tak to minimalnie, ja przynajmniej nie widzę dużej różnicy, nie kopci, nie bierze oleju, niczego nie ubywa, nigdzie nie ma wycieków wszystko na zewnątrz jest ok, tylko te objawy które napisałem
|
07-01-09, 12:47 | #15 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Brańsk
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
listopad
2000
BBI powiat bielski (Bielsk Podlaski)
Postów: 136
|
Troche to zagadka jak dla mnie ... Zrób pomiar ciśnienia na wolnych wysokich ciepłym i zimnym silniku.
__________________
" ... Strzez Mnie Boże Przed Diabłami w Mundurach o Niebieskim Kolorze ... " |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[FFI] Brak ciśnienia oleju | hell | Silnik i skrzynia | 2 | 28-06-09 13:00 |
Wyłączanie się klimatyzacji z opóźnieniem 30 sek. | krzychg7 | Inne techniczne | 3 | 11-05-09 21:07 |
[FFI] Problemy z ciśnieniem silnika | tabi | Silnik i skrzynia | 7 | 02-12-08 21:56 |
[FFI] Centralny działa z opóźnieniem | Buba6 | Elektryka, audio i alarmy | 1 | 06-11-07 20:59 |
kontrolka ciśnienia oleju - problem | &yZ | Elektryka, audio i alarmy | 1 | 18-09-05 02:19 |
Kontakt - |