![]() |
WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca ![]() |
|
Tuning mechaniczny Co zrobić żeby nasze foki lepiej jeździły, lepiej skręcały i w ogóle były fajniejsze... Optyka piętro niżej!!! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Klubowicz
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Postów: 545
|
![]()
A może podkleić w tych miejscach kawałkiem folii przyciemniającej do szyb. Trzebaby było przetestować: 25, 50, 75.
Edit ptasiekk: To jest dalsza część tematu umieszczonego w dziale FAQ: http://forum.focusklubpolska.pl/view...=368925#368925
__________________
![]() -=Seba=- pozdrawia ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
Oryginalnie zegary mają taką siateczkę od środka rozchodzącą sie ku zewnątrz i jednocześnie przepuszczającą więcej świtała.
![]() Ja natomiast podkleiłem spód zegarów białym tłem(cenówki-takie jak na towarach się nakleja białe, cienkie i samoprzylepne były), bo było granatowe więc pochłaniało światło, białe odbija i faktycznie, mocniej świecą, ale problem z jaśniejszym miejscem pozostał. Myślę czy nie podkleić takiej folii, co się w kwiaciarniach do pakownia kwiatków używa, ona właśnie tak jest wycieniowana białą farbą. A to te metki-wiem śmiesznie wygląda ![]() ![]()
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klubowicz
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Postów: 545
|
![]()
Wyklejanka cool
![]() ![]() Uważaj na folię. Żeby Ci się zegary nie przetopiły od żarówek ![]() ps. Albo ponaklejaj kilka warstw tych nalepek w miejscach gdzie są żarówki
__________________
![]() -=Seba=- pozdrawia ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
No właśnie jak to nakleję na zegarach(w tym miejscu co światło przechodzi, to mam ciemne miejsce-to jest myśl, może nie będzie na tyle ciemne,a będą świeciły ,a siatło się będzie rozpraszało
![]() A jak by tak żarówki (same czubki) obłożyć folią aluminiową, żeby świeciły na boki, a a nie w stronę zegarów...
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Klubowicz
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Postów: 545
|
![]()
Nie wiem jak bardzo rozgrzewa się żarówka. Zawsze możesz pomalować czubki lakierem do paznokci. Np czarnym albo jakimś ciemnym. Jak by to były diody to proponowałbym spiłowanie czubków. A może tak żarówki zamienić na kilka diód. Jedna Żarówka 12V = chyba 4 diody.
Dlaczego przy 200 jest jakaś kreska ? niedokladnie naklejone?
__________________
![]() -=Seba=- pozdrawia ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]() Cytat:
Mam tak zrobione przy zapalniczne 2 niebieskie diody szeregowo pod 12V i opornik(nie wiem jaki bo to pani w sklepie elektronicznym powiedziała ze ten będzie git pod 12V) Bo 200 miało być na zielono, jako prędkość ekonomiczna ![]() A tak poważnie, to nie wiem o co chodzi, tekreski co tam widać to są rysy na szybce i tak to widać śmiesznie. Normalnie wszystko jest w porządku. Jak coś, to troszkę inne ujęcie... ![]()
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Klubowicz
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Postów: 545
|
![]()
Ślepy mi to tłumaczył ale pewnie dobrze nie przekażę tego dalej. Trzeba Jego jakoś wciągnąć w ten wywód.
Ślepy Halo hop hop Śłysysz???? Ehhh Idziesz do sklepu i pytasz Mam 12V a dioda na 3V jaki opornik. Albo Mam 12V a diody np 3+3+3V czyli opornik na 12-9= 3V. Zupełnie się na tym nie znam heheh ale odejmować umiem jeszcze ![]() ![]() Ale najpierw spróbuj z zamalowaniem żarówki lakierem
__________________
![]() -=Seba=- pozdrawia ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
Ja też nie wiem...grunt, że u mnie działa.
Ale według mnie logicznie myśląc, by podłączyć TV, wideo i żelazko(każde z tych urządzeń na 220V) to nie potzrebuję 660V w gniazdku, tak samo tutaj, czy tych diód będzie 20, 1 czy 100 to jak tak będzie tam płynął prąd 12V, także trzeba go przerobić na mniejsze napięcie(opornik, czy tam rezystor), a jak za dużo się podepnie diód to może amperów braknąć(jak boga noga nie moe sobie przypomnieć jak się to nazywa-aha, już wiem-chyba natężenie) Ale jak Ślepy już tu zajrzy (tylko jak skoro jest ślepy ![]() Aha, i ile ten filter koszta.
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 455
|
![]()
HAHAAH...fajny wątek...
NeroN - najlepszy filtr pod licznik kilometrów wiesz gdzie możesz kupić? w zwykłym papierniczym...tak...kupujesz koszulkę na dokumenty np. A4 tylko ważne...aby była matowa, wtedy żarówki nie będzie widać....ja tak własnie mam i wygląda jak oryg. aha...12V nie płynie...bo to nie prąd tylko napięcie... każdą diodę LED (nie mówię o specjalnych wykonaniach) ustawia się właśnie dzięki rezystorowi na prąd rzędu 20mA...czyli 0,02A ... jest to baaardzo mało w porównaniu do żarówek, które ciągną ok. 0,2A (też zależy od wersji). Jednak dla niebieskich diód ze względu na krótkie przepięcia w samochodzie w czasie pracy silnika dobrze jest ustalić prąd rzędu 15mA (różnica w jasności niezauważalna) a teraz jak obliczyć wartość rezystora... jeśli podłączamy 3 diody niebieskie "3V" (inne kolory mają inne napięcie w kierunku przewodzenia) czyli sumaryczne napięcie 3x3=9V. Jak silnik pracuje to na aku. może być nawet 14V. Odejmujemy 14-9V=5V i teraz już prosto...napięcie dzielimy przez prąd (prawo OHMA) 5/0,015=333Ohm ... tylko rezystora o takiej wartości nie dostaniesz, dlatego najbliższy jest 350Ohm (bezpieczniej jest wziąć o wiekszej wartości) i to je wszystko ... ![]() Pozdrawiam
__________________
Syn Nataniel już w domu ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
![]()
Zobaczcie jaką instrukcję dot. montażu nowych zegarków znalazłem.
http://www.focusfanatics.com/howtos/guageremoval/ Interesujące jest to, że gość demontuje tarcze bez usuwania wskazówek! ![]() Czy to jest możliwe, czy to tylko w USA takie cuda da się zrobić, coby ze wskazówkami nie mieszać?
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
Nie jest możliwe.... Zegary sie przyjkleja do takiego przeźroczystego cuda-plastytku(które ma przyczepione elektromagnesy do miąchania wskazówkami), który się da odkręcić oni może kupują całe takie zestawy, że tylko się przekreca ten plastik z całą elektroniką, albo dał komuś do zrobinie, i zakłada sobie taki i myśle,że jesst macho(jakiś powolny, bo potzrebuje 20-30 min
![]()
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
![]()
wiecie co z tymi rezystorami to kompletna amatorszczyzne reprezentujecioe (bez urazy), teraz ja jako specjalista wypowiem sie w temacie
![]() wiec tak do fury najlepszy do podlaczenia ledoof jest STABILIZATOR 12V i takowy stabilizator (jak sama nazwa wskazuje) stabilizuje prad do 12V!!!! wiec niezaleznie od tego czy mamy 12, czy 15V na aku. to i tak do ledoof dojdzie 12V!!! sprytne nie???? z tym ze jezeli do stabilizatora dociera napiecie rowne (idealnie) 12V, to on podaje dalej troszke mniejsze napiecie, ale roznica wynosi max. 0,5V, czyli w przypadku ledoof niewiele!!!!!! teraz juz jest z gorki dajemy opornik (nie musimy tutaj brac zadnych zapasow) dobrany tak zeby leda ladnie swiecila z tego co pamietam to chyba 450 Ohm-470 Ohm, to styknie sobie policzyc, jak komus sie nie chce przekopywac szafy w poszukiwaniu starej ksiazki od fizyki to zapodaje linka do Led Calculator'a bardzo przydatna rzecz, POLECAM!!!!! w razie pytan piszcie..... aha schemacik jak podlaczyc ten stabilizator zapodam jakos na dniach, bo na razie nie dziala mi tsraonka na ktorej on byl ![]() a co do rozpraszania swiatla z zarowki to calkiem niekiepska jest kartka, zwykla biala kartka papieru, grubsza lub ciensza, trzeba to sobie dobrac organoleptycznie do wlasnych potrzeb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 455
|
![]()
gruha...bez urazy...ale chyba nie masz pojęcia o tym o czym piszesz...
![]()
__________________
Syn Nataniel już w domu ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
![]()
Ślepy, dlaczego tak sadzisz????
wiem co pisze.... bo nie raz juz takie rzeczy robilem..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
A po co stabilizować prąd który ma 12-14 V, na 11-12 V ?? I potem jeszcze wkładać te całe rezystory ?? To wychodzi chyba na to samo, tylko,że masz stabilizator jeszcze po drodze.
Wydaje mi się lepszym rozwiązaniem wrzucenie stabilizatora(czy transformatora-nie wiem jak to sie nazywa) na 3 V, ale uważam, ze mniej jest roboty z tymi rezystorami...
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
![]()
NeroN, ja bym wolal wszystko to ladnie polutowac ze stabilizator i zamknac temat podswietlenia, niz rozbierac to cale ujstrojstwo za kazdym razem jak ci sie leda przepali, a one przepalaja sie dosyc szybko jak beda na za wysokim napiesiu, na 4V to ci wystrzeli w kosmos!!!!!!!
poza tym na aku zadko podczas pracy silnika jest 12V, wiec najczesciej za stabilizatorem mialbys rowne 12V!!!!!! [ Dodano: Pon 02 Maj, 2005 ] BTW TUTAJ macie ogolny schemat jak to podlaczyc, postaram sie skolowac lepszy, bo gdzies go mam, ale nie wiem gdzie..... [ Dodano: Pon 02 Maj, 2005 ] ![]() to juz jest piekny schemacik, dzialajacy, tylko na innym stabilizatorze, ktory wytrzymuje wieksze natezenie pradu |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]()
Ja mam 3,1 V, i mam juz podświetlenie diodowe od tamtych wakacji, i jeszce mi sie żadna nie przepaliła....
A poza tym, tu jest temat o zegarach a nie o diodach !!!!!
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 455
|
![]()
Jak słusznie Neron zauważył...po co stabilizować napięcie skoro można dobrać odpowiedni rezystor? Taniej, prostszy montaż...i PEŁNA NIEZAWODNOŚĆ o ile dobierzesz rezystor tak jak napisałem...ledy się przepalają jeśli sie z nich nie umiejetnie korzysta...Twój sposób przypomina wbijanie szpilki młotkiem...
tym bardziej, że nie bedzie działać tak jak Ty myślisz ![]() skoro już upierasz się przy stabilizacji, to czemu chcesz stabilizować napięcie? Skoro podstawowym marginesem diód jest prąd?...włączając odpowiednio (nie tak jak narysowałeś) stabilizator (LDO oczywiście) możesz stabilizować prąd... i wtedy rezystory szeregowe można by było pominąć i to by było uzasadnione użycie stabilizatora. W każdym razie polecam rezystory (za 1zł można kupić 100szt), mniej lutowania a spełnia znakomicie swoją rolę...gdyby ktoś miał wątpliwości to niech zajrzy do focusa jak jest ustalany prąd w zegarku, w przyciskach od ogrzewania szyb i wszedzie tam gdzie są ledy...nie ma tam stabilizatorów...czemu? może konstruktorzy elektronicy w fordzie są niedouczeni? ![]()
__________________
Syn Nataniel już w domu ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
![]()
Ślepy, ja wiem ze ten schemat dziala, mam do niego zaufanie i wiem ze moge sobie wtedy wyliczyc tak zeby pieknie swiecily na 3.5V (tak jak wiekszosc ma optymalna temp. pracy - jezeli chodzi o niebieski i biale).. ten schemat jest schematem montazowym a nie ideowym, wiec moze dlatego ci sie to nie zgadza......
Cytat:
oczywiscie kazdy robi tak jak lubi i sie nie narzucam, koniec kwestii...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 455
|
![]()
no comments (straciłem ochotę do tej dyskusji...nie zamierzam Cię pouczać skoro wiesz lepiej tylko proszę Cię ... nie przekazuj swojej wiedzy elektronicznej nikomu
![]()
__________________
Syn Nataniel już w domu ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
![]()
ok, never mind
wrocmy do tematu kozacznych bialych zegaroof by NeroN |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Klubowicz
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Postów: 545
|
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() -=Seba=- pozdrawia ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
![]()
właśnie, miało być o zegarach a było o elektronice dla magików...
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Dukacz
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Ropienka
Postów: 1 230
|
![]() Cytat:
![]() A tu masz charakterystyki prądowo–napięciowe diod LED (jak widać nieliniowe... ![]() ![]() PS. Spróbuj do tych charakterystyk LED'ów dopasować prawo Ohma.... ![]() ![]()
__________________
Dowcipny człowiek zawdzięcza najczęściej więcej niż połowę swego pomysłu durniowi, na którego trafił ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
![]()
ok @ndy przyznaje sie do bledu, masz mocne argumenty...
mnie prawa Ohma uczyli na zarowkach i samych rezystorach i wtedy wszystko zmienialo sie liniowo..... moze stad te niescislosci lub (jak niektorzy zapewne powiedza) brak mojej wiedzy... niniejszym przepraszam za OffTopic i koncze cala ta dyskusje, ktora sam zaczalem... wracamy do tematu...... ![]() mam nadzieje ze sie nie gniewacie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Dukacz
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Ropienka
Postów: 1 230
|
![]() Cytat:
![]() ![]() ![]()
__________________
Dowcipny człowiek zawdzięcza najczęściej więcej niż połowę swego pomysłu durniowi, na którego trafił ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Postów: 5 916
|
![]()
BTW NeroN skad wiedizales ze ci sie silniczek rozgrzal skoro wskasuweczkie miales w reku?????? mozesz nam zdradzic swoj sekret?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
![]() Cytat:
![]() ![]() Cytat:
Albo mozesz lekko nałożyć wskazówkę i jak już nie będzie rosła temp, to się zatrzyma i wtedy ją ustawisz, wciśniesz i loozik ![]()
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa
Postów: 455
|
![]()
jest prostsza i lepsza metoda...tryb serwisowy. Jest opisany na stronie.
@ndy...można dopasować prawo ohma...i tak się robi w praktyce dla uproszenia sprawy (nie zawsze da się jednak to wykorzystać)- zakres nieliniowy określony jest przez rezystancję dynamiczną...natomiast jeśli kogoś to interesuje to do wyliczenia charakterystki diody stosuje sie wzór shockleya...
__________________
Syn Nataniel już w domu ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Dukacz
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Ropienka
Postów: 1 230
|
![]() Cytat:
To i tak nie zmienia faktu, że obwód z diodą jest obwodem nieliniowym ponieważ: Zawiera przynajmniej jeden element nieliniowy (w tym przypadku diodę) ... Opisują go nieliniowe równania algebraiczne ... Obwód nie spełnionia zasady superpozycji ... ![]() ![]() ![]()
__________________
Dowcipny człowiek zawdzięcza najczęściej więcej niż połowę swego pomysłu durniowi, na którego trafił ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Debata o zmianie na bixenony / przeniesione przez Greg | grzehoo | Inne techniczne | 25 | 23-10-05 14:13 |
Kontakt - |