WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Elektryka, audio i alarmy Wszystko co elektryczne. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
28-10-11, 21:31 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
1.8 TDCi - ładowanie 13,5
Foka 1,8 TDCI 2003. Problem jak w temacie. Cały czas mam ładowanie 13,5, wszystko włączę (światła, fotele, ogrzewanie szyby) ładowanie 13,5 - wszystko wyłączone i też 13,5. Kontrolka po załączeniu silnika gaśnie. Niby wszystko ok a jednak tylko 13,5. Akumulator wiecznie niedoładowany (ma tylko rok). Wymieniłem regulator napięcia i pierścienie komutatora, nic się nie zmieniło. Założyłem nowy alternator, to samo. Cały czas 13,5. Kable od aku. sprawdzone - są ok, masa na alternatorze też jest dobra (rezystancja pomiędzy blokiem silnika a klemą minusową 0,7 ohma). Napięcie ładowania na altku i na aku takie samo. Gdzie szukać i czego , komputer ? Może ktoś tak miał?
__________________
MARJO Ostatnio edytowane przez marcin1976 ; 28-10-11 o 21:41 |
28-10-11, 21:33 | #2 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
A miernik ?
U mnie jest 14,4-14,7 - zależy gdzie przyłożyć Dzieje Ci się coś konkretnego ?
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance |
28-10-11, 21:34 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
Miernik jest ok mierzone cyfrowym z górnej półki i analogowym, wskazania takie same. Ładowanie 13,5 nic się nie dziele tylko aku wiecznie naładowany w połowie a codziennie jeżdżę trasę 80 km.
__________________
MARJO Ostatnio edytowane przez marcin1976 ; 28-10-11 o 21:37 |
28-10-11, 22:04 | #4 |
Zarząd FKP
Grupa: Śląsk
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2011
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Ford Focus I FL
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2004
GWE powiat wejherowski (Wejherowo)
Postów: 14 034
|
A podmieniałeś akumulator?
__________________
Pozdrawiam mjq Nie pytaj czy twój Focus zardzewieje, tylko kiedy. Moje czarne wozidło |
28-10-11, 22:10 | #5 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
nie nie podmieniałem, akumulator jest raczej ok 12,5 Volta (jak postoi z nocki), sprawdzę podmienię, ładuje się ok z prostownika,
__________________
MARJO |
28-10-11, 23:15 | #6 |
Turysta
Grupa: Warszawa
Piotrek
Zarejestrowany: Oct 2009
Skąd: Warszawa Bielany
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
wrzesień
2008
WD Warszawa Bielany
Postów: 452
|
ja tyle podpowiem ze sterowaniem napieciem zajmuje sie pcm.... i on podnosci napiecie i opuszcza.. jakie ma dawac alternator...
__________________
|
31-10-11, 11:37 | #8 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
Po odpieciu wtyczki od alternatora-tej z 3 pinami alternator bedzie dawal 13,5V napiecie. tak to wyglada jalbys niemial wtyczki podpietej lub nie łączy kabelek pomiedzy PCM a altkiem.
PCM w minimalny sposob w zaleznosci od temp. zewnetrznej wplywa na ladowanie akumulatora. Chodzi o przypadek lato-zima i gestosc elektrolitu i takie tam bzdury Acha i chyba moze odcinac-zmniejszac ladowanie w przypadku usterki-przegrzania silnika. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 31-10-11 o 11:39 |
28-11-11, 09:22 | #9 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
Dalej nic się nie zmieniło, ładowanie nawet spadło do 13,3V. Kable od wtyczki do PCMa sprawdzone ok, wtyczka sprawdzona. Aku podmieniany nic nie dało. 3 regulatory napięcia testowane na alternatorze i nic (2 oryginały i jeden zamienik). Po zdjęciu wtyczki na alternatorze jest 14.0V ale jak podłączę tylko czerwony - wzbudzenia to 13.3V, odcięcie sterujących nic nie da. No to już chyba tylko PCM do wymiany.
__________________
MARJO |
28-11-11, 10:33 | #10 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
A co z kontrolka od ladowania?
nic o niej nie piszesz...w przypadku jakichkolwiek problemow z laczeniem z ECU-powinna sie swiecic. Polaczenie z ecu i regulatorem jest na zasadzie wypelnienia impulsow -jeden kabelek w kazda strone-do pcm i od pcm do regulatora. zaklucenie ktoregokolwiek obwodu powinno wplywac na drugi obwod. Sprawdz czy niemasz zwarcia pomiedzy dwoma kabelkami. Jesli sie kontrolka nie swieci to znaczy ze ecu widzi poprawny sygnal z regulatora. Wiec czy aby napewno przewody sa OK? po odlaczeniu wtyczki z regulatora kontrolka powinna sie po chwili zaswiecic..czy u ciebie sie zaswieca? |
29-11-11, 08:54 | #11 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
Tak, po zdjęciu wtyczki w trakcie pracy silnika kontrolka się zaświeca. Kontrolka pracuje jak gdyby nic. Przy rozruchu zapala się i zaraz gaśnie. Przewody posprawdzałem na rezystancję i mają 0, czyli ok. Ja osobiście podejżewam jednak kompa, ale pytanie czy jak zdejmę wtyczkę z altka to powinno być 14V czy więcej, ja mam równe 14.
__________________
MARJO |
29-11-11, 10:36 | #12 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
zaczynam sie gubic..pisales o ladowaniu 13,5V a nie 14V..wiec troszke zamieszanie sie robi..masz dobry miernik? taki chinski za 10zl mozesz za psem rzucic
|
29-11-11, 10:43 | #13 |
Turysta
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Apr 2011
Skąd: Warszawa Gocław
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
2003
Postów: 62
|
Pocieszę Cię. Też tak mam.
Mam na stałe podpięte urządzenie wskazujące ładowanie, takie jakie widzi PCM. I tak. Jeśli jadę gdzieś w trasę i akumulator jest w pełni naładowany, ładowanie wynosi 13,5 V. Po dłuższym postoju na działce, kiedy to robiąc coś przy autku słucham radyjka, ładowanie zaraz po starcie wynosi 12,5 i powoli w ciągu ok. 20-30 s dochodzi do 14,2 V i jakiś czas takie wskazuje, dopóki akumulator nie zostanie doładowany. Latem, jeżdżąc nawet tylko po mieście, wskazania wahały się w okolicach 13,5 V. Teraz kiedy temp. na zewnątrz spadła, wskazania mam 14,2 V. Pamiętam, podczas ładowania aku przy pomocy automatycznej ładowarki, napięcie zaraz po podłączeniu do urządzenia wynosiło 14,5 V i tak trwało prawie do końca ładowania. Pod koniec zaczęło spadać i przed wyłączeniem się ładowania wynosiło właśnie 13,5V. Wsadź do auta jakiś stary akumulator i sprawdź co będzie. |
29-11-11, 11:38 | #14 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
jednak teraz jest zima i napiecie powinno byc wyzsze...
http://www.focusklubpolska.pl/showth...t=44212&page=5 "akumulator" tam opisalem od czego zalezy napiecie ladowania w fordach. |
29-11-11, 12:46 | #15 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
Ładowanie mam 13,4V już nawet nie 13,5V ale jak ściągnę wtyczkę z alternatora to wtedy jest 14.0 V. Miernik jest ok za 300zł (sprawny). Wsadziłem stary akumulator ale to nic nie dało, też ładował 13,4V.
__________________
MARJO |
29-11-11, 14:29 | #16 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
nic nie pisales o bledach..czy pojawiaja sie bledy jak jest wtyczka podlaczona?
po odlaczeniu wtyczki napiecie powinno sie obnizyc ....czy we wtyczce jeden kabelek ma caly czas napiecie 12V z akumulatora? sprawdz czy ten kabelek niema jakiejs roznicy pomiedzy napieciem na akumulatorze a na kabelku. Opisz dokladniej czy pojawiaja sie jakies bledy ladowania podczas gdy masz wlaczona wtyczke. Jesli sie pojawiaja to zaobserwuj co sie dzieje w chwili pojawiania sie bledow..czy wtedy napiecie sie podnosi czy opada. Mierzyles rezystancje pomiedzy masa silnika i akumulatora itp... nie mierz w ten sposob..zmierz lepiej roznice napiecia-na koncach przewodow-zlączek.. pomiar rezystancji niejest kompetentny w przypadku duzych pradow..to samo sprawdz na pozostalych przewodach od ladowania..czyli plus od akumulatora oraz dodatkowy plus do regulatora. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 29-11-11 o 14:34 |
30-11-11, 08:54 | #17 |
Turysta
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Apr 2011
Skąd: Warszawa Gocław
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
2003
Postów: 62
|
|
30-11-11, 19:07 | #18 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
Problem jest taki, że akumulator ledwo zipie. Muszę go doładowywać prostownikiem. A jeżdze tylko trasę do pracy i z powrotem i nie jest się wstanie doładować (80km). To chyba jest coś nie tak . Pytanie: czy sciąganie wtyczki z alternatora na działającym silniku nie uszkodzi kompa albo regulatora? W weekend planuje jeszcze troche powalczyć ale już nie mam pomysłow. Może zdobędę oscyloskop to sprawdzę sygnał z kompa na tej wtyczce. po ostatnim zciąganiu wtyczki i zakładaniu napięcie ładowania spadło z 13,5 do 13,3V. Przemo co Ty na to?
__________________
MARJO |
30-11-11, 19:46 | #19 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
Nic nie uszkodzisz ...wiele razy tak robilem...ale nie odpisales co z tymi bledami a pytam sie po to by wywnioskowac czy sterownik silnika widzi jakies bledy...za duzo zadajesz pytan a za moalo odpowiedzi a ja nadal nic niewiem o twoich bledach..ladowania w waszych przypadkach sa stanowczo za niskie.
Oscyloskop zapewne duzo by pomogl...pech chce ze sam niemam a chcialem sobie kupic cos troszke przyzwoitszego to niestety kosztuje a teraz to mam kryzys i pieniazki zamrozone wiec nawet mnie niestac na najtanszy... |
29-11-11, 15:45 | #20 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2006
Skąd: far far away
Inny
HB 5D
2.0 Duratec 145KM manual
2012
Postów: 400
|
Zauważasz negatywne skutki tego poziomu ładowania, czy martwisz sie na poczet mrozów, które jeszcze nie nadeszły? Jak kręci bez problemu i nie zauważasz jakichkolwiek sygnałów ostrzegawczych (kontrolki etc.), to w czym jest problem???
|
30-11-11, 20:32 | #21 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
jeśli chodzi o błedy dtc, te wyświetlane na desce to nie ma żadnych (dtc none), natomiast na kompa podjadę w sobotę
__________________
MARJO |
30-11-11, 20:44 | #22 |
Turysta
Grupa: Brak
Zarejestrowany: May 2011
Ford Focus II
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2006
Postów: 199
|
ja jedynie będę obserwować temat bo mam identyczne objawy po 2 dniach postoju ledwo zipie nap ładowania 13,6 ,akumulator wymieniałem dziś na prawie nowy i to samo ,,a oprucz tego po wymianie tego aku pytanie o kod a auto z niemiec i nie mam tego kodu pewnie nowy wydatek ((( ta technika nas zeżre z butami)))
|
30-11-11, 22:59 | #23 | ||
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
To aby ugotowac was obydwoch na jednym ogniu powiem tak....
FF1 i FF2 z tego co widze maja te same kolory kabelkow przy alternatorze. mozliwe ze oba systemy dzialaja w ten sam sposob... RD (AS)-zasilanie od akumulatora GY (RC)-transmisja danych w jedna strone BU (IG) - w druga strone..tylko niewiem jeszcze ktore w ktora strone...tutaj troche mam watpliwosci...bo (IG) -powinno oznaczac zaplon..tak jest opisane w FF2..ale na 100% w FF1 sa dwa kabelki na sterowanie...wiec troszke sie mieszam. ALTMON=GY ALTCOM=BU Najbardziej mi pasuje taki uklad... http://osinskiartur.pl/shop/index.ph...=wyregulatorow i wtyczki nr 98 oraz 57 i chyba bedziemy sie tego trzymac ze BU-sluzy do sterowania z komputera silnika a ze GY sluzy do kontroli np. przeciazenia alternatora oraz do ewentualnych bleduw w ukladzie ladowania-czyli alternator informuje sterownik ze ma jakies bledy. dzisiaj pofatygowalem sie specjalnie do tego tematu..i na obu kabelkach w u mnie jest czestotoliwosc okolo 125Hz wypelnienie jednego to okolo 27% a drugiego to 63% niepamietam ktory mial ile...pomiar wzgledem masy ...bo wzgledem plusa jeden kabelek nie reagowal. niepamietam napiec i co na ktorym bylo w kazdym badz razie... zasada jest taka czestotliwosc moze byc od 100-200Hz oraz wypelnienie od 10~90%...skad to wiem ..niepamietam ale tak powinno byc. Wiec nie sugerujcie sie moimi wynikami...pozatym ja mam tez problem z ladowaniem po wymianie regulatora bo mi utrzymuje okolo 14,5V srednio czyli ciut za wysoko, ale juz sie poddalem a nowy oryginalny regulator jest za drogi Jak mialem oryginalny regulator to bylo ok..teraz mam zamiennik...ale ....niewazne. berthold61 u ciebie koloru kabelkow do czujnika temp. to WH oraz BN. sprawdz wszystko to co opisalem wyzej ...i moze u ciebie to bedzie wina tylko regulatora wiec najwyzej przygotuj sie na nowy regulator. musisz miec zamienny regulator do sprawdzenia. ---------- Post dodany o 22:30 ---------- Poprzedni post był z 22:27 ---------- Cytat:
---------- Post dodany o 22:59 ---------- Poprzedni post był z 22:30 ---------- Cytat:
PS. niech ktos poprosi moderatora o zmiane tematu na regulator napiecia FF1 i FF2..bedzie pozniej latwiej a mam nadzieje ze w temacie wszystko nam sie uda wyjasnic Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 30-11-11 o 23:24 |
||
30-11-11, 23:48 | #24 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
Kontrolka ładowania gaśnie zawsze po uruchomieniu silnika i nigdy nie zaświeciła się podczas jazdy. Teoretycznie wszystko OK - ale ładowanie niskie. Nie wpadłbym na ten problem gdyby nie słaby rozruch w chłodniejsze poranki. Auto mam 3 lata 80 tyś. przejechałem. W zimie zawsze paliło gorzej i nie przejmowałem sie. Tylko, że teraz jeszcze nie ma zimy
__________________
MARJO Ostatnio edytowane przez marcin1976 ; 01-12-11 o 09:34 |
01-12-11, 09:42 | #25 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
Jeszcze zastanawiam sięnad jednym, Przem wspomniałeś o przegrzewaniu silnika, że jak jest przegrzewany to altek zmniejsza ładowanie. Zauważyłem, że czesto załączał się wentylator chłodnicy w trasie, bądz jak stałem na postoju, słyszałem go a jeżdzę spokojnie i głównie trasa. Może czujnik sterujący wentylatorem podaje sygnał do kompa i wprowadza go w błąd. Dodam, że żadnych problemów z silnikiem nie miałem, wskazówka płynu zawsze trzyma się pionu nigdy go nie przekroczyła. Wręcz miałem problemy z dogrzaniem wnętrza jak padło "pseudo webasto" ale to już naprawione.
__________________
MARJO |
01-12-11, 10:04 | #26 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
Tak w zaleznosci od np. przegrzania-przemeczenia silnika oraz np. w przypadku gdy silnik jest mocno obciazony(gaz do spodu) sterownik silnika zmniejsza ladowanie alumulatora aby pozyskac dodatkowa moc.
w dzisiejsze dni jesli niemasz klimatyzacji zalaczonej ani przedniej szyby-gdzie klima wlacza sie automatycznie to wentylator raczej niepowinien sie uruchamiac. |
01-12-11, 16:17 | #27 |
Turysta
Grupa: Łódź
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: ŁODZ
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
grudzień
2003
EL Łódź
Postów: 556
|
Dzis sie zapaliła kontrolka od ładowania wiec sprawdziłem jakie jest ładowanie i przy uruchomionynm silniku mam 15,4V załączyłem swiatła radyjko klime i tez 15,4 natomiast przed uruchomieniem aku mial 12,4 czy to wina regulatora napiecia ??
__________________
Power by TDCI |
01-12-11, 20:22 | #28 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
najprawdopodobniej tak.
|
02-12-11, 11:53 | #29 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Tarnów, Chrzanów
Ford Focus I FL
1.8 TDCi 115 KM manual
2003
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 33
|
Jestem po badaniu oscyloskopem i sprawdzeniu wtyczki altka. Nic się nie zmieniło w ładowaniu 13,3V. Porobiłem obejścia, żeby wykluczyć wtyczkę i wyszło, że ta jest ok. Sprawdziłem jeszcze raz masę altka, tzn. rezystancję pomiędzy obudową a biegunem masy akumulatora i wyszło O ohm przy wyłączonym silniku i 20-60 ohm przy pracującym silniku, co nie powiem mnie zdziwiło ale jeden elektryk twierdzi, że wszystko ok - tak może być ????
Jeśli chodzi o oscyloskop: to częstotliwość 117 - 120 Hz ale dwa różne przebiegi jeden ma amplitudę 5 V i wypełnienie do 30% a drugi 10 V i wypełnienie do 40 % (na pracującym silniku) – dwa różne napięcia? To też mnie zastanawia. Natomiast przy wyłączonym - sygnał wyjściowy z regulatora miał bardzo małe wypełnienie 10 % (co może świadczyć o rozładowanym aku) a komputer na poziomie 40%. Był przy mnie gościu, który coś się zna na kompach i stwierdził, że teoretycznie jest ok ale komputer daje za małe wypełnienie, co może sugerować, że złapał jakieś błędy (na desce DTC -none) i źle steruje. Mówił mi, że jego ojciec też miał problem z ładowaniem w foce i też było podobnie więc pojechał na kompa usunęli błąd i wróciło do normy. Wniosek jadę na kompa po niedzieli i napiszę co to dało, ciekawi mnie ta masa łapiąca rezystancję i dwa różne napięcia sterujące i pomiarowe na przewodach do kompa? Co Wy na to?
__________________
MARJO |
02-12-11, 13:04 | #30 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
|
A wiec ..wypelnienia zdaje sie ze bedziesz mial ok... nie wyglada to zle...
napiecia takze u siebie mialem rozne na kabelkach wiec tym sie nie sugeruj. wielkosc napecia to tylko przejscie przez "bramke" a wypelnienie wogole niezalezy od napiecia(amplitudy). Komputer steruje wzgledem wypelnienia a nie wzgledem napiecia. Jesli chodzi o pomiary to zauwaz w drugiej czesci mojego "16"-ego postu co ci napisalem. Nie wazny jest opor a roznica napiec w trakcie pracy po drugie przeczytaj instrukcje miernika-"Nie wolno mierzyc rezystancji -jesli moze byc napiecie w obwodach mierzonych"!!!! Dlatego masz niepoprawne odczyty-dlatego mozesz tylko miernik uszkodzic. Szkoda ze nie sprawdziles tego co dokladnie miales na ktorym kabelku to moglbym ci potwierdzic dokladniej. Ale ja tez cos takiego mialem z pomiarow. Wyglada na wewnetrzny problem z alternatorem lub regulatorem. Pozostaje jeszcze sprawdzic roznice napiec na przewodach masowych w taki sposob jak ci opisalem. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] 1.8 TDCI Ładowanie akumulatora | darudek | Elektryka, audio i alarmy | 2 | 10-08-11 10:27 |
fokus 1,8 tdci 2003 odłącza ładowanie | lolo.lz | Elektryka, audio i alarmy | 1 | 27-12-10 22:55 |
[MK1] Ładowanie akumulatora | jacekn74 | Elektryka, audio i alarmy | 18 | 10-01-10 09:43 |
Ładowanie akumulatora | pawelsalo | Elektryka, audio i alarmy | 3 | 11-08-09 14:52 |
Ładowanie | bocian | Elektryka, audio i alarmy | 10 | 09-06-09 14:56 |
Kontakt - |