WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
28-12-13, 23:34 | #1 |
Byznesmen
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
|
upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM
Hejka,
chciałbym 'napomknąć', że zmiana z fabrycznej wersji 140 konie na fabryczną wersję 163 konie jest możliwa w silnikach 2.0 tdci ze sterownikami PCM firmy Delphi. Takie silniki są w nowych C-Maxach (od 2010) i Grand-Cmaxach, Focusach mk3 i Kugach mk2. Wkrótce będzie to też możliwe w Mondeo4/S-Max/Galaxy3 2.0 tdci 140 ze sterownikami Delphi (produkcja od jesieni 2010). "Dowcip" polega na tym, że sterownik Delphi tego silnika ma już w sobie wewnątrz dwie mapy: wersji 140 koni i wersji 163 koni, więc nie trzeba nic wgrywać (czyli nic się nie chip'uje), trzeba tylko "wmówić" sterownikowi, żeby używał mapy na 163 konie, a nie ma 140 koni. Przy tej operacji nie ma zagrożenia, że sterownik silnika padnie, bo są możliwe tylko dwa scenariusze: albo zostanie 140 koni, albo będzie 163. I pomyśleć, że w cenniku FF3, C-Maxa i Kugi mk2 to różnica między 140 a 163KM to aż 3450zł!! Dziś upgrade'owałem do 163 koni C-Max'a 2.0 tdci 140 (rocznik 2013) kolegi panerai_47. Tutaj opisał swoje wrażenia: http://forum.fordclubpolska.org/show...75#post2129875 Oczywiście nie chcę odbierać 'chleba' wszystkim tunerom - z 2.0 tdci można wyciągnąć dużo więcej niż 163 konie, ale tu jest mowa o fabrycznych, bezpiecznych koniach i taką modyfikację (moim zdaniem) można spokojnie robić w autach na gwarancji, służbowych czy w leasingu. Cała zmiana jest odwracalna jeśli ktoś sobie życzy nawet przed każdym przeglądem
__________________
Pozdrawiam, Mayak S-Max 2.0d '07 adres: mayyak m@łpka gmail.com Navi w Sync2 1.6tdci95->115 # 2.0 tdci140->163 _ 1.5/1.6eb 150->182 _ diagnostyka _ TEMPOMAT _ konfiguracja (wszystkie modele Ford) |
29-12-13, 12:27 | #2 |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
Bardzo dobra wiadomość, teraz wiem, żeby się nie upierać w szukaniu wersji 163KM, tylko szukać silnika na Delphi
|
29-12-13, 13:34 | #3 |
Byznesmen
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
|
Na Delphi są tylko w FF3 2.0 tdci i jemu podobnych (nowy cmax i kuga)
A także mondeo4/smax/galaxy3 2.0d od około września 2010. Jeśli szukasz ff2 2.0d to tam są sterowniki Siemensa, ale tunerzy osiągają ładne wyniki |
29-12-13, 14:25 | #4 |
Gynekolog amator
Zlotowicz
Grupa: Zachodniopomorskie
Dezyderiusz Jąder
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Śmiecin
Ford Focus III
sedan
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
ZKL powiat kołobrzeski (Kołobrzeg)
Postów: 4 015
|
siwy - czyli musisz teraz szukac 140KM s-maxa albo grand c-maxa. ale na twoim miejscu kupilbym galaxy.
__________________
Friendship. Unity. Community. Kindness. Youth. Optimism. Understanding. Fakt, iż jakiś pogląd jest szeroko rozpowszechniony, nie stanowi żadnego dowodu na to, że nie jest on całkowicie absurdalny. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość ludzkości jest zwyczajnie głupia, należy oczekiwać z dużym prawdopodobieństwem, iż powszechnie panujące przekonania będą raczej idiotyczne niż rozsądne. |
29-12-13, 15:57 | #5 |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
Marian wystarczy mi szafa jako samochód, kredensu nie potrzebuje ;P
Grand C-max został skrzywdzony od tyłu przez stylistów :/ Mayak u mnie będzie to raczej wybór s-max/mondeo w zależności od zapotrzebowania |
29-12-13, 22:48 | #6 |
Byznesmen
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
|
nie wiem jakie są Twoje powody szukania dużego auta.
Od siebie mogę napisać, że S-MAX daje bardzo dobrze radę z trzema fotelikami z tyłu, z punktu widzenia prowadzi się jak duże kombi a nie jak autobus, a dzięki obniżającemu się dachowi nie jest szafą na kołach jak Galaxy - ale kosztem miejsca w trzecim rzędzie foteli (jest go mniej niż w Galaxy i pewno trochę mniejszy jest bagażnik, ale i tak dużo większy niż w Mondeo kombi). ---------- Post dodany o 22:48 ---------- Poprzedni post był z 22:44 ---------- Grand Cmax ma wielką zaletę: suwane drzwi, ale ma mało miejsca w drugim rzędzie, jest wąski i ma mega wąskie środkowe tylne miejsca - zapomnij o trzech fotelikach z tyłu. Pod tym względem dużo lepsze od niego są inne kompaktowe vany: zafira, touran, scenic, picasso. ps. w 2014 będzie nowy S-Max (i nowe Mondeo wreszcie pojawi się w Europie), więc używki powinny stanieć.
__________________
Pozdrawiam, Mayak S-Max 2.0d '07 adres: mayyak m@łpka gmail.com Navi w Sync2 1.6tdci95->115 # 2.0 tdci140->163 _ 1.5/1.6eb 150->182 _ diagnostyka _ TEMPOMAT _ konfiguracja (wszystkie modele Ford) |
30-12-13, 11:03 | #7 | |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
Cytat:
|
|
01-01-14, 22:55 | #8 |
Monter butli gazowych LPG
Zlotowicz
Grupa: Opolskie
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
HB 3D
2.0 Zetec 215KM manual
2003
OP Opole
Postów: 4 681
|
Ja bym kupił kombika.
Pzdr |
02-01-14, 11:29 | #9 |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
To ma być do przewozu osób, więc liczy się ilość osób na pokładzie sytuacja w skrócie wygląda tak: Viano wróci z Włoch idzie Mondeo, Viano nie wróci z Włoch - S-Max. Jakbym miał teraz wybierać według tego co bym chciał to nie kupiłbym ani jednego ani drugiego, tylko E90 3,0xd ;P EOT
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] 1.8 TDCi - turbina z wersji 115 KM do 100 KM | szczepi20 | Silnik i skrzynia | 6 | 24-08-11 19:50 |
[MK2] upgrade sterowania szybami MY'10 | Pyzo | Elektryka, audio i alarmy | 5 | 16-06-11 10:23 |
[Ogólne] Czy bać się o trwałość wersji 109KM 1,6 TDCi ? | jakubw | Silnik i skrzynia | 38 | 23-03-11 12:32 |
[MK2] Czy silnik 1,6 TDCI 90KM jest wystarczający dla wersji 5 drzwiowej? | pk87 | Silnik i skrzynia | 21 | 23-08-10 11:22 |
Kontakt - |