WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
20-03-06, 10:59 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 17
|
Tdci - regeneracja wtryskiwacza - pytanie
Dzień dobry,
mam pytanie do Klubowiczów. Czy ktoś z Was regenerował może wtryskiwacz w tdci? Jaki to przyniosło efekt i jak trwały był ten efekt? U mnie uszkodzony jest jeden wtryskiwacz. Kopci na jasno przy odpalaniu, czasem w trakcie jazdy przełacza mi się w tryb serwisowy. Sprawdzenie wtryskiwaczy (próba przelewowa) wykazało uszkodzenie wtryskiwacza. Stąd moje pytanie. Słyszałem o firmie w Pile, 300 zł naprawa jednej sztuki. Ja jestem z Warszawy. Może ktoś z Was coś wie na ten temat. Będę wdzięczny za informacje. |
20-03-06, 11:09 | #2 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
u mnie w znajomym warsztacie w Rumii właściciela kiedyś podpytałem, to mówił, że sprowadza regenerowane z Niemiec, ale koszt to ok. 700 zł...
__________________
|
20-03-06, 12:50 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gliwice
Postów: 596
|
Uwaga na wymianę byle gdzie!
Wtryskiwacze w TDCI są identyfikowane przez komp po ich adresie! Tzn, każdy z nich ma wbudowaną jakąś elektronikę i robi samodiagnostykę oraz raportuje to do kompa. A komp wie, który jest na którym cylindrze... Oznacza to, że nawet przełożenie wtryskiwacza z cylindra na inny zaskutkuje.... brakiem pracy silnika.... Aby pracowało - trzeba skonfigurować kompa samochodu... Nie wiem czy tak jest w FF I, ale w FF II 1.6 i 2.0 TDCI jest tak na pewno!!
__________________
jest Ford Mondeo III Ghia 2.0 TDCI 130KM@160KM, 2005, było Ford Focus II FX Silver Kombi 1.6 TDCI 109KM, 2005, 5.47 l/100km Ford Focus Ghia Kombi Zetec 1.8 115KM, 1999, 7.59 l/100km |
20-03-06, 13:09 | #4 |
Kataryna
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Trójmiasto
Postów: 3 050
|
no to pewnie w FFI też... a to ciekawe...
__________________
|
20-03-06, 13:24 | #5 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 258
|
Cytat:
__________________
MeganZIS |
|
20-03-06, 13:44 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznan
Postów: 545
|
nie ma tam zadnej elektroniki
tylko kazdy wtryskiwacz jest dokladnie mierzony (bo nie da sie wykonac identycznych dysz - za malutkie sa ) i obmierzona dawka paliwa jaka daje przy danym cisnieniu jest zakodowana w numerku, ktory jest do wtryskiwacza dolaczony A cala filozofia polega na tym, ze po wymianie, powinno sie tenze numer wprowadzic do ECU, coby skalibrowal dawki paliwa na tym cylindrze, ot i tyle. Jak sie tego nei zrobi, to albo bedzie lal za malo albo za duzo - co nie wplywa pozytywnie na prace silnika
__________________
FF sedanik, dieselek w kolorze zwanym 'pepper red' (oramkowany ) |
20-03-06, 13:45 | #7 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Krakow
Postów: 291
|
Cytat:
__________________
Tecman |
|
20-03-06, 13:50 | #8 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznan
Postów: 545
|
Cytat:
No i napisz co to za 'tjuner' bym wiedzial kogo szerokim lukiem omijac
__________________
FF sedanik, dieselek w kolorze zwanym 'pepper red' (oramkowany ) |
|
20-03-06, 13:58 | #9 | ||
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Krakow
Postów: 291
|
Cytat:
Link
__________________
Tecman |
||
20-03-06, 14:30 | #10 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznan
Postów: 545
|
[quote="tecman"]
W ECU wpisujesz adres wtryskiwacza - jest on chyba 16 cyfrowy. A opowiadal o tym chyba Master na forum streetracing.pl No coz, kiedys przegladnalem to forum ale szybko zrezygnowalem Moze tak zamiast wsluchiwac sie w wypociny 'specjalistow' zajrzec na porzadne niemieckie strony o motoryzacji? Pare niemieckich polibud ma naprawde porzadne strony z dokladnymi opisami wszystkich elementow silnika! Po angielsku tez bywaja niezle strony Mozna tez pomyslec. 16-cyfrowy adres? Moze tak 16-bitowy (takie to jeszcze bywaja, jak trzeba adresowac 65536 adresow - tylko gdzie tyle urzadzen cyfrowych w foce no chyba ze inzynierowie forda wybiegaja mysla w przyslosc zbudowali ECU do obslugi przyszlego pojazdu kosmicznego marki ford ), mozna spojrzec na wtyczke (linie adresowe pracujace na -5 - +5V i natezeniach rzedu miliamper wygladaja troszke inaczej niz zlacza w ktorych jakis prad plynie, np. takich zasilajacych elektro- lub piezozawory we wtryskiwaczach), mozna w koncu poczytac TIS'a gdzie jest wyjasnione ze te cyferki przypisane do wtryskiwacza to dane dla kalibracji dawki. Oczywiscie mozna by wbudowac chip'a do wtryskiwacza, tylko po co?
__________________
FF sedanik, dieselek w kolorze zwanym 'pepper red' (oramkowany ) |
20-03-06, 17:01 | #11 |
Administrator
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: wawa
Ford Focus I
kombi
1.8 TDCi 100KM manual
październik
2004
WPL powiat płocki (Płock)
Postów: 2 425
|
No nie wiem jak z tymi 16 cyframi, ale w łykend oglądałem czas tuningu na tvn turbo (czy jakoś tak) i było o tuningu tdci...
gość pokazywał na kompie, że wpisuje 16 cyfr (podzielonych na 2x do ECU co by zidentyfikować wtryskiwacze... może czary mary, ale fakt jest taki że to nie takie hop siup i do ecu trzeba coś wbić co do mondeo, to twierdził, że jak po zmianie wtryskiwaczy uda się odpalić, to zostawia się bryczkę na 1h (niech klekocze) i sama się kalibruje |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Regeneracja Alu woj.śląskie | baras | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 5 | 16-02-09 09:16 |
Pytanie o bagnet oleju - różnice między TDDI a TDCI | Janio1981 | Silnik i skrzynia | 43 | 25-05-08 22:05 |
Pytanie o dziwny dzwiek przy odpalaniu TDCI | herrradek | Silnik i skrzynia | 8 | 12-10-07 14:15 |
F2 TDCi: 1.6 czy 1.8, oto jest pytanie... | robiik_pl | Silnik i skrzynia | 28 | 17-08-05 14:03 |
Kontakt - |