WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
01-06-10, 10:05 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 12
|
1.8 TDDI spadek mocy
witam
niedawno serwisowałem na sezon letni foczkę: - wymiana rozrządu, napinacza, pasków, rolek - filtr powietrza, paliwa - wymiana oleju i filtra - plukanie ukl. chlodzacego, wymiana plynu chłodzacego - nabicie i odgrzybianie klimatyzacji + filtr kabinowy i od tej pory poczułem spadek mocy o około 30% efekt: - ruszanie z poslizgiem prawie nie wykonalne - gaz do dechy na autostradzie i max 140km/h (150 z górki jakieś 3-3,5tys obrotow) a bylo 180km/h (i jakieś 4-5tys obrotow) - zmiana biegow na wyzszych obrotach (ponad 3tys) bo inaczej muli - pod górkę nie umie się zupelnie rozpędzić, pod dłuższą to nawet zwalnia szukałem na kilku forach i w necie i zwyklę pada odpowiedz że przestawiony rozrząd czyli ząbki paska zle ustawione... bylem wczoraj sie zorientować kiedy mnie wezmie na reklamacje i mi powiedział ze to niemożliwe ze to rozrząd że trzeba pod komputer podpiąć i zostawic auto na dzien/dwa... stwierdził z niechętną miną że wogóle się pokazałem z takim problemem, pewnie za darmo niechce poprawić więc wymyśli inną usterkę byle by skasować za robociznę... eh macie może pomysł co innego może być tego powodem jeśli nie rozrząd, kupe kasy dałem za serwis i nie usmiecha mi się znowu bulić, jeszcze na jakimś forum pisali ludzie ze moze zapchany filtr paliwa, ale tez wymienialem na nowy a na zużyciu paliwa nie wyczuwam zmian, silnik sie nie dławi, nie faluje... eh poproszę o radę |
01-06-10, 13:57 | #2 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 12
|
chyba znalazłem problem:
najpierw zrobilem tryb testowy wyskoczyl jeden blad dtc: d262 zgooglałem, dowiedziałem sie możliwosci, zajrzałem pod maske i co? i mi łobuzy w serwisie urwali wężyk podciśnienia, skleiłem szkotem i zrobilem pierwsze testy: ruszanie z piskiem, obroty i wjazd pod górkę i wygląda na to że w tym tkwił problem, jeszcze musze na jakąś trase sprawdzić v-max jako że mechanikiem nie jestem to proszę o wytłumaczenie efektu zerwania wężyka? znaczy turbina się nie włączała czy coś innego? p.s. ile może kosztować nowy wężyk? |
02-06-10, 12:51 | #3 | |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
kombi
1.8 Zetec 115KM manual
kwiecień
2000
WX Warszawa Żoliborz
Postów: 106
|
Cytat:
__________________
2000r Focus I , 1.8 Zetec, 115KM Manual, Combi |
|
02-06-10, 16:17 | #4 |
Turysta
Grupa: Śląsk
Rafał
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Zawiercie
Ford Focus I
HB 5D
1.4 Zetec 75KM manual
kwiecień
1999
SZA powiat zawierciański (Zawiercie)
Postów: 743
|
Też się dołączam do tematu, jakieś 2 lata temu wymieniłem rozrząd i Foczka straciła moc, do dziś nikt nie umie mi pomóc, podobno pasek jest dobrze założony, wielu kombinowało, ustawiało obroty, jeden ze speców kazał wymienić silniczek krokowy, wymieniłem i wiele to nie pomogło... gdy trzeba przycisnąć to jest totalne echo, a pomimo że to 1.4 to w odpowiednich momentach wcześniej miał powera.
Ostatnio edytowane przez RaJo8 ; 02-06-10 o 16:19 |
02-06-10, 16:41 | #5 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Wawa/Lublin
Ford Focus I FL
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
wrzesień
2004
LU Lublin
Postów: 254
|
Koledze chyba chodzi o wężyk sterujący geometrią turbiny (cięgno przy turbinie), to ten środkowy na bloku silnika. Jak był urwany to geometria łopatek turbiny była stała i turbo pompowało dopiero na wysokich obrotach.
__________________
-- Pozdrawiam |
02-06-10, 16:49 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
kombi
1.8 Zetec 115KM manual
kwiecień
2000
WX Warszawa Żoliborz
Postów: 106
|
ja to mam 1.8 w benzynie. wiec turbo nie mam;/ czy ktoś może wie co może powodować taki spadek u mnie i u kolegi RaJo8 tak samo jestem po wymianie rozrządu.
__________________
2000r Focus I , 1.8 Zetec, 115KM Manual, Combi Ostatnio edytowane przez Malave ; 02-06-10 o 16:58 |
03-06-10, 23:01 | #7 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
kombi
1.8 Zetec 115KM manual
kwiecień
2000
WX Warszawa Żoliborz
Postów: 106
|
wie ktoś jakie mogą być powody spadku mocy i przyśpieszenia??
__________________
2000r Focus I , 1.8 Zetec, 115KM Manual, Combi |
04-06-10, 13:22 | #8 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 12
|
na załączonym obrazku widać który wężyk mi się przerwał w połowie, jest to gumowo-plastikowy wężyk z dwoma kolankami, z którego jedno wchodzi w czujnik podciśnienia sterujący turbiną, po zaklejeniu go szkotem foczka zaczęła jeździc tak jak powinna bo wkoncu turbina się zaczęłą włączać (widocznie przez 2 tygodnie jezdzilem bez niej przez co był spadek mocy) doszedłem do tego przez znalezienie błedu d262 w trybie serwisowym i po otwarciu maski inne przyczyny spadku mocy znalezione w internecie podczas szukania u siebie problemu: - zapchany katalizator - zapchany lub niezalany przy wymianie filtr paliwa - przesunięty rozrząd (jeden ząbek źle na pasku wystarczy) pozdrawiam, mam nadzieje że Wam też uda się znaleźć problem |
04-06-10, 13:35 | #9 | |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
kombi
1.8 Zetec 115KM manual
kwiecień
2000
WX Warszawa Żoliborz
Postów: 106
|
Cytat:
__________________
2000r Focus I , 1.8 Zetec, 115KM Manual, Combi |
|
07-06-10, 11:28 | #10 |
Sympatyk
Grupa: Cujawy
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: z Matplanety
Inny
HB 5D
1.0 EcoBoost 125 KM manual
2017
CB Bydgoszcz
Postów: 1 061
|
|
07-06-10, 20:37 | #11 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 12
|
eh szkot po tygodniu niedał rady na długiej trasie, nagrzany przewód wyskakuje ze szkota, wogóle bezsensu że jest plastikowy bo się łamie jak zapałki
|
07-06-10, 23:48 | #12 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Warszawa
Ford Focus I
kombi
1.8 Zetec 115KM manual
kwiecień
2000
WX Warszawa Żoliborz
Postów: 106
|
spokojnie kolego akurat w zetec'u tego nie szukałem tylko w dieselku wiec nie musisz odrazu takich komentarzy walić.
__________________
2000r Focus I , 1.8 Zetec, 115KM Manual, Combi |
08-06-10, 23:47 | #14 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2010
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 12
|
jutro rano odbieram zamówiony wężyk w ASO bo w sklepach nigdzie tego niema, koszt 27zł
|
22-03-12, 20:12 | #15 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2012
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2001
Postów: 3
|
Witam wszystkich posiadaczy Foczek. Jestem właścicielem Focusa 1,6 Zetec-s jeśli dobrze pamiętam, ok100KM. Przebieg 140 tys. Auto miało już kiedyś remont - gumki, uszczelki i wszystko - bo brał olej. Ogólnie to posiada LPG. Jak go kupiłem to śmigał aż miło, przyspieszał w całym zakresie. 180 bez problemu łykał w mgnieniu oka. Od pewnego czasu zauważyłem spadek mocy. Znaczący. Z trudem osiąga 140 po kilkunastu km, 160 to już z górki tylko. Co to może być ? żadna kontrolka się nie pali, nie słyszałem żadnego strzału, nie widać żadego wycieku, oleju nie bierze nic !! Czy coś w tych modelach się działo takiego ?
|
25-03-12, 18:53 | #16 |
Dukacz
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Gliwice/Bochum
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2010
Postów: 1 262
|
Może katalizator zapchny ?
|
25-03-12, 20:15 | #17 |
Sympatyk
Grupa: Śląsk
Piotr
Zarejestrowany: Nov 2009
Skąd: Piekary Śl
Ford Focus I
HB 3D
2.0 Zetec 130KM manual
grudzień
1998
SPI Piekary Śląskie
Postów: 6 776
|
|
26-03-12, 20:29 | #18 | |
Turysta
Tomek
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: gorzów wlkp.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
TOS powiat ostrowiecki (Ostrowiec Świętokrzyski)
Postów: 50
|
Cytat:
dokładnie rok temu wykonałem identyczne czynnosci jak ty i od tamtej pory jezdze taka zamulona foką wezyk do map sensora w ASO kosztował mnie 42zl bo pekl mi przy demontazu, wszystki inne rzeczy posprawdzałem i dalej nic , 2 bledy na pompie ktorych nie da sie wykasowac. ostatnio wpadlem na trop ze to moze zle ustawiony rozrzad i tylko to mi pozostało, jak okaze sie ze to nie za skutkuje to foka pojdzie do żyda, bo zaczynam miec jej dosc! pozdrawiam |
|
26-03-12, 22:33 | #19 |
Turysta
Zarejestrowany: Mar 2012
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
2001
Postów: 3
|
W piątek rano zapalił się komp. U mechanika wyszło że sonda padła a druga przycina się. Zobaczymy czy odżyje po wymianie.
|
04-05-12, 21:59 | #21 |
Turysta
Tomek
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: gorzów wlkp.
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
TOS powiat ostrowiecki (Ostrowiec Świętokrzyski)
Postów: 50
|
kolego donNeo jakieś postępy?
ja nadal jeżdżę foką bez "kopa" ale jest taka poprawa ze częściej załącza się "moc" w ostatnim tygodniu nawet 5 razy i za każdym razem jak auto osiągnęło temperaturę i po zgaszeniu odstało ok 10-15min. po ponownym uruchomieniu miał moc, (ale zauważyłem ze ma to miejsce jak temp otoczenia utrzymuje sie powyżej 20*C) radość i frajda z jazdy duża aż nie chce sie jej gasić bez oporów foczka szła 180km/h bałem sie więcej bo coś mi stuka puka w kole, ale zapas jeszcze był natomiast normalnie tzn. na co dzień jak bez mocy to max 140-150 i to po dlugim czasie |
18-07-13, 15:56 | #22 |
Turysta
Grupa: WLKP
Donat
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Poznań
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2002
Postów: 10
|
podbije ten temat z miliona dotyczących tej usterki ponieważ kolega donNeo ma DOKŁADNIE TAKIE SAME objawy jak ja, na tych wyższych biegach czuć spadek mocy, dziś oglądałem z mechanikiem tą rurkę i jest ona jakaś taka krótsza, zamówiłem już nową w serwisie a chwilowo mechanik starał się mi ją naprawić ale nie przyniosło to efektu... w innych wątkach wyczytałem że może być to map sensor. Dziś też podłączył mnie mechanik do kompa i wyskoczył błąd P0235 (czujnik ciśnienia w kolektorze - obwód) Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł ? nie chce kupić map sensora żeby się nie okazało później że to nie ten problem a ja wydałem 600 zł na tą część
|
24-07-13, 22:34 | #23 |
Turysta
Piotr
Zarejestrowany: Jul 2012
Skąd: LCA
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 7
|
Ze swej strony proponuje sprawdzić również drożność tego wężyka. U mnie zaklejony był prawie kompletnie syfkiem takim, jaki występuje w EGR'ze. Po dokładnym przepchaniu cienkim drucikiem (bo tylko to miałem pod ręką) o dziwo również czuć zmianę w zachowaniu autka.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] TDDi - Spadek mocy, odczyt błędów P1564 | Crash18 | Silnik i skrzynia | 238 | 21-02-15 22:02 |
[MK1] 1.6B Spadek mocy | andrety | Inne techniczne | 18 | 30-12-11 07:20 |
[MK1] Spadek mocy TDDI | radziu0186 | Silnik i skrzynia | 2 | 06-11-10 18:18 |
[MK1] Focus 1.8 TDDI spadek mocy | jacekn74 | Silnik i skrzynia | 6 | 10-11-09 19:47 |
Spadek mocy 1.8 TDDi | xnecrox | Silnik i skrzynia | 2 | 08-10-08 15:22 |
Kontakt - |