WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
22-06-12, 10:47 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2012
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2008
Postów: 98
|
Poprawna zmiana biegów
Witam jestem świeżym kierowcą wiec takie dziwne może zapytanie.
Posiadam focusa 1.4 i wyczytałem, że zdrowe obroty dla tego silnika to max 4tyś. Jakie obroty utrzymywać aby jazda była ekonomiczna ? Ostatnio edytowane przez Falcon ; 25-06-12 o 18:55 |
22-06-12, 11:15 | #2 |
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
|
Gdzie to wyczytałeś?
__________________
Escort już zezłomowany... Foka MK1 sedan też, teraz EKOnetyczny potwór MK3 w kombi To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- Piszę poprawnie po polsku |
22-06-12, 11:15 | #3 |
Turysta
Grupa: Śląsk
Sebastian
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Chorzów
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
luty
2000
SGL powiat gliwicki (Gliwice)
Postów: 612
|
ekonomiczny będzie tylko rower
|
22-06-12, 11:24 | #4 |
Turysta
Grupa: Wrocław
Daniel
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
luty
2001
ERA powiat radomszczański (Radomsko)
Postów: 448
|
W książce focusa opisują, że najbardziej ekonomiczna jazda = jak najmniej obrotów.
Zmianę na niższy bieg robić gdy czuć po silniku. To jest definicja z książki. W rzeczywistości nie ma co za bardzo dusić silnika, bo to niezdrowe. Silnik musisz wyczuć. Jak nie będziesz go cisnął jak wariat to dużo palić nie będzie - szczególnie, że to 1.4. Ja "zazwyczaj" przy spokojnej jeździe robię redukcję powyżej 2100 obrotów. Na liczniku wygląda to tak: - 2 do 35-40 - 3 do 55-60 - 4 do 70-80 - 5 do oporu A czasami jak mnie poniesie to obroty latają wysoko.
__________________
Focus 1.6 Zetec-SE 100KM 2001 - model katastroficzny -> foka doprowadzona do normalnego stanu działania :> |
22-06-12, 11:34 | #5 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2012
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2008
Postów: 98
|
|
22-06-12, 11:43 | #7 |
Ja tu tylko sprzątam...
Zlotowicz
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: WLKP
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
styczeń
2012
PSE powiat śremski (Śrem)
Postów: 9 739
|
Juz myślałem, że na forum, w instrukcji jest to możliwe.
__________________
Escort już zezłomowany... Foka MK1 sedan też, teraz EKOnetyczny potwór MK3 w kombi To musisz znać! -->Focus I - sam naprawiam<-- Piszę poprawnie po polsku |
22-06-12, 12:08 | #8 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2012
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2008
Postów: 98
|
Długotrwała jazda ze wskazówką poniżej 80% maksymalnej dopuszczalnej nie jest szkodliwa.
Odpowiednie wartości odpowiadające tym zakresom w liczbach to: 1,4 l zetec-se 4000 obr/min, dla 1,6 l zetec-se 4800 obr/min, dla obydwu jednostek zetec-e 4400 obr/min, dla 2,0 l duratec 5600 obr/min, dla turbodoładowanych jednostek wyskopreznych endura-tddi 3200 obr/min, a dla silnika wysokopreznego duratec tdci- ok 3000 obr/min. |
22-06-12, 16:15 | #9 |
Turysta
Grupa: Śląsk
Sebastian
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Chorzów
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
luty
2000
SGL powiat gliwicki (Gliwice)
Postów: 612
|
dobra nie zaczynajcie znowu z tymi obrotami bo temat rzeka i jest mnóstwo postów o tym. Ja tam stosuje eco driving ale jak trzeba depnąć to się depcze.
|
22-06-12, 20:13 | #10 |
Kataryna
Grupa: Łódź
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: KŁOCKO
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2006
ESI powiat sieradzki (Sieradz)
Postów: 4 491
|
dokładnie,przy obecnych cenach paliw nie ma sensu bawić się w szybkie odejścia ze świateł skoro za chwilę staje się na następnych.Osobiście zmieniam biegi przy ok 2,5-3 tysi no chyba że mowa o prędkości patrolowej po mieście to przy 2k
|
22-06-12, 21:23 | #11 |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
Zwłaszcza w 1.4
|
23-06-12, 01:05 | #12 |
Kataryna
Grupa: Łódź
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: KŁOCKO
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2006
ESI powiat sieradzki (Sieradz)
Postów: 4 491
|
nie ważne czy 1,4 czy 2,0.Po co robić sprint ze świateł skoro na następnych znów się spotykamy.Jedyne co ci z tego wyjdzie to chmura dymu
|
24-06-12, 09:41 | #13 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Feb 2010
Inny
cabrio
1.6 Zetec 100KM automat
1998
Postów: 719
|
Czasami po prostu ma się ochotę
|
24-06-12, 13:34 | #14 |
Jelonek Rogacz
Zlotowicz
Bartek
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Chrząszczyżewoszyce
Ford Focus II
HB 3D
2.5 DuratecST 225KM manual
2006
Postów: 5 404
|
Dla fanu?
|
24-06-12, 13:56 | #15 |
Kataryna
Grupa: Łódź
Marcin
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: KŁOCKO
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
2006
ESI powiat sieradzki (Sieradz)
Postów: 4 491
|
To wtedy raczej nie ma mowy o ecodrivingu i poprawnej zmianie biegów skoro niektórzy jak startują ze świateł to do odcinki.
No chyba że według was poprawna zmiana biegów jest w okolicach odcinki to wtedy inna bajka |
24-06-12, 16:02 | #16 |
Sympatyk
Zlotowicz
Grupa: Zachodniopomorskie
Daniel
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Szczecin/okolice
Ford Focus I ST170
HB 5D
2.0 Zetec 170KM manual
2004
ZPL powiat policki (Police)
Postów: 5 372
|
wiesz co, między 2.0 a 1.4 jest różnica... Tak jak pisze holo - dla fanu, ale też ja np. mam na jedynce 3,5 tys. obrotów (czyli nawet nie połowę zakresu) przy 40km/h, a męczyć silnik na niskich obrotach nie jest dobrze... na mniejszych obrotach mam większe spalanie niż jak trzymam "normalnie".
Po coś jest ta różnica 100 KM |
24-06-12, 17:23 | #17 |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
Tyle, że u nas nie trzeba kręcić do odcinki, żeby startować pierwszym (chyba, że holo stoi obok, ale wtedy i tak nie ma sensu ). Poprostu ludzie spod świateł ruszają jak ślimaki.
|
24-06-12, 17:44 | #18 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2012
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2008
Postów: 98
|
To jak jest lepiej ?
Jadę 50 km po mieście na trójce jakieś 2200 obr czy 4 i z 1700-1800 obr. |
24-06-12, 17:54 | #20 |
Dukacz
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Bydg
Ford Focus I
sedan
1.6 Zetec 100KM manual
2000
Postów: 1 244
|
Możesz spokojnie o 10 więcej (no chyba że ograniczenie inne). Mając na prędkościomierzu 60, faktycznie jest ok. 56 (tak jest przynajmniej u mnie).
__________________
http://mariuszmar.digart.pl/digarty |
24-06-12, 18:02 | #21 |
Sympatyk
Grupa: Zachodniopomorskie
Łukasz
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Stse'tsin
Ford Focus III
HB 5D
1.5 Ecoboost 182 KM manual
sierpień
2015
ZS Szczecin
Postów: 2 239
|
jak się turlasz to jedź na 4, jak przyspieszasz ja bym się jeszcze 3 trzymal
|
24-06-12, 19:00 | #22 |
Turysta
Grupa: Wrocław
Daniel
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Wrocław
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
luty
2001
ERA powiat radomszczański (Radomsko)
Postów: 448
|
Dokładnie - 50 to lipna prędkość - ani 3 ani 4.
Jedź lepiej 40 albo 60 ;D. Ktoś kto wymyślił to ograniczenie chyba nigdy nie jechał samochodem ;P.
__________________
Focus 1.6 Zetec-SE 100KM 2001 - model katastroficzny -> foka doprowadzona do normalnego stanu działania :> |
24-06-12, 19:18 | #23 | |
Turysta
Grupa: Pomorskie
Piotr
Zarejestrowany: Jul 2011
Skąd: Gdańsk/Słupsk
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
1999
Postów: 672
|
Cytat:
Generalnie Foka, przynajmniej 1,6B ładnie zaczyna się zbierać od 1,9k obrotów . Powyżej 3k nie zbiera się wcale lepiej niż od 2,5k. Powyżej 3k nie ma sensu kręcić, chyba, że przy bardzo wysokich prędkościach, bo jak zredukujemy bieg, to i tak jesteśmy na tym wysokim momencie. Foka to nie Honda, to dość niskoobrotowy silnik. Jak zmienię przepustnicę na tą od 2.0B to może na wyższych obrotach będzie się lepiej zbierał. |
|
24-06-12, 22:37 | #24 |
Klepacz
Grupa: Śląsk
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Bielsko-Biała
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
lipiec
2006
SB Bielsko-Biała
Postów: 2 330
|
2400, 2450, 2952... no nie gadajcie że trzymacie się jakichś schematów. 0_0
jak ma być ogień to jest czerwone pole, jak nie ma ognia to się rozpędzacie i się kulacie, a czy przetrąbiliście 2900 czy 3100 obrotów i gadanie o tym to jest Panowie jest trochę dziwne, no sorry... każdy czuję swoje auto i wie jak najlepiej jedzie, wie kiedy wyje i nie jedzie, a wie kiedy jedzie najlepiej dlatego takie dyskusje są bezsensowne według mnie. Schematy są dwa przy eco-drivingu o których wie każdy: 1) benzyną rozpędzasz się szybko i turlasz utrzymując predkość 2) dieslem rozpędzasz się równomiernie bez nogi w asfalcie nic więcej nie ma bo każdy silnik jest inny, nawet ten sam silnik w innym aucie |
25-06-12, 07:50 | #25 |
Jelonek Rogacz
Zlotowicz
Bartek
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Chrząszczyżewoszyce
Ford Focus II
HB 3D
2.5 DuratecST 225KM manual
2006
Postów: 5 404
|
Tak się zastanawiam, czego oni teraz uczą na kursie?
|
25-06-12, 08:06 | #26 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
Celestyn,
1.4/1.6 to silniki wysokoobrotowe - oznacza to, ze do przyspieszania jest druga czesc obrotomierza sprawa jest bajkowo prosta - przyspieszamy dynamicznie, spokojnie do 4-4.5, potem dajemy wysoki bieg i grzecznie kulamy sie do celu na obrotach 2-3 - bez przyspieszania przyspieszajac na 2tys wywalacie w komin mnostwo paliwa, bo ten silnik jest na tych obrotach absolutnie nieefektywny...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
25-06-12, 08:15 | #27 |
Dukacz
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Bydg
Ford Focus I
sedan
1.6 Zetec 100KM manual
2000
Postów: 1 244
|
To masz jakiś super silnik. Moja foka na trasie, jazda bez szaleństw (poza zabudowanym do 110-120), łyka 6,7 l/100.
__________________
http://mariuszmar.digart.pl/digarty |
25-06-12, 11:50 | #28 | ||
Turysta
Grupa: Pomorskie
Piotr
Zarejestrowany: Jul 2011
Skąd: Gdańsk/Słupsk
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
1999
Postów: 672
|
Cytat:
Cytat:
Mi ostatnio spalił średnio 6,8l ale 390km w trasie i 260km po Gdańsku. To 4,9 to rekord. średnio wychodziło 5-5,5, z czasami używaną manualną klimą około 0,5l więcej. Bardzp płynna jazda przede wszystkim bez zbędnego hamowania. Swoją drogą, to ja z tyłu szczęk jeszcze nie zmieniałem, a ręczny dalej jako tako trzyma i hamulce też hamują, chociaż w te wakacje już będę wkładał nowe (13 lat, 262k przejechane) |
||
25-06-12, 12:00 | #29 |
Klepacz
Grupa: Śląsk
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Bielsko-Biała
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
lipiec
2006
SB Bielsko-Biała
Postów: 2 330
|
262k na jednych szczękach, lol. To chyba hamujesz takimi jak Barney
|
25-06-12, 12:08 | #30 |
Turysta
Grupa: Pomorskie
Piotr
Zarejestrowany: Jul 2011
Skąd: Gdańsk/Słupsk
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
1999
Postów: 672
|
No przednie klocki to były raz albo 2 razy zmieniane musiałbym dopytać, ale tył jeszcze nigdy. W sumie trochę wstyd, że nawet profilaktycznie nie zostały zmienione, ale 3-4 razy były kontrolowane przez znajomego mechanika.
Może właśnie to jest klucz do niskiego spalania :P? Ostatnio edytowane przez Celestyn ; 25-06-12 o 12:12 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Zmiana biegów, dziwne przypadki. | piksel | Silnik i skrzynia | 5 | 16-12-10 01:37 |
Zmiana gałki od dźwigni skrzyni biegów | Mazowy | Silnik i skrzynia | 3 | 10-05-09 13:07 |
nieprecyzyjna zmiana biegów | Piotr_78 | Silnik i skrzynia | 2 | 26-08-08 16:32 |
[FF I] zmiana biegów | Streetlegal | Silnik i skrzynia | 5 | 21-12-07 10:56 |
Zmiana biegów | M.A.G. | Silnik i skrzynia | 6 | 27-04-06 19:02 |
Kontakt - |