WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
16-05-06, 00:07 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2005
Skąd: Białystok
Postów: 21
|
Różnice pomiędzy tdci 100 a tdci 115
Czy ktoś wie czym różnią sie te oba silniki? Wydaje mi się że tylko elektroniką, tzn oprogramowaniem. Czy ktoś sam chipował juz swojego diesla ???
|
17-05-06, 01:40 | #2 |
Dukacz
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: 127.0.0.1
Postów: 1 388
|
dobrze ci sie wydaje ... ja mam zamiar zawirusowac swojego. opowiem o tym w innym watku ...
|
31-05-06, 20:37 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Wejherowo
Postów: 6
|
ja kupiłem nowego fokusa (w 2001 r) w Holandii w wydaniu 1.8 tddi (75 km) .
W Warszawiskiej firmie Alta Racing dokonano mi profesjonalnego chip tuningu. Autko zostało ustawione na około 100 koni, tak delikatnie żeby zauważyć przyrost momentu a nie koni. No i jest świetnie. Przejechane jest ponad 140 tyś i rewelacja. Silnik od dolnych obrotów ostro rwie do przodu, zużycie paliwa - u mnie akurat nieco niższe aniżeli przed wstawieniem chipa (około 5,3 do 5,4 litra. Warunek jest taki że co 10 tyś km obowiązkowa zmiana oleju bo jak mi mówił fachowiec silnik jest teraz bardziej wysilony Po tym przebiegu nie widać wycieków, sprzęgło w normie podobnie jak skrzynia, także polecam . Ale tu jedna moja uwaga. NIE CHIPOWAĆ W PODRZĘDNYCH WARSZTATACH bo nie opłaca się a można zajechać turbinę i nie tylko..... |
31-05-06, 20:54 | #4 |
Dukacz
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: 127.0.0.1
Postów: 1 388
|
apropos twojego pytania o chipowanie ... poniżej zamieszczam wykresik z hamowni TDCi 100KM:
Osobiście uważam, że nie ma lepszego tunera dieseli niż Masters. A żeby było ciekawie, modyfikacja silnika 100KM i 115KM daje ten sam efekt, także w przypadku 100-konnego tuning daje wyraźny przyrost mocy (prawie 30%). Dla 115 to tylko 16%, ale ... i tak sobie zrobię chipsa, właśnie dla tych 16% |
06-06-06, 14:40 | #5 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: wlkp
Inny
Postów: 88
|
Witam
Ja mam FF I TDCi 100KM z programem ze 115KM zrobiłem w 2 lata 108k km i nic przy czym na nowym sofcie jakieś 50 - 60k (nie pamietam dokładnie przy jakim przebiegu wgrali mi no soft) foczka śmiga znacznie lepiej i co ciekawe z czystym filtrem powietrza i z dobrym paliwem (tylko Vpower Diesel) na prostej zamyka budzik Co do różnic mechanicznych to występują (tak mi powiedział znajomy z salonu) są inne układy zasilania paliwem.
__________________
http://fazis.mybrute.com |
06-06-06, 18:54 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Warszawa
Postów: 96
|
ja mam 100km tdci i mam program 123km i 298Nm robione u kreatora mocy...jest loox...
|
08-06-06, 08:55 | #7 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Lublin/Warszawa
Postów: 18
|
a powiedzcie jeszcze tak przy okazji na czym polegalo wasze pokrecanie ? tylko elektronika byla dotykana czy cos wiecej (jakies inne filtry, wieksza turbina)?
troche off topic ale znam przypadek gdzie po podkreceniu renault megane 1.9dci o 30% (z 90 na 120 koni) zaczelo sie slizgac sprzeglo. Szczegolnie na dwojce-trojce i w pochmurny dzien - z duza wilgotnoscia powietrza. Mam nadzieje, ze forda nie dotykaja takie zjawiska... podzielcie sie wrazeniami please. a teraz troche "podobno": 1/ skrzynia biegow i sprzeglo, pompa paliwa - podobno 100km a 115km to 2 rozne historie. czy ktos moze to potwierdzic ? 2/ podobno sa juz takie mozliwosci w sofcie, ze mozna uzyskac chwilowe zwiekszenie mocy i momentu gdy pedal gazu jest wcisniety do maxa. Tzn. jak sie jedzie normalnie to jest np. 100 koni a jak sie wcisnie pedal do oporu to wlacza sie "mocniejszy soft" i wtedy jest te 120koni i 300 niutonow z kawalkiem. Ktos sie z tym spotkal ? pozdrowienia dla wszystkich, daniel |
08-06-06, 09:10 | #8 | |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: P ł o ń s k
Ford Focus II
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
kwiecień
2005
WPN powiat płoński (Płońsk)
Postów: 662
|
Cytat:
Niestety jest to funkcjonalność wielce zagadkowa - nie udało mi się do tej pory ustalić okoliczności, w których jest wyzwalana. Podobno w 1.8 działa to wyraźniej, właśnie przy wdepnięciu pedału do końca.
__________________
MK II 2.0 TDCi Magnum Grey |
|
08-06-06, 09:21 | #9 | ||
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Lublin/Warszawa
Postów: 18
|
Cytat:
|
||
08-06-06, 09:46 | #10 | |
Turysta
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: wlkp
Inny
Postów: 88
|
Cytat:
ad 2 - overboost - jak już kolega wyżej pisał, też nie stwierdziłem jednoznacznie działania, ale ... jak się bardzo chce szybko wystrzelić i wdepnie się gaz do dechy to tak jakoś lepiej jedzie niż z gazem do połowy - to może to A tak poważnie to też mam niby plus 20Nm ale jakoś nie wiem kiedy ... bo nie zaobserwowałem ...
__________________
http://fazis.mybrute.com |
|
08-06-06, 14:52 | #11 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2006
Skąd: stołeczne
Postów: 9
|
Cytat:
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
różnice między 1.6 tdci 90 a 109 | kleofas | Silnik i skrzynia | 27 | 29-01-09 08:11 |
Różnica pomiędzy silnikami TDCi 100 i 115KM | mdawid | Silnik i skrzynia | 25 | 20-11-08 13:34 |
Pytanie o bagnet oleju - różnice między TDDI a TDCI | Janio1981 | Silnik i skrzynia | 43 | 25-05-08 22:05 |
Różnice w silnikach TDCI | sopel122 | Inne | 6 | 11-07-06 01:26 |
Kontakt - |