Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Tuning > Tuning mechaniczny

Komunikaty

Tuning mechaniczny Co zrobić żeby nasze foki lepiej jeździły, lepiej skręcały i w ogóle były fajniejsze... Optyka piętro niżej!!!

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 24-10-06, 18:26   #31
FreeT
Turysta
 
Avatar FreeT
 
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: wa-wa
Postów: 56
Domyślnie

Cena jes rzeczywiscie do przyjecia... Tymbardziej ze o eltecu slyszalem chyba same dobre rzeczy!

Musze powiedziec ze chyba w listopadzie dla mnie mikolaj przyjdzie wczesniej

[ Dodano: Sro 25 Paź, 2006 19:52 ]
po chwili namyslu stwierdzam ze do chojnackiego chyba tez zajrze... Jak szalec to szalec

A robil tam ktos cos u niego??
FreeT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 09:52   #32
Ciacho
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar Ciacho
 
Zarejestrowany: Mar 2005
Skąd: Wawa
Ford Focus II ST
HB 3D
2.5 DuratecST 225KM manual
2006
Postów: 316
Domyślnie

Cytat:
Napisał FreeT
po chwili namyslu stwierdzam ze do chojnackiego chyba tez zajrze... Jak szalec to szalec
Jak juz szalec to zajrzyj do Coswortha (LINK) Z tego co wiem maja gotowe kity do Durateca i niewatpliwie znaja Twoj silnik na wylot w przeciwienstwie do Chojnackiego czy innych rodzimych tunerow...
Ciacho jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 14:18   #33
FreeT
Turysta
 
Avatar FreeT
 
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: wa-wa
Postów: 56
Domyślnie

Ale ceny tez maja konkretne...

Zobaczymy narazie chce odwiedzic El-tec'a i mam to zamiar zrobic w listopadzie. A pozniej zobacze co i jak. Bo z tego co wiem zmiana walka rozrzadu np to jest dosc kosztowna sprawa!
FreeT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 15:15   #34
ford_driver
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: podkarpacie
Postów: 308
Domyślnie

sadze ze caly czas warto polecac rodzimych tunerow

po pierwsze ceny (ale to w rasowaniu auta raczej kwestia 2 rzedna)
po drugie na co nam trzeba sa dobrzy

pozdrowienia

ford_driver
ford_driver jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 18:09   #35
Rasta
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Z dupy
Inny
cabrio
1.4 Zetec 75KM manual
2011
Postów: 7 209
Domyślnie

Cytat:
Napisał FreeT
Zobaczymy narazie chce odwiedzic El-tec'a i mam to zamiar zrobic w listopadzie. A pozniej zobacze co i jak. Bo z tego co wiem zmiana walka rozrzadu np to jest dosc kosztowna sprawa!
Sama wymiana to grosze, wystarcz, że odkręcisz pokrywe zaworową i masz wałki, cena też spoko, góra 400 $. Problem jest tylko jeden, żeby sprowadzić to ze stanów za rozsądne pieniądze. Niestety, do ceny dodajemy koszt transportu potem do całości trzeba doliczyć 11% akcyzy a na koncu jeszcze 22% Vat - takim sposobem z 400$ robi się 623$ (wersja optymistyczna, transport morski), jeśli chcemy samolotem koszt transportu min. 100$

Zawsze można liczyć, że uda się oszukać z urzędu celnego hehe
__________________
Jestem biedakim, jeżdżę Focusem.
Rasta jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 18:20   #36
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

mozna tez zalatwic przez siakiegos znajomego... bez opakowania powinni smialo przepuscic bez zadnej kontroli celnej...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 18:24   #37
Rasta
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Z dupy
Inny
cabrio
1.4 Zetec 75KM manual
2011
Postów: 7 209
Domyślnie

A myślisz, że jak kombinuje :P
__________________
Jestem biedakim, jeżdżę Focusem.
Rasta jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 18:28   #38
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

kombinuj, kombinuj... jak mi sie trafi 6 w lotka, to skorzystam z twoich doswiadczen
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 21:07   #39
FreeT
Turysta
 
Avatar FreeT
 
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: wa-wa
Postów: 56
Domyślnie

ale zmiana walka nie konczy sie chyba tylko na wymianie nie? trzeba to jeszcze dostroic a pewnie cos nie bedzie pasowac i cos jeszcze takze to chyba nie jest az tak latwe?!

Caly czas czekam na odpowiedz z El-tecu a propos wolnego terminu...
FreeT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-06, 23:20   #40
Rasta
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Z dupy
Inny
cabrio
1.4 Zetec 75KM manual
2011
Postów: 7 209
Domyślnie

A kto powiedział, że to jest łatwe. NAjłatwiej jest sprzedać Fokę i kupić coś mocniejszego.

Wszysto, zależy od wałków i od tego jak bardzo są hardcorowe. Oglnie, każdy mechanik sobie z tym poradzi. Strojenie nie zaszkodzi, ale to w każdym wypadku jest potrzebne.

Jak pojedziesz serią wolnossącą na program to może 10 kucy ci wyciągną (wersja optymistyczna) i zapłacisz za to 1500 pln. JAk zmienisz wałki, to za strojnie załpacisz tyle samo, a koni może być kilka razy więcej.

Powiem tak, po zmianie wałków w Foce I min. jakiś 140-150 koni na kołach! Czyli przyrost jakieś 30-40 koni!
__________________
Jestem biedakim, jeżdżę Focusem.
Rasta jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-10-06, 06:44   #41
Picia78
Klepacz
 
Avatar Picia78
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Inny
HB 5D
2.5 DuratecRS 305KM manual
październik
2008
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 2 598
Domyślnie

Cytat:
Napisał ford_driver
polscy "tunerzy" takze modyfikuja benzyne
Tak ale ja chip[owałem benzyne więc wiem co jest jaki temat i jak jezdzi jak miałem fiata brave to go sczipowałem i praktycznie minimalnie mi podniesli
__________________

Picia78 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-10-06, 09:03   #42
ford_driver
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: podkarpacie
Postów: 308
Domyślnie

gdzie bys nie "chipował' wolnossacej beznyzny efekty byly by bardzo zblizone taka jest specyfika tego auta, co nie znaczy ze jest to metoda zla tym bardziej ze maks moc i maks moment to nie wszytko

co do bezkrytycznej opini zmieniasz walek i juz masz 140 czy 150 km na kołach
a co ze srednimi obrotami jak tam wyglada praca silnika ??
tam moze spadnie o 50% i zeby jechac auto bedziesz musial caly czas trzymac powyzej 5000 obr/min, wez dla przykladu obecnie nam bliska F1 w okolicach polowy skali czyli jakis powiedzmy 8000 obr/min auto nie nadaje sie do jazdy

"tuning" to zestrojenie czy dostrojenie ale do czegos, czyli do okreslonych warunkow uzytkowania tak wiec pzreniesienie osiagow silnika zdecydowane wyzej przy znaczacym ograniczeniu dolu i srednich to nie zawsze to istotnie modyfikacja tylko czy poproawia ona prace calego auta w warunkach jazdy do jakiej jest przeznaczony

jesli o tym mowimy to warto zastanowic sie nad podtleniem azotu insrtalacja prosta, nie jest specjalnie droga a efekty i duze i szybko osiagniete wada czeste uzywanie ma katastrofalny wplyw na trwalosc silnika, przeniesinia napedu

Pamietam jak w firmie Pana Goduli www.godula.pl w Krakowie zrobilem swojego FF II 2.0 tdci max moc nie przekroczyla 160 MK moment cos ok 390Nm kila osob na forach powiedzial ale kicha z tego mozna odrazu robic 180 czy 200 Km po dyskusjach okazalo sie ze magiczne 180 czy 200KM w tym aucie nie jest osiagane przy zalozeniu trzymania sie norm emisji spalin wszycy laduja gdzies w okolicach 160KM

dlatego ja jednak upieram sie ze w tym temacie nie ma prostych i jednoznacznych rozwiazan i lepszy bedzie dobry polski "tuner" jak gotowy kit

pozdrowienia

ford_driver
ford_driver jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-10-06, 11:37   #43
Rasta
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Z dupy
Inny
cabrio
1.4 Zetec 75KM manual
2011
Postów: 7 209
Domyślnie

Co do wałków to po części masz rację, wszystko zależy od tego jaki stage zakładaz. Najczęściej skal jest od I do IV. Stage I to niewiele ponad seria. II jest optymalna na ulicę przedział obrotów od 1000-do 7000+. III tu już się robi hardcorowo, po mieście ciężko, raczej tylko na tor lub kreskę, IV to już nie da się po ulicy jeżdzić. Oczywicie wszystko też zależy od porducenta. W USA bardzo poularne są wałki produkcji Forda - Ford Racing, stag II naprawdę daję kopa i jest idealny na miasto, nawet nie trzeba wymianiać sprężn i kułek (co czywiście nie zaszkodzi). Seria Foki I 2.0 przy 5,5 tyś. wymięką już nie ciągnie, a po tych wałeczkach masz, bardzo mocny środek aż do czerwonej lini czyli odcięcią! Oczywiście oprócz wałkiów, przyda się jak już wcześniej pisałem przelotowy wydech 2.5", kolektor np. od ST i porządnie zrobiony dolot.

Ps. Je celuję w coś mocniejszego, alen ie będę zapeszał
__________________
Jestem biedakim, jeżdżę Focusem.
Rasta jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 29-10-06, 14:37   #44
ford_driver
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: podkarpacie
Postów: 308
Domyślnie

male info odnosnie zwiekszania srednic dolotow i wydechow
http://www.ktp.pl/?YSVyMT...GB1LCMgb2VybDY=

pozdrowienia

ford_driver
ford_driver jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 29-10-06, 16:28   #45
Rasta
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Z dupy
Inny
cabrio
1.4 Zetec 75KM manual
2011
Postów: 7 209
Domyślnie

Cytat:
Napisał ford_driver
male info odnosnie zwiekszania srednic dolotow i wydechow
powinno być tak - http://www.ktp.pl/?YSVyMTY2JHZ7Y2Q2O...B1LCMgb2VybDY= :P

ps ciekawy artykulik
__________________
Jestem biedakim, jeżdżę Focusem.
Rasta jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Oznaczenia Silników Pabloos Inne 0 18-12-08 11:48
Spalanie silników diesla? mmarc Silnik i skrzynia 7 08-02-06 23:41

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u