Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Opony, felgi, hamulce i zawieszenie

Komunikaty

Opony, felgi, hamulce i zawieszenie Aby miło się jeździło

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 24-11-05, 08:47   #1
marcin9913
Turysta
 
Avatar marcin9913
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
Domyślnie Dunlop SP SPORT 01- stan po sezonie-tragedia!!!

Witam.

A wiec, chodzi o oponki letnie Dunlop sp sport 01, 195/60/15.
Jeżdze na felgach Allesio Monza 7", z przodu ET 35, tyłu ET 30.

Wrażenia po jednym sezonie:
Gdy zamieniłem już kułka z letnich na zimowe, przyjżałem sie stanowi tych letnich i co się okazało...
Opony na tylnej osi są bardziej zużyte niż na przedniej!!!
Dosłownie się wkurw...
I jeszcze do tego tylnia prawa troszke bardziej niż lewa się zużyła...
Dlaczego tak się stało????
Co może być przyczyną takiego stanu?????

Co mam zrobić?
marcin9913 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 09:13   #2
PePe
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
 
Avatar PePe
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
Domyślnie

no sprawa jest raczej prosta

z pwoodu zuzycia zawieszenia prawdopodobnie rozjechała się geometria (lub po prostu się poprzestwaiała) i tnie gumki....

nic innego jak jechać na oględziny tylnego zawieszenia i ustawienie geometrii jeśli okaże się że wszystkie wachacz i wachaczyki są jednak OK
PePe jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 09:16   #3
marcin9913
Turysta
 
Avatar marcin9913
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
Domyślnie

to tyłu tez sie ustawia geometrie???
dodam ze to foka z 2003 roku.

A to Et 30 nie moze być tego przyczyną?
marcin9913 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 09:41   #4
PePe
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
 
Avatar PePe
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin9913
to tyłu tez sie ustawia geometrie???
dodam ze to foka z 2003 roku.

A to Et 30 nie moze być tego przyczyną?
uuu widze u kolegi mała wiedza o focusie.. ale nic pomożemy

focus ma zawieszenie które wymaga regulacji zarówno z prozdu jak i z tyłu. Wręcz trudniej jest ustawić tył jak przód. Wszystko to przez nowowczesne wielowachaczowe zawieszenie, które jest świetne ale nie na polskie dorgi...

rok 2003 nie ma nic do rzeczy, ET30 również. Po prostu albo się wyrobiły i zużyłu któres wachacze i cały układ się poluzował albo np. wpadłeś gdzieś w dziurę i się przestawiło koło, albo np za dużo driftów

także nic innego tylko albo serwis albo dobry warsztat z urzędzeniami do geoemtrii.. ale tak jak mówiłem najpierw trzeba obejrzeć zawieszenie czy jest w kupie, bo wymiana któregokolwiek z elementów wiąże się z ustawianiem geometrii na nowo
PePe jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 12:21   #5
pisklak
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: nowhere
Postów: 98
Domyślnie

Cytat:
Napisał PePe
wymiana któregokolwiek z elementów wiąże się z ustawianiem geometrii na nowo

czyli jak na ostatnim przegladzie w ASO wymianiali mi lacznik stabilizatora na tylnej osi (nie wiem czy dobrze napisalem bo nie mam przed soba faktury) to musieli mi geometrie ustawiac ?
pisklak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 12:49   #6
NeroN
Kataryna
Grupa: Śląsk
 
Avatar NeroN
 
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
Domyślnie

Przy łączniku stabilizatora raczej sie nie robi geometri, ale przy tulejach, wachaczach itp. tak...
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance
NeroN jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 12:52   #7
PePe
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
 
Avatar PePe
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
Domyślnie

o to to... łącznik akurat się tylko wykręca i wkręca bo jak nazwa wskazuje łączy obie strony zawieszenia więc nie jest elementem który opdowiada za prowadzenie koła...
PePe jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 13:38   #8
marcin9913
Turysta
 
Avatar marcin9913
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
Domyślnie

A ile moze około kosztować ustawienie takiej geometrii?
Geometria to to samo co zbieżność tak?
marcin9913 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 13:48   #9
PePe
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
 
Avatar PePe
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin9913
A ile moze około kosztować ustawienie takiej geometrii?
Geometria to to samo co zbieżność tak?
zbiezność to jeden z elementów składowych geometrii (jest jeszcze kat pochylenia koła oraz kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy (dla przedniego))

zbieżność faktycznie ma największy wpływ na zużycie opon, jak i nieprawidłowe ciśnienie w kołach.

Koszty minimum od 100 złoty po 250 w ASO
PePe jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 24-11-05, 13:54   #10
NeroN
Kataryna
Grupa: Śląsk
 
Avatar NeroN
 
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
Domyślnie

Geometria to: oś symetrii pojazdu, geometryczną oś jazdy, kąt pochylenia koła, kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy, zbieżność całkowita kół (zbieżność kół przednich bądź tylnych), zbieżność połówkowa kół (zbieżność kół przednich bądź tylnych), różnica kątów skrętu kół przy skręcie koła zewnętrznego o 20°, maksymalny kąt skrętu kół, kąt przesunięcia osi kół, kąt nierównoległości osi kół, kąt sumaryczny.

A zbieżnośc jak widać jest jedną z części geometrii.

U mnie u mechanika ustawienie zbieżności komputerowo kosztuje 50-60 zł. W aso pewnie drożej, ile geometria nie mam pojęcia....
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance
NeroN jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-11-05, 17:19   #11
marcin9913
Turysta
 
Avatar marcin9913
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
Domyślnie

to czyli ja mam ustawić zbieżność????
marcin9913 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-12-05, 21:50   #12
marionetka
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 53
Domyślnie

jeśli nadal szukasz porady, moja jest taka: zrób pełną geometrię i kup sobie nowe letnie opony - założenie tych samych już chyba niczego nie poprawi.
miałem podobną historię - pisałem swego czasu na forum - ASO zrobiło mi geometrie bezpłatnie po "krótkiej" negocjacji, w której uczestniczył FP.

dodam, że również miałem identyczne oponki jak Twoje: dunlop sp sport 01 w tym samym rozmiarze...przez 20 tys. km totalnie wyząbkowane, że nie dało się jeździć takie było wycie...geometria w dwóch obszarach poza dopuszczalnymi normami.

nawiasem mówiąc, jeden ze speców od opon powiedział, że jest to choroba Foki, szczególnie kombiaków, mają za lekki tył i niektóre oponki sobie nie radzą.

Trzeba szukać opon asymetrycznych, które nie są podatne na ząbkowanie, tylko jakich ???
__________________
marioNETka
marionetka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-12-05, 07:38   #13
marcin9913
Turysta
 
Avatar marcin9913
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
Domyślnie

A na OPG nie ma szans żeby ustawili zbieżność z darmola???
marcin9913 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-12-05, 09:28   #14
robdol
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznań
Ford Focus II FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2008
Postów: 321
Domyślnie

IMO usunięcie wszelkich luzów na tulejach wahaczy oraz dobrze zrobiona geometria to podstawa bez tego to wyząbkujesz nawet Stomile . A akurat Dunlopy SP01 Sport są uważane za mało podatne na ząbkowanie, a napewno mniej niż np. Hydragripy.
__________________
Był
FFI 2000 oraz FF I 2003
1.6 16V 1.6 16V
Jest
FF II 2008
1.8 TDCI GOLD X (115PS)
robdol jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-12-05, 16:53   #15
marcin9913
Turysta
 
Avatar marcin9913
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
Domyślnie

Ale mi sie nie ząbkuja opony tylko najnormalniej sie wiecej zużyły...
marcin9913 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-12-05, 17:37   #16
Picia78
Klepacz
 
Avatar Picia78
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Inny
HB 5D
2.5 DuratecRS 305KM manual
październik
2008
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 2 598
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin9913
Gdy zamieniłem już kułka z letnich na zimowe, przyjżałem sie stanowi tych letnich i co się okazało...
Opony na tylnej osi są bardziej zużyte niż na przedniej!!!
Dosłownie się wkurw...
I jeszcze do tego tylnia prawa troszke bardziej niż lewa się zużyła...
Dlaczego tak się stało????
Co może być przyczyną takiego stanu?????
To co ci koledzy piszą to prawda ale z drógiej strony to Danlop ma liche opony ja po sezonie zjechałem całkowiecie a też mam fokę z 2003 są beznadziejnie MICHELINY polecam
__________________

Picia78 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-12-05, 18:47   #17
Vonter
Turysta
 
Avatar Vonter
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Łódź
Postów: 648
Domyślnie

Picia78, z twojego postu wnioskuje ze foka z 2003 jest beznadziejna :P :P :P
__________________

Nr 666 Members Club SS
Vonter jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Pirelii P7 vs. Toyo Proxes CF-1 vs. Dunlop SP SPORT 01 Kamil_K Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 14 07-07-08 10:27
Dunlop SP SPORT 01 185/65R14 86 H - czy dobry wybor? tomus_007 Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 9 28-05-07 09:54
Stan opon po sezonie letnim - 3/4 do naprawy :( grzehoo Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 7 23-11-05 18:40
Dunlop SP Sport 01 - pytanie robdol Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 9 08-04-05 17:37

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u