WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Opony, felgi, hamulce i zawieszenie Aby miło się jeździło |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24-11-05, 08:47 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
|
Dunlop SP SPORT 01- stan po sezonie-tragedia!!!
Witam.
A wiec, chodzi o oponki letnie Dunlop sp sport 01, 195/60/15. Jeżdze na felgach Allesio Monza 7", z przodu ET 35, tyłu ET 30. Wrażenia po jednym sezonie: Gdy zamieniłem już kułka z letnich na zimowe, przyjżałem sie stanowi tych letnich i co się okazało... Opony na tylnej osi są bardziej zużyte niż na przedniej!!! Dosłownie się wkurw... I jeszcze do tego tylnia prawa troszke bardziej niż lewa się zużyła... Dlaczego tak się stało???? Co może być przyczyną takiego stanu????? Co mam zrobić? |
24-11-05, 09:13 | #2 |
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
|
no sprawa jest raczej prosta
z pwoodu zuzycia zawieszenia prawdopodobnie rozjechała się geometria (lub po prostu się poprzestwaiała) i tnie gumki.... nic innego jak jechać na oględziny tylnego zawieszenia i ustawienie geometrii jeśli okaże się że wszystkie wachacz i wachaczyki są jednak OK |
24-11-05, 09:16 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
|
to tyłu tez sie ustawia geometrie???
dodam ze to foka z 2003 roku. A to Et 30 nie moze być tego przyczyną? |
24-11-05, 09:41 | #4 | |
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
|
Cytat:
focus ma zawieszenie które wymaga regulacji zarówno z prozdu jak i z tyłu. Wręcz trudniej jest ustawić tył jak przód. Wszystko to przez nowowczesne wielowachaczowe zawieszenie, które jest świetne ale nie na polskie dorgi... rok 2003 nie ma nic do rzeczy, ET30 również. Po prostu albo się wyrobiły i zużyłu któres wachacze i cały układ się poluzował albo np. wpadłeś gdzieś w dziurę i się przestawiło koło, albo np za dużo driftów także nic innego tylko albo serwis albo dobry warsztat z urzędzeniami do geoemtrii.. ale tak jak mówiłem najpierw trzeba obejrzeć zawieszenie czy jest w kupie, bo wymiana któregokolwiek z elementów wiąże się z ustawianiem geometrii na nowo |
|
24-11-05, 12:21 | #5 | |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: nowhere
Postów: 98
|
Cytat:
czyli jak na ostatnim przegladzie w ASO wymianiali mi lacznik stabilizatora na tylnej osi (nie wiem czy dobrze napisalem bo nie mam przed soba faktury) to musieli mi geometrie ustawiac ? |
|
24-11-05, 12:49 | #6 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
Przy łączniku stabilizatora raczej sie nie robi geometri, ale przy tulejach, wachaczach itp. tak...
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance |
24-11-05, 12:52 | #7 |
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
|
o to to... łącznik akurat się tylko wykręca i wkręca bo jak nazwa wskazuje łączy obie strony zawieszenia więc nie jest elementem który opdowiada za prowadzenie koła...
|
24-11-05, 13:38 | #8 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
|
A ile moze około kosztować ustawienie takiej geometrii?
Geometria to to samo co zbieżność tak? |
24-11-05, 13:48 | #9 | |
Koordynator - Mazowsze
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Rembertufff
Inny
kombi
1999
WW..C Warszawa Rembertów
Postów: 2 551
|
Cytat:
zbieżność faktycznie ma największy wpływ na zużycie opon, jak i nieprawidłowe ciśnienie w kołach. Koszty minimum od 100 złoty po 250 w ASO |
|
24-11-05, 13:54 | #10 |
Kataryna
Grupa: Śląsk
Paweł
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Żarki Letnisko
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
grudzień
2011
Postów: 3 855
|
Geometria to: oś symetrii pojazdu, geometryczną oś jazdy, kąt pochylenia koła, kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy, zbieżność całkowita kół (zbieżność kół przednich bądź tylnych), zbieżność połówkowa kół (zbieżność kół przednich bądź tylnych), różnica kątów skrętu kół przy skręcie koła zewnętrznego o 20°, maksymalny kąt skrętu kół, kąt przesunięcia osi kół, kąt nierównoległości osi kół, kąt sumaryczny.
A zbieżnośc jak widać jest jedną z części geometrii. U mnie u mechanika ustawienie zbieżności komputerowo kosztuje 50-60 zł. W aso pewnie drożej, ile geometria nie mam pojęcia....
__________________
FFI 1.6 HB & FFIII 1.6 EB kombi 204KM/327Nm by HEKO & POMYLONEZ - Projekt ZŁOMBOL było ST220 Blue Performance |
28-11-05, 17:19 | #11 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
|
to czyli ja mam ustawić zbieżność????
|
05-12-05, 21:50 | #12 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 53
|
jeśli nadal szukasz porady, moja jest taka: zrób pełną geometrię i kup sobie nowe letnie opony - założenie tych samych już chyba niczego nie poprawi.
miałem podobną historię - pisałem swego czasu na forum - ASO zrobiło mi geometrie bezpłatnie po "krótkiej" negocjacji, w której uczestniczył FP. dodam, że również miałem identyczne oponki jak Twoje: dunlop sp sport 01 w tym samym rozmiarze...przez 20 tys. km totalnie wyząbkowane, że nie dało się jeździć takie było wycie...geometria w dwóch obszarach poza dopuszczalnymi normami. nawiasem mówiąc, jeden ze speców od opon powiedział, że jest to choroba Foki, szczególnie kombiaków, mają za lekki tył i niektóre oponki sobie nie radzą. Trzeba szukać opon asymetrycznych, które nie są podatne na ząbkowanie, tylko jakich ???
__________________
marioNETka |
13-12-05, 07:38 | #13 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
|
A na OPG nie ma szans żeby ustawili zbieżność z darmola???
|
13-12-05, 09:28 | #14 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Poznań
Ford Focus II FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2008
Postów: 321
|
IMO usunięcie wszelkich luzów na tulejach wahaczy oraz dobrze zrobiona geometria to podstawa bez tego to wyząbkujesz nawet Stomile . A akurat Dunlopy SP01 Sport są uważane za mało podatne na ząbkowanie, a napewno mniej niż np. Hydragripy.
__________________
Był FFI 2000 oraz FF I 2003 1.6 16V 1.6 16V Jest FF II 2008 1.8 TDCI GOLD X (115PS) |
13-12-05, 16:53 | #15 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: LN
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150 KM manual
kwiecień
2011
LU Lublin
Postów: 941
|
Ale mi sie nie ząbkuja opony tylko najnormalniej sie wiecej zużyły...
|
13-12-05, 17:37 | #16 | |
Klepacz
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Inny
HB 5D
2.5 DuratecRS 305KM manual
październik
2008
KTA powiat tarnowski (Tarnów)
Postów: 2 598
|
Cytat:
|
|
13-12-05, 18:47 | #17 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Łódź
Postów: 648
|
Picia78, z twojego postu wnioskuje ze foka z 2003 jest beznadziejna :P :P :P
__________________
Nr 666 Members Club SS |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Pirelii P7 vs. Toyo Proxes CF-1 vs. Dunlop SP SPORT 01 | Kamil_K | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 14 | 07-07-08 10:27 |
Dunlop SP SPORT 01 185/65R14 86 H - czy dobry wybor? | tomus_007 | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 9 | 28-05-07 09:54 |
Stan opon po sezonie letnim - 3/4 do naprawy :( | grzehoo | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 7 | 23-11-05 18:40 |
Dunlop SP Sport 01 - pytanie | robdol | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 9 | 08-04-05 17:37 |
Kontakt - |