![]() |
WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca ![]() |
|
Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2007
Skąd: Łódź
Ford Focus I
HB 5D
2.0 Zetec 130KM manual
2001
Postów: 61
|
![]()
Witam może komuś się to przyda albo ktoś ma taki sam problem jak ja z którym nie dawałem sobie sprawy przez dłuższy czas . Więc zacznijmy od tego że pewnego czasu przestało mi działać sterowanie nawiewem ( nogi , szyba , usta itd... ) . Poczytałem troszkę na forum i było napisane że to mogą być te linki (cięgna bowdena) okazało się że faktycznie to jest problemem wymieniłem ale na długo to nie podziałało , i tak wymieniłem 3 razy . Do wczoraj kiedy postanowiłem się tym zająć znów czytając na forum każdy mówił że to problem może być głębiej i do tego trzeba zdejmować deskę . Podjąłem decyzję że to zrobię ale podczas rozkręcania auta postanowiłem troszkę poszperać innego dostępu . Więc zaczynamy od :
1. wyciągamy wszystkie kratki nawiewu 2. odkręcamy cały schowek wraz z taką matą pod schowkiem i nawiewem na nogi 3. wyciągamy radio i odkręcamy cała konsole środkową 4 wypinamy z niej wszystkie wtyczki oraz pokrętła 5 odkręcamy półkę nad nogami kierowcy 6 lub 7 śrubek (mamy dostęp wtedy do całego mechanizmu który steruje nawiewami ) 8 odkręcamy cały mechanizm (5 śrubek) 9 odpinamy wszystkie doprowadzenia powietrza do kratek Lewa , prawa i środek takie czarne plastiki będzie lepsze dojście do kratek które sterują nawiewami 10 odpinamy mały czarny uchwyt który jest od strony kierowcy tam gdzie znajdował się ten mechanizm . 11 wkładamy rękę przez środkowe wloty i mamy luźno tą kratkę wystarczy teraz troszkę pokombinować delikatnie by jej nie połamać i wyciągnąć . 12 jak mamy na zew. ją czyścimy ją albo obcinamy troszkę taką gumę którą jest otoczona i wkładamy z powrotem 13 później skręcamy jak nam wygodnie . Troszkę zeszło mi się przy tym ale tak zawsze jest jak się pierwszy raz robi dziś robimy u znajomego i zobaczymy jak to będzie . Może troszkę pomogło nie wiem czy zrozumiale napisałem ale gdyby co pisać na pw pomogę jak będę mógł . Myślę że to lepszy pomysł niż zdejmowanie deski której już nigdy nie złoży się jak fabryka i z czasem będzie nam trzeszczeć jest to nie do ominięcia . Pozdrawiam i życzę powodzenia .
__________________
...::::Klimatos::::... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Braniewo
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 107
|
![]()
Jak pomogło to ok. Tez czasami przycina mi się ten przełącznik. Na szczęście rzadko, więc na razie nawet nie myślałem żeby tam grzebać.
Jeśli robisz to w drugim samochodzie to mógłbyś strzelić jakieś foty, najlepiej tak od 8 punktu żeby jaśniej było. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Turysta
Marcin
Zarejestrowany: Nov 2011
Skąd: Katowice
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
marzec
2010
SK Katowice
Postów: 362
|
![]()
Też walczę z tym problemem. Przyznam się szczerzę, że zaciekawił mnie Twój sposób rozwiązania tego, ale opis dla mnie jest taki troszkę niejasny. Dobrze by było jakbyś wrzucił jakieś zdjęcia.
Jeżeli mogę dodać coś od siebie. Ad. 5 półka jest przykręcona na 4 śruby i jeden wcisk Ad. 8 mechanizm jest przykręcony 4 śrubami, aby wyciągnąć mechanizm, najpierw trzeba wypiąć oba końce cięgien Bowdena (regulacja temperatury i kierunku nawiewu) Ad. 9 czemu odpinasz doprowadzenia do bocznych kratek, skoro korzystasz z otworu tylko po środkowych? Ad. 11 A co z drugą klapką podczas wyjmowania pierwszej? Czy przez ten otwór wyciągasz są kratkę? http://img838.imageshack.us/img838/8793/02062012104.jpg W tym temacie http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=56997 opisałem moje podejście do tego problemu. Ostatnio edytowane przez kunte ; 05-06-12 o 20:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2007
Skąd: Łódź
Ford Focus I
HB 5D
2.0 Zetec 130KM manual
2001
Postów: 61
|
![]()
Ad. 5 możliwe ze tylko na tyle
Ad. 8 zgadza się tak jak napisałeś Ad. 9 Między innymi dla tego że dostajemy mały luz w poruszeniu całego plastiku który umożliwi wyciągnięci tej kratki . Ad. 11 dokładnie przez ten otwór wyciągasz kratkę u mnie to była ta dolna (zacinało się jak ustawiałem na twarz )
__________________
...::::Klimatos::::... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Turysta
Marcin
Zarejestrowany: Nov 2011
Skąd: Katowice
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec 100KM manual
marzec
2010
SK Katowice
Postów: 362
|
![]()
Ad. 10 Jak wyciągniesz ten uchwyt to zostaje jeszcze takie kólko z cyplem, które porusza się wewnątrz tego uchwytu, a co za tym idzie klapka zmienia swoje położenie. Domyślam się, że to trzeba wyciągnąć. Jak to jest mocowane? Na wcisk? Bo nie chce niczego urwać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Problem z wyważeniem kół. | kulka82 | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 19 | 14-04-12 15:36 |
[MK1] 205/55 R16 w FFI z obiniżeniem Eibach | snoozer | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 4 | 03-07-11 10:55 |
Sterowanie nawiewu | duszek | Elektryka, audio i alarmy | 5 | 02-04-11 22:52 |
[MK2] Potrzebny schemat regulacji nawiewu - brak nawiewu na szybe | mkaminski100 | Inne techniczne | 0 | 31-10-10 21:52 |
[MK1] Kierunkowe sterowanie nawiewu powietrza | Bombel1977 | Inne techniczne | 3 | 23-01-10 16:33 |
Kontakt - |