WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
28-01-05, 13:14 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
|
SILNIK 2.0 ZETEC KAPUT
Więc tak, wsiadam sobie wczoraj wieczorem po pracy do mojej foczki, standardowo ją odpalam, silnik pracuje przez minute po czym wrzucam wsteczny aby wyjechac z parkingu a silnik nagle gaśnie. Próbuję go uruchomić, a rozrusznik mieli jakby się sam kręcił. Po wezwaniu pomocy drogowej i odwiezieniu do ASO AP we Włochach, mechanik stwierdził uszkodzenie rozrusznika. Po godzinie dzwoni telefon, gdzie słyszę groźny głos, że zerwał się pasek rozrządu, rozwalił rozrząd, głowicę i cylindry. Chcialem dodać, ze samochód liczy sobie 2 lata i 3 miesiące, a przebieg to 56tys km.
Dziś rano zgodnie z wezwaniem serwisu stawiłem się na miejscu, gdzie w momencie gdy zacząłem się pytać dlaczego silnik przy tak niskim przebiegu zostaje aż tak mocno uszkodzony, zostałem totalnie olany, pan siedzący w krawacie za biurkiem przestał się do mnie totalnie odzywać, a koledze który próbował coś do mnie mówić kazał przestać. Spytał się na koniec tylko czy mają go robić czy nie. Samo sprawdzenie do końca co w nim jest miałoby trwać ponad tydzień. Jestem ciekaw na jakiej zasadzie stwierdzili taką usterkę bez zdejmowania głowicy, skoro sami przyznali, ze jej nie ruszali... Należy nadmienić, że jestem totalnym żółtodziobem jeśli chodzi o mechanike i jakiekolwiek sprawy techniczne. Napisałem dokładnie to co mi powiedziano. Po tej rozmowie stwierdziłem, że nie ma sensu zostawiać go u nich po takim potraktowaniu mnie. Samochód zabrałem na lawete i odwiozłem do prywatnego znajomego warsztatu. Czekam teraz na telefon co dokładnie teraz się stało. Powiedzcie mi, czy to jest normalne że przy dzisiejszej technice dzieje się coś takiego w tak młodym samochodzie z niewielkim przebiegiem. Nie wiem jak mam rozmawiać, czy dochodzić swoich praw i udowadniać wadę techniczną, lub wadę fabryczną, czy coś takiego mimo że samochód jest po gwarancji, czy był źle prowadzony przez ASO.... Jestem bezradny z wizją wyrzygania paru tysięcy złotych. Pamiętam tylko jak opowiadał mi tata, jak w 1976 roku jechał na giełde sprzedać "kredensa 125P" i wtedy przy 50 tys km strzelił mu rozrząd. Nie był wtedy zdziwiony bo to podobno była normalka w tych samochodach. No i jak tu sie nie wkurzyć?? Co robić?? |
28-01-05, 13:14 | #2 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
|
SILNIK 2.0 ZETEC KAPUT
Więc tak, wsiadam sobie wczoraj wieczorem po pracy do mojej foczki, standardowo ją odpalam, silnik pracuje przez minute po czym wrzucam wsteczny aby wyjechac z parkingu a silnik nagle gaśnie. Próbuję go uruchomić, a rozrusznik mieli jakby się sam kręcił. Po wezwaniu pomocy drogowej i odwiezieniu do ASO AP we Włochach, mechanik stwierdził uszkodzenie rozrusznika. Po godzinie dzwoni telefon, gdzie słyszę groźny głos, że zerwał się pasek rozrządu, rozwalił rozrząd, głowicę i cylindry. Chcialem dodać, ze samochód liczy sobie 2 lata i 3 miesiące, a przebieg to 56tys km.
Dziś rano zgodnie z wezwaniem serwisu stawiłem się na miejscu, gdzie w momencie gdy zacząłem się pytać dlaczego silnik przy tak niskim przebiegu zostaje aż tak mocno uszkodzony, zostałem totalnie olany, pan siedzący w krawacie za biurkiem przestał się do mnie totalnie odzywać, a koledze który próbował coś do mnie mówić kazał przestać. Spytał się na koniec tylko czy mają go robić czy nie. Samo sprawdzenie do końca co w nim jest miałoby trwać ponad tydzień. Jestem ciekaw na jakiej zasadzie stwierdzili taką usterkę bez zdejmowania głowicy, skoro sami przyznali, ze jej nie ruszali... Należy nadmienić, że jestem totalnym żółtodziobem jeśli chodzi o mechanike i jakiekolwiek sprawy techniczne. Napisałem dokładnie to co mi powiedziano. Po tej rozmowie stwierdziłem, że nie ma sensu zostawiać go u nich po takim potraktowaniu mnie. Samochód zabrałem na lawete i odwiozłem do prywatnego znajomego warsztatu. Czekam teraz na telefon co dokładnie teraz się stało. Powiedzcie mi, czy to jest normalne że przy dzisiejszej technice dzieje się coś takiego w tak młodym samochodzie z niewielkim przebiegiem. Nie wiem jak mam rozmawiać, czy dochodzić swoich praw i udowadniać wadę techniczną, lub wadę fabryczną, czy coś takiego mimo że samochód jest po gwarancji, czy był źle prowadzony przez ASO.... Jestem bezradny z wizją wyrzygania paru tysięcy złotych. Pamiętam tylko jak opowiadał mi tata, jak w 1976 roku jechał na giełde sprzedać "kredensa 125P" i wtedy przy 50 tys km strzelił mu rozrząd. Nie był wtedy zdziwiony bo to podobno była normalka w tych samochodach. No i jak tu sie nie wkurzyć?? Co robić?? |
28-01-05, 13:22 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa Saska Kępa
Postów: 304
|
Współczuję!! Poczekaj na wyniki oględzin w warsztacie. A jeśli okaże się, z tym paskiem to prawda i zniszczenia są tak duże i nie masz już gwarancji, jednak napisałbym pismo do Forda. Nic nie tracisz. Trzymam kciuki, żeby wszystko się dobrze skończyło.
P.S. I niech ktoś się jeszcze raz zaśmieje ze mnie, że chce rozrząd zmienić przy 100.000 km.
__________________
VW PASSAT 2.0 TDI |
28-01-05, 13:22 | #4 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa Saska Kępa
Postów: 304
|
Współczuję!! Poczekaj na wyniki oględzin w warsztacie. A jeśli okaże się, z tym paskiem to prawda i zniszczenia są tak duże i nie masz już gwarancji, jednak napisałbym pismo do Forda. Nic nie tracisz. Trzymam kciuki, żeby wszystko się dobrze skończyło.
P.S. I niech ktoś się jeszcze raz zaśmieje ze mnie, że chce rozrząd zmienić przy 100.000 km.
__________________
VW PASSAT 2.0 TDI |
28-01-05, 13:36 | #5 |
Moderator
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
|
Teoretycznie mogła to byc wina paska (mógłbyc wadliwy albo coś)
Myślę że pomysł Siwego z pismem do forda jest dobry jeśli samochód był wcześniej serwisowany i części były oryginalne to nie powinno sie tak stać tym bardziej że ford zaleca zmiane rozrządu przy 120 tyś lub 150 tyś. Powodzenia !!! p.s. niezapomnij wspomnieć jak potraktował Cię "pan doradca serwisowy " czy jak to się zwie
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..." "Poznasz kiedy głupi żartuje ?..." |
28-01-05, 13:36 | #6 |
Moderator
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
|
Teoretycznie mogła to byc wina paska (mógłbyc wadliwy albo coś)
Myślę że pomysł Siwego z pismem do forda jest dobry jeśli samochód był wcześniej serwisowany i części były oryginalne to nie powinno sie tak stać tym bardziej że ford zaleca zmiane rozrządu przy 120 tyś lub 150 tyś. Powodzenia !!! p.s. niezapomnij wspomnieć jak potraktował Cię "pan doradca serwisowy " czy jak to się zwie
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..." "Poznasz kiedy głupi żartuje ?..." |
28-01-05, 13:39 | #7 |
Turysta
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Sosnowiec
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2006
SO Sosnowiec
Postów: 187
|
ja sie z ciebie nie śmieję.......
też zmnienie wczesniej, bo nie tylko przebieg jest ważny ale też wiek auta. Pasek sie starzeje, a czystość polskich dróg jest ogólnie znana. Chłopaki z "serwisu o zmroku" mówią jasno przebieg albo 5 lat i wymiana. A kolega JAck niech ładnie wszystko posprawdza. Skrobnie eleganckie pismo do FP, w którym moze na końcu nadmieni że jest w kontakcie z prasą motoryzacyjną. ) Ale jak tak sie wszystko w silniku krzywi to odbyłoby sie to tak po cichu?? Wg mnie na logikę powinien być niezły hałas, ale moze sie mylę?
__________________
W stajence: Focus II HB5d 1,6 Silver X + Focus I sedan 1,6 Ghia - Citrus Gold // www.aptekagrand.pl |
28-01-05, 13:39 | #8 |
Turysta
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Sosnowiec
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2006
SO Sosnowiec
Postów: 187
|
ja sie z ciebie nie śmieję.......
też zmnienie wczesniej, bo nie tylko przebieg jest ważny ale też wiek auta. Pasek sie starzeje, a czystość polskich dróg jest ogólnie znana. Chłopaki z "serwisu o zmroku" mówią jasno przebieg albo 5 lat i wymiana. A kolega JAck niech ładnie wszystko posprawdza. Skrobnie eleganckie pismo do FP, w którym moze na końcu nadmieni że jest w kontakcie z prasą motoryzacyjną. ) Ale jak tak sie wszystko w silniku krzywi to odbyłoby sie to tak po cichu?? Wg mnie na logikę powinien być niezły hałas, ale moze sie mylę?
__________________
W stajence: Focus II HB5d 1,6 Silver X + Focus I sedan 1,6 Ghia - Citrus Gold // www.aptekagrand.pl |
28-01-05, 13:43 | #9 |
Moderator
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
|
Mojemu ojcu pękła rolka napinacza w mondeo
Wygieło 16 zaworów .Jedyny hałas jaki był to rolki jak sie zbuntowała coś jak stare łożysko no ale oprócz zaworów nic więcej sie nie pogieło
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..." "Poznasz kiedy głupi żartuje ?..." |
28-01-05, 13:43 | #10 |
Moderator
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
|
Mojemu ojcu pękła rolka napinacza w mondeo
Wygieło 16 zaworów .Jedyny hałas jaki był to rolki jak sie zbuntowała coś jak stare łożysko no ale oprócz zaworów nic więcej sie nie pogieło
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..." "Poznasz kiedy głupi żartuje ?..." |
28-01-05, 13:49 | #11 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
|
Hmm
Wlasnie o to chodzi ze nic nie slyszalem , zadnych objawow nie bylo wczesniej , a silnik poprostu zagasl bez zadnych zgrzytow czy tym podobnych ......
|
28-01-05, 13:49 | #12 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
|
Hmm
Wlasnie o to chodzi ze nic nie slyszalem , zadnych objawow nie bylo wczesniej , a silnik poprostu zagasl bez zadnych zgrzytow czy tym podobnych ......
|
28-01-05, 15:13 | #13 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gdansk
Postów: 167
|
No ja mialem cos takiego jeszcze w opelku (astra gsi rocznik 94). Tez nie bylo nic slychac - zgasl i tyle. Dopiero jak go odpalilem przez pare sekund bylo slychac zgrzytanie i zgasl. Polecial pasek rozrzadu. Jesli tak sie stalo i u Ciebie to nie trzeba zagladac do silnika zeby wywnioskowac:
szlif-splanowanie, popychacze, walki i jeszcze innych pare rzeczy moze byc. 3mam kciuki ze bedzie dobrze, chociaz podziwiam ze gwarancja nie zostala wykupiona. P.S. Moze ford pokaze sie z tej dobrej strony i uzna to za wade fabryczna (lipny pasek).
__________________
Foczka 1.8TDCi Alfa 147 jtd 16v |
28-01-05, 15:13 | #14 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gdansk
Postów: 167
|
No ja mialem cos takiego jeszcze w opelku (astra gsi rocznik 94). Tez nie bylo nic slychac - zgasl i tyle. Dopiero jak go odpalilem przez pare sekund bylo slychac zgrzytanie i zgasl. Polecial pasek rozrzadu. Jesli tak sie stalo i u Ciebie to nie trzeba zagladac do silnika zeby wywnioskowac:
szlif-splanowanie, popychacze, walki i jeszcze innych pare rzeczy moze byc. 3mam kciuki ze bedzie dobrze, chociaz podziwiam ze gwarancja nie zostala wykupiona. P.S. Moze ford pokaze sie z tej dobrej strony i uzna to za wade fabryczna (lipny pasek).
__________________
Foczka 1.8TDCi Alfa 147 jtd 16v |
28-01-05, 15:57 | #15 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gotenhafen (Gdynia)
2003
Postów: 42
|
Co do okreslenia usterki wewnatrz silnika sluzy mikro kamera ktora wprowadza sie przez otwor po swiecy . Jesli polecial pasek a stalo to sie na wolnych obr. to procz zaworow nic wiecej nie powinno nawalic a nawet moze byc tak ze zawory nie sa mocno uszkodzone. a koszt naprawy wyniesie w granicy 1500zl z czesciami
|
28-01-05, 15:57 | #16 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gotenhafen (Gdynia)
2003
Postów: 42
|
Co do okreslenia usterki wewnatrz silnika sluzy mikro kamera ktora wprowadza sie przez otwor po swiecy . Jesli polecial pasek a stalo to sie na wolnych obr. to procz zaworow nic wiecej nie powinno nawalic a nawet moze byc tak ze zawory nie sa mocno uszkodzone. a koszt naprawy wyniesie w granicy 1500zl z czesciami
|
28-01-05, 18:07 | #17 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
|
juz wiem
Mam juz diagnoze : 8 zawrod .. no i rozrzad ... glowica ok .. wiec troszke mnie pocieszyl mechanik ... a w ASO chcieli mi glowice wymienic ... no i cos z cylindrami kombinowac ... slabo ??
|
28-01-05, 18:07 | #18 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
|
juz wiem
Mam juz diagnoze : 8 zawrod .. no i rozrzad ... glowica ok .. wiec troszke mnie pocieszyl mechanik ... a w ASO chcieli mi glowice wymienic ... no i cos z cylindrami kombinowac ... slabo ??
|
28-01-05, 18:29 | #19 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gdansk
Postów: 167
|
No ja bym splanowal cylinder. A w ASO najchetniej to by Ci podstawili druga foczke nowa a ta zabrali. Oni chyba glownie staraja sie jak najwiecej wymienic.
__________________
Foczka 1.8TDCi Alfa 147 jtd 16v |
28-01-05, 18:29 | #20 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gdansk
Postów: 167
|
No ja bym splanowal cylinder. A w ASO najchetniej to by Ci podstawili druga foczke nowa a ta zabrali. Oni chyba glownie staraja sie jak najwiecej wymienic.
__________________
Foczka 1.8TDCi Alfa 147 jtd 16v |
28-01-05, 21:50 | #21 | |
Moderator
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
|
Re: juz wiem
Cytat:
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..." "Poznasz kiedy głupi żartuje ?..." |
|
28-01-05, 21:50 | #22 | |
Moderator
Grupa: Warszawa
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
|
Re: juz wiem
Cytat:
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..." "Poznasz kiedy głupi żartuje ?..." |
|
30-01-05, 17:22 | #23 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
|
No tak
machnalem reka bo bym chyba ze 3 miesiace nial go w serwisie, jesli bym cos wskural , a mn9e fura potrzeban byla na drugi dzien w zasadzie , mialem na nartki do austrii smignac , a tu zonk . Cale szcze cie ze to sie stalo w domu dzien przed bo tak to bym chyba osiwial. .
|
30-01-05, 19:37 | #24 | |
Sympatyk
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: wa-wa
Ford Focus II
HB 3D
2.0 Duratec 145KM manual
2006
WI Warszawa Śródmieście
Postów: 681
|
Re: No tak
Cytat:
Miałem stresa bo w pierwszej wersji nie było takiej linki w kraju.
__________________
Pozdrawiam. w@riat „Polska powinna być tak uboga, aby Polacy sami chcieli pracować w Niemczech” generalny gubernator okupowanych ziem polskich Hans Frank |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
wycieraczki kaput :( | danzig74 | Elektryka, audio i alarmy | 14 | 06-11-06 22:42 |
Misa olejowa zetec S a zetec SE | Prezes | Silnik i skrzynia | 0 | 04-11-05 20:19 |
Po odłączeniu akumulatora - kaput :( | Kulin | Inne techniczne | 13 | 18-03-05 18:01 |
Kontakt - |