Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Inne techniczne

Komunikaty

Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 28-01-05, 13:14   #1
Jack
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
Domyślnie SILNIK 2.0 ZETEC KAPUT

Więc tak, wsiadam sobie wczoraj wieczorem po pracy do mojej foczki, standardowo ją odpalam, silnik pracuje przez minute po czym wrzucam wsteczny aby wyjechac z parkingu a silnik nagle gaśnie. Próbuję go uruchomić, a rozrusznik mieli jakby się sam kręcił. Po wezwaniu pomocy drogowej i odwiezieniu do ASO AP we Włochach, mechanik stwierdził uszkodzenie rozrusznika. Po godzinie dzwoni telefon, gdzie słyszę groźny głos, że zerwał się pasek rozrządu, rozwalił rozrząd, głowicę i cylindry. Chcialem dodać, ze samochód liczy sobie 2 lata i 3 miesiące, a przebieg to 56tys km.

Dziś rano zgodnie z wezwaniem serwisu stawiłem się na miejscu, gdzie w momencie gdy zacząłem się pytać dlaczego silnik przy tak niskim przebiegu zostaje aż tak mocno uszkodzony, zostałem totalnie olany, pan siedzący w krawacie za biurkiem przestał się do mnie totalnie odzywać, a koledze który próbował coś do mnie mówić kazał przestać. Spytał się na koniec tylko czy mają go robić czy nie. Samo sprawdzenie do końca co w nim jest miałoby trwać ponad tydzień. Jestem ciekaw na jakiej zasadzie stwierdzili taką usterkę bez zdejmowania głowicy, skoro sami przyznali, ze jej nie ruszali...

Należy nadmienić, że jestem totalnym żółtodziobem jeśli chodzi o mechanike i jakiekolwiek sprawy techniczne. Napisałem dokładnie to co mi powiedziano.

Po tej rozmowie stwierdziłem, że nie ma sensu zostawiać go u nich po takim potraktowaniu mnie. Samochód zabrałem na lawete i odwiozłem do prywatnego znajomego warsztatu. Czekam teraz na telefon co dokładnie teraz się stało.

Powiedzcie mi, czy to jest normalne że przy dzisiejszej technice dzieje się coś takiego w tak młodym samochodzie z niewielkim przebiegiem. Nie wiem jak mam rozmawiać, czy dochodzić swoich praw i udowadniać wadę techniczną, lub wadę fabryczną, czy coś takiego mimo że samochód jest po gwarancji, czy był źle prowadzony przez ASO.... Jestem bezradny z wizją wyrzygania paru tysięcy złotych.

Pamiętam tylko jak opowiadał mi tata, jak w 1976 roku jechał na giełde sprzedać "kredensa 125P" i wtedy przy 50 tys km strzelił mu rozrząd. Nie był wtedy zdziwiony bo to podobno była normalka w tych samochodach.

No i jak tu sie nie wkurzyć?? Co robić??
Jack jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:14   #2
Jack
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
Domyślnie SILNIK 2.0 ZETEC KAPUT

Więc tak, wsiadam sobie wczoraj wieczorem po pracy do mojej foczki, standardowo ją odpalam, silnik pracuje przez minute po czym wrzucam wsteczny aby wyjechac z parkingu a silnik nagle gaśnie. Próbuję go uruchomić, a rozrusznik mieli jakby się sam kręcił. Po wezwaniu pomocy drogowej i odwiezieniu do ASO AP we Włochach, mechanik stwierdził uszkodzenie rozrusznika. Po godzinie dzwoni telefon, gdzie słyszę groźny głos, że zerwał się pasek rozrządu, rozwalił rozrząd, głowicę i cylindry. Chcialem dodać, ze samochód liczy sobie 2 lata i 3 miesiące, a przebieg to 56tys km.

Dziś rano zgodnie z wezwaniem serwisu stawiłem się na miejscu, gdzie w momencie gdy zacząłem się pytać dlaczego silnik przy tak niskim przebiegu zostaje aż tak mocno uszkodzony, zostałem totalnie olany, pan siedzący w krawacie za biurkiem przestał się do mnie totalnie odzywać, a koledze który próbował coś do mnie mówić kazał przestać. Spytał się na koniec tylko czy mają go robić czy nie. Samo sprawdzenie do końca co w nim jest miałoby trwać ponad tydzień. Jestem ciekaw na jakiej zasadzie stwierdzili taką usterkę bez zdejmowania głowicy, skoro sami przyznali, ze jej nie ruszali...

Należy nadmienić, że jestem totalnym żółtodziobem jeśli chodzi o mechanike i jakiekolwiek sprawy techniczne. Napisałem dokładnie to co mi powiedziano.

Po tej rozmowie stwierdziłem, że nie ma sensu zostawiać go u nich po takim potraktowaniu mnie. Samochód zabrałem na lawete i odwiozłem do prywatnego znajomego warsztatu. Czekam teraz na telefon co dokładnie teraz się stało.

Powiedzcie mi, czy to jest normalne że przy dzisiejszej technice dzieje się coś takiego w tak młodym samochodzie z niewielkim przebiegiem. Nie wiem jak mam rozmawiać, czy dochodzić swoich praw i udowadniać wadę techniczną, lub wadę fabryczną, czy coś takiego mimo że samochód jest po gwarancji, czy był źle prowadzony przez ASO.... Jestem bezradny z wizją wyrzygania paru tysięcy złotych.

Pamiętam tylko jak opowiadał mi tata, jak w 1976 roku jechał na giełde sprzedać "kredensa 125P" i wtedy przy 50 tys km strzelił mu rozrząd. Nie był wtedy zdziwiony bo to podobno była normalka w tych samochodach.

No i jak tu sie nie wkurzyć?? Co robić??
Jack jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:22   #3
siwy
Turysta
 
Avatar siwy
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa Saska Kępa
Postów: 304
Domyślnie

Współczuję!! Poczekaj na wyniki oględzin w warsztacie. A jeśli okaże się, z tym paskiem to prawda i zniszczenia są tak duże i nie masz już gwarancji, jednak napisałbym pismo do Forda. Nic nie tracisz. Trzymam kciuki, żeby wszystko się dobrze skończyło.

P.S. I niech ktoś się jeszcze raz zaśmieje ze mnie, że chce rozrząd zmienić przy 100.000 km.
__________________
VW PASSAT 2.0 TDI
siwy jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:22   #4
siwy
Turysta
 
Avatar siwy
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa Saska Kępa
Postów: 304
Domyślnie

Współczuję!! Poczekaj na wyniki oględzin w warsztacie. A jeśli okaże się, z tym paskiem to prawda i zniszczenia są tak duże i nie masz już gwarancji, jednak napisałbym pismo do Forda. Nic nie tracisz. Trzymam kciuki, żeby wszystko się dobrze skończyło.

P.S. I niech ktoś się jeszcze raz zaśmieje ze mnie, że chce rozrząd zmienić przy 100.000 km.
__________________
VW PASSAT 2.0 TDI
siwy jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:36   #5
Oskar
Moderator
Grupa: Warszawa
 
Avatar Oskar
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
Domyślnie

Teoretycznie mogła to byc wina paska (mógłbyc wadliwy albo coś)
Myślę że pomysł Siwego z pismem do forda jest dobry jeśli samochód był wcześniej serwisowany i części były oryginalne to nie powinno sie tak stać tym bardziej że ford zaleca zmiane rozrządu przy 120 tyś lub 150 tyś.
Powodzenia !!!

p.s. niezapomnij wspomnieć jak potraktował Cię "pan doradca serwisowy " czy jak to się zwie
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..."

"Poznasz kiedy głupi żartuje ?..."
Oskar jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:36   #6
Oskar
Moderator
Grupa: Warszawa
 
Avatar Oskar
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
Domyślnie

Teoretycznie mogła to byc wina paska (mógłbyc wadliwy albo coś)
Myślę że pomysł Siwego z pismem do forda jest dobry jeśli samochód był wcześniej serwisowany i części były oryginalne to nie powinno sie tak stać tym bardziej że ford zaleca zmiane rozrządu przy 120 tyś lub 150 tyś.
Powodzenia !!!

p.s. niezapomnij wspomnieć jak potraktował Cię "pan doradca serwisowy " czy jak to się zwie
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..."

"Poznasz kiedy głupi żartuje ?..."
Oskar jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:39   #7
kanciak
Turysta
 
Avatar kanciak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Sosnowiec
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2006
SO Sosnowiec
Postów: 187
Garaż
Domyślnie

ja sie z ciebie nie śmieję.......
też zmnienie wczesniej, bo nie tylko przebieg jest ważny
ale też wiek auta. Pasek sie starzeje, a czystość polskich
dróg jest ogólnie znana.
Chłopaki z "serwisu o zmroku" mówią jasno
przebieg albo 5 lat i wymiana.

A kolega JAck niech ładnie wszystko posprawdza. Skrobnie eleganckie pismo do FP, w którym moze na końcu nadmieni że jest w kontakcie
z prasą motoryzacyjną. )

Ale jak tak sie wszystko w silniku krzywi to odbyłoby sie to tak po cichu??
Wg mnie na logikę powinien być niezły hałas, ale moze sie mylę?
__________________
W stajence: Focus II HB5d 1,6 Silver X + Focus I sedan 1,6 Ghia - Citrus Gold // www.aptekagrand.pl
kanciak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:39   #8
kanciak
Turysta
 
Avatar kanciak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Sosnowiec
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2006
SO Sosnowiec
Postów: 187
Garaż
Domyślnie

ja sie z ciebie nie śmieję.......
też zmnienie wczesniej, bo nie tylko przebieg jest ważny
ale też wiek auta. Pasek sie starzeje, a czystość polskich
dróg jest ogólnie znana.
Chłopaki z "serwisu o zmroku" mówią jasno
przebieg albo 5 lat i wymiana.

A kolega JAck niech ładnie wszystko posprawdza. Skrobnie eleganckie pismo do FP, w którym moze na końcu nadmieni że jest w kontakcie
z prasą motoryzacyjną. )

Ale jak tak sie wszystko w silniku krzywi to odbyłoby sie to tak po cichu??
Wg mnie na logikę powinien być niezły hałas, ale moze sie mylę?
__________________
W stajence: Focus II HB5d 1,6 Silver X + Focus I sedan 1,6 Ghia - Citrus Gold // www.aptekagrand.pl
kanciak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:43   #9
Oskar
Moderator
Grupa: Warszawa
 
Avatar Oskar
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
Domyślnie

Mojemu ojcu pękła rolka napinacza w mondeo
Wygieło 16 zaworów .Jedyny hałas jaki był to rolki jak sie zbuntowała coś jak stare łożysko no ale oprócz zaworów nic więcej sie nie pogieło
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..."

"Poznasz kiedy głupi żartuje ?..."
Oskar jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:43   #10
Oskar
Moderator
Grupa: Warszawa
 
Avatar Oskar
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
Domyślnie

Mojemu ojcu pękła rolka napinacza w mondeo
Wygieło 16 zaworów .Jedyny hałas jaki był to rolki jak sie zbuntowała coś jak stare łożysko no ale oprócz zaworów nic więcej sie nie pogieło
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..."

"Poznasz kiedy głupi żartuje ?..."
Oskar jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:49   #11
Jack
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
Domyślnie Hmm

Wlasnie o to chodzi ze nic nie slyszalem , zadnych objawow nie bylo wczesniej , a silnik poprostu zagasl bez zadnych zgrzytow czy tym podobnych ......
Jack jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 13:49   #12
Jack
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
Domyślnie Hmm

Wlasnie o to chodzi ze nic nie slyszalem , zadnych objawow nie bylo wczesniej , a silnik poprostu zagasl bez zadnych zgrzytow czy tym podobnych ......
Jack jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 15:13   #13
sajgon
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gdansk
Postów: 167
Domyślnie

No ja mialem cos takiego jeszcze w opelku (astra gsi rocznik 94). Tez nie bylo nic slychac - zgasl i tyle. Dopiero jak go odpalilem przez pare sekund bylo slychac zgrzytanie i zgasl. Polecial pasek rozrzadu. Jesli tak sie stalo i u Ciebie to nie trzeba zagladac do silnika zeby wywnioskowac:
szlif-splanowanie, popychacze, walki i jeszcze innych pare rzeczy moze byc.
3mam kciuki ze bedzie dobrze, chociaz podziwiam ze gwarancja nie zostala wykupiona.
P.S. Moze ford pokaze sie z tej dobrej strony i uzna to za wade fabryczna (lipny pasek).
__________________
Foczka 1.8TDCi
Alfa 147 jtd 16v
sajgon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 15:13   #14
sajgon
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gdansk
Postów: 167
Domyślnie

No ja mialem cos takiego jeszcze w opelku (astra gsi rocznik 94). Tez nie bylo nic slychac - zgasl i tyle. Dopiero jak go odpalilem przez pare sekund bylo slychac zgrzytanie i zgasl. Polecial pasek rozrzadu. Jesli tak sie stalo i u Ciebie to nie trzeba zagladac do silnika zeby wywnioskowac:
szlif-splanowanie, popychacze, walki i jeszcze innych pare rzeczy moze byc.
3mam kciuki ze bedzie dobrze, chociaz podziwiam ze gwarancja nie zostala wykupiona.
P.S. Moze ford pokaze sie z tej dobrej strony i uzna to za wade fabryczna (lipny pasek).
__________________
Foczka 1.8TDCi
Alfa 147 jtd 16v
sajgon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 15:57   #15
xxxxx
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gotenhafen (Gdynia)
2003
Postów: 42
Domyślnie

Co do okreslenia usterki wewnatrz silnika sluzy mikro kamera ktora wprowadza sie przez otwor po swiecy . Jesli polecial pasek a stalo to sie na wolnych obr. to procz zaworow nic wiecej nie powinno nawalic a nawet moze byc tak ze zawory nie sa mocno uszkodzone. a koszt naprawy wyniesie w granicy 1500zl z czesciami
xxxxx jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 15:57   #16
xxxxx
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gotenhafen (Gdynia)
2003
Postów: 42
Domyślnie

Co do okreslenia usterki wewnatrz silnika sluzy mikro kamera ktora wprowadza sie przez otwor po swiecy . Jesli polecial pasek a stalo to sie na wolnych obr. to procz zaworow nic wiecej nie powinno nawalic a nawet moze byc tak ze zawory nie sa mocno uszkodzone. a koszt naprawy wyniesie w granicy 1500zl z czesciami
xxxxx jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 18:07   #17
Jack
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
Domyślnie juz wiem

Mam juz diagnoze : 8 zawrod .. no i rozrzad ... glowica ok .. wiec troszke mnie pocieszyl mechanik ... a w ASO chcieli mi glowice wymienic ... no i cos z cylindrami kombinowac ... slabo ??
Jack jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 18:07   #18
Jack
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
Domyślnie juz wiem

Mam juz diagnoze : 8 zawrod .. no i rozrzad ... glowica ok .. wiec troszke mnie pocieszyl mechanik ... a w ASO chcieli mi glowice wymienic ... no i cos z cylindrami kombinowac ... slabo ??
Jack jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 18:29   #19
sajgon
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gdansk
Postów: 167
Domyślnie

No ja bym splanowal cylinder. A w ASO najchetniej to by Ci podstawili druga foczke nowa a ta zabrali. Oni chyba glownie staraja sie jak najwiecej wymienic.
__________________
Foczka 1.8TDCi
Alfa 147 jtd 16v
sajgon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 18:29   #20
sajgon
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Gdansk
Postów: 167
Domyślnie

No ja bym splanowal cylinder. A w ASO najchetniej to by Ci podstawili druga foczke nowa a ta zabrali. Oni chyba glownie staraja sie jak najwiecej wymienic.
__________________
Foczka 1.8TDCi
Alfa 147 jtd 16v
sajgon jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 21:50   #21
Oskar
Moderator
Grupa: Warszawa
 
Avatar Oskar
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
Domyślnie Re: juz wiem

Cytat:
Napisał Jack
Mam juz diagnoze : 8 zawrod .. no i rozrzad ... glowica ok .. wiec troszke mnie pocieszyl mechanik ... a w ASO chcieli mi glowice wymienic ... no i cos z cylindrami kombinowac ... slabo ??
No to szczęście w nieszczęsciu ale tak teraz pomyślałem że skoro aut rozbrałeś w innym warsztacie to chyba u forda w sprawie wadliwego paska już nic nie wskurasz .
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..."

"Poznasz kiedy głupi żartuje ?..."
Oskar jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-01-05, 21:50   #22
Oskar
Moderator
Grupa: Warszawa
 
Avatar Oskar
 
Marcin
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Warszawa
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 Duratec 120KM manual
2004
WW..A Warszawa Rembertów
Postów: 1 520
Domyślnie Re: juz wiem

Cytat:
Napisał Jack
Mam juz diagnoze : 8 zawrod .. no i rozrzad ... glowica ok .. wiec troszke mnie pocieszyl mechanik ... a w ASO chcieli mi glowice wymienic ... no i cos z cylindrami kombinowac ... slabo ??
No to szczęście w nieszczęsciu ale tak teraz pomyślałem że skoro aut rozbrałeś w innym warsztacie to chyba u forda w sprawie wadliwego paska już nic nie wskurasz .
__________________
"Mam, tak samo jak Ty, miasto moje a w nim..."

"Poznasz kiedy głupi żartuje ?..."
Oskar jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-01-05, 17:22   #23
Jack
Turysta
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Wawa - Grochów
Postów: 12
Domyślnie No tak

machnalem reka bo bym chyba ze 3 miesiace nial go w serwisie, jesli bym cos wskural , a mn9e fura potrzeban byla na drugi dzien w zasadzie , mialem na nartki do austrii smignac , a tu zonk . Cale szcze cie ze to sie stalo w domu dzien przed bo tak to bym chyba osiwial. .
Jack jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-01-05, 19:37   #24
w@riat
Sympatyk
 
Avatar w@riat
 
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: wa-wa
Ford Focus II
HB 3D
2.0 Duratec 145KM manual
2006
WI Warszawa Śródmieście
Postów: 681
Domyślnie Re: No tak

Cytat:
Napisał Jack
machnalem reka bo bym chyba ze 3 miesiace nial go w serwisie, jesli bym cos wskural , a mn9e fura potrzeban byla na drugi dzien w zasadzie , mialem na nartki do austrii smignac , a tu zonk . Cale szcze cie ze to sie stalo w domu dzien przed bo tak to bym chyba osiwial. .
Ja miałem 2 tyg temu wymiane linki gazu na 2 dni przed wyjazdem do austrii na nartki.
Miałem stresa bo w pierwszej wersji nie było takiej linki w kraju.
__________________
Pozdrawiam.
w@riat


„Polska powinna być tak uboga, aby Polacy sami chcieli pracować w Niemczech”
generalny gubernator okupowanych ziem polskich Hans Frank
w@riat jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
wycieraczki kaput :( danzig74 Elektryka, audio i alarmy 14 06-11-06 22:42
Misa olejowa zetec S a zetec SE Prezes Silnik i skrzynia 0 04-11-05 20:19
Po odłączeniu akumulatora - kaput :( Kulin Inne techniczne 13 18-03-05 18:01

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u