Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Inne techniczne

Komunikaty

Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 26-05-10, 10:18   #1
tomekxo
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
Domyślnie Szarpanie przy dodawaniu gazu

Witam

Od pewnego czasu mam problem z moim focusem. Postaram sie go opisac na tyle ile potrafie. Mam focusa z 1998r. z gazem sekwencyjnym (brc). Od jakiegos czasu zaowazylem ze samochod dziwnie szarpie w pewnym zakresie obrotow. Tak w granicach 1500 obr na kazdym biegu potrafi szarpac jak by sie krztusil Ale przy niecalych 2000 obr i wyzej juz idzie normalnie. Jak delikatnie obchodze sie z gazem to go nie szarpie. Ale jak depne do dechy to na bank sie przytknie. Najbardziej jest to odczuwalne na gazie, ale jak przelacze na benzyne tez to czuc. Moze mniej ale tez. Dodam ze niedawno bylem na regulacji instalacji gazowej, na ktorej czyscili mi wszystkie filtry gazu, przy okazji zagladali do swiec. Ale skoro wystepuje to tez na benzynie to chyba nie w tym rzecz...
tomekxo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-05-10, 10:52   #2
niko123
Dukacz
 
Avatar niko123
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Gliwice/Bochum
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2010
Postów: 1 262
Domyślnie

Filtr paliwa, sonda lambda, cewka, przepływomierz
__________________


Uploaded with ImageShack.us
niko123 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-05-10, 16:37   #3
Aras
Turysta
Grupa: Cujawy
 
Avatar Aras
 
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
Garaż
Domyślnie

Ja mam podobne objawy. Zobacz czy masz szczelny wydech przed sondą, bo wtedy silnik fuzluje przy wciśnięciu do dechy, ja tak mam i mam zerwany elastyczny łącznik wydechu (przed 2. sondą Lambda) i prawdopodobnie to jest przyczyna niedomagania.
Aras jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-05-10, 16:45   #4
mat
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Bielsko-Biała
Ford Focus I FL
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2002
Postów: 29
Domyślnie

Kable, świece, cewka-w takiej kolejności szukaj.
mat jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-05-10, 23:02   #5
Kam1l
Kataryna
Grupa: WLKP
 
Avatar Kam1l
 
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Poznań
Ford Focus III
kombi
1.6 EcoBoost 150KM manual
sierpień
2011
PO Poznań
Postów: 3 525
Garaż
Domyślnie

Również obstawiam jakiś lewy dolot powietrza jak mówi Aras
Miałem identycznie w poprzednim aucie
Kam1l jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-05-10, 23:56   #6
tomekxo
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
Domyślnie

jakis miesiac temu wymienialem ostatni tlumik i lacznik elastyczny...
tomekxo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-05-10, 19:59   #7
Barton76
Turysta
 
Avatar Barton76
 
Zarejestrowany: May 2010
Skąd: Warszawa Natolin
Ford Focus I
kombi
1.8 Zetec 115KM manual
2001
WN Warszawa Ursynów
Postów: 44
Domyślnie

Ja z kolei zauważyłem taki problem po wymianie katalizatora, choć do końca nie jestem pewien czy to od tego. U mnie wygląda to tak, że na niskich obrotach występują dławienia aż całą budą szarpie. Czy wg Was to oznacza, ze coś tam źle pospawali?
Barton76 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-05-10, 12:54   #8
cotrez
Turysta
 
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Uć
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
1999
EL Łódź
Postów: 9
Domyślnie

Miałem ten problem kilka miesięcy temu, również mi szarpał i dławił się. Po podłączeniu pod komputer, wyszedł błąd "Wypadanie zapłonów". Mechanik polecił wymiane świec, przewodów, cewki. Po wymianie samych świec było ok, ale tylko przez jakiś czas, teraz problem wrócił, ale delikatnie inny. Auto podczas odpalania bardzo sie dławi i czasami potrafi zgasnąć dlatego musze od razu dodawać gazu. Kupiłem przed chwilą nowe przewody Boscha, ale raczej licze sie i tak z wymianą cewki.

edit. Aha do tego auto bardzo straciło moc.

edit.2 Przestalo padać więc poszedłem zmienić przewody. Dalej to samo problemy przy odpalaniu, natomiast po samych przewodach auto odczuwalnie lepiej sie wkreca na obroty. Na dniach kupie używana cewke, ale oryginał. Nówke moge mieć za 210zł, ale dopóki nie będe pewny, że to jest przyczyną to nie kupuje już nic "nowego".

Ostatnio edytowane przez cotrez ; 31-05-10 o 17:27
cotrez jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-06-10, 08:39   #9
tomekxo
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
Domyślnie

Faktycznie ja jak odpalam to tez jakos potrafi sie dlawic lekko... ale jeszcze nigdy mi nie zgasl podczas odpalania...
tomekxo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-10, 20:51   #10
tomekxo
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
Domyślnie

wymienilem swiece, filtr powietrza, przy okazji wymiany oleju i zero poprawy...
tomekxo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-10, 22:56   #11
Aras
Turysta
Grupa: Cujawy
 
Avatar Aras
 
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
Garaż
Domyślnie

Znalazłem w końcu winowajcę mułowatości mojej Foczki - cewka zapłonowa.
Mam odnośnie tego do was pytanie. Dotychczasowa cewka była firmy FoMoCo o symbolu: 988F-12029-AB. Na Allegro znalazłem tej samej firmy tylko, że różni się symbolem: 988F-12029-AD.
Może ktoś z Was wie, czym się różnią te cewki?
Wg opisu niby pasuje do mojego silnika, ale nie chciałbym mieć problemów z tego powodu.
Aras jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-10, 23:24   #12
drake
Klepacz
Grupa: Śląsk
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Bielsko-Biała
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
lipiec
2006
SB Bielsko-Biała
Postów: 2 330
Domyślnie

Wg. mnie to rewizja cewki. Nic sprzecznego z Twoim samochodem.
drake jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-10, 09:07   #13
tomekxo
Turysta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
Domyślnie

Wyjalem przeplywomierz i na oko wygladal dobrze, nie byl ani brudny ani nic... Wiec wkoncu go odlaczylem i przejechalem sie bez niego... No i szarpania nie bylo... Pojezdzilem, posprawdzalem i wyglada ze jest ok. Wiec stanalem podlaczylem go, odpalilem i ruszylem znowu sprawdzac. No i znowu bylo szarpanie... Wiec wyglada na to ze to uwalony przeplywomierz... I teraz pytanie... Jego to sie pewnie juz nie naprawi ani sie z nim nic nie da zrobic? Bo jezeli nie to kupie jakis uzywany, bo nowy to z 400zl pewno by kosztowal. Czy w wersjach z silnikami 1.4-2.0 byly takie same przeplywomierze?
tomekxo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-10, 10:23   #14
ruda
Turysta
 
Avatar ruda
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
KNS powiat nowosądecki (Nowy Sącz)
Postów: 16
Garaż
Domyślnie

Tez mialam takie szarpania, pozniej autko sie tluklo jak by na 3 garach chodzilo - wymienilam cewke i elegancko chodzi
ruda jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-10, 21:23   #15
Aras
Turysta
Grupa: Cujawy
 
Avatar Aras
 
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomekxo Zobacz post
Wyjalem przeplywomierz i na oko wygladal dobrze, nie byl ani brudny ani nic... Wiec wkoncu go odlaczylem i przejechalem sie bez niego... No i szarpania nie bylo... Pojezdzilem, posprawdzalem i wyglada ze jest ok. Wiec stanalem podlaczylem go, odpalilem i ruszylem znowu sprawdzac. No i znowu bylo szarpanie... Wiec wyglada na to ze to uwalony przeplywomierz... I teraz pytanie... Jego to sie pewnie juz nie naprawi ani sie z nim nic nie da zrobic? Bo jezeli nie to kupie jakis uzywany, bo nowy to z 400zl pewno by kosztowal. Czy w wersjach z silnikami 1.4-2.0 byly takie same przeplywomierze?
Ja oryginalnie nie mam przepływomierza. Zamiast niego mam wstawioną plastikową mufę.
Nie wiem jakby wpłynęło to na parametry Twojego silnika (moc, spalanie itp), jakbyś go odłączył.
Aras jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-01-11, 18:41   #16
adamh72
Turysta
Grupa: Śląsk
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: polska
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
grudzień
2003
Postów: 17
Domyślnie

U mnie było podobnie ,dławił się na obrotach od ok. 1000-2000 na różnych biegach po wymianie cewki ,przewodów nic się nie zmieniło lecz gdy wymieniłem świece na oryginalne (po namowie kolegi) autko nie do poznania, całkiem inna jazda - stare świece miały fioletową barwę z góry i dużą przerwę między elektrodami
adamh72 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u