WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
26-05-10, 10:18 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
|
Szarpanie przy dodawaniu gazu
Witam
Od pewnego czasu mam problem z moim focusem. Postaram sie go opisac na tyle ile potrafie. Mam focusa z 1998r. z gazem sekwencyjnym (brc). Od jakiegos czasu zaowazylem ze samochod dziwnie szarpie w pewnym zakresie obrotow. Tak w granicach 1500 obr na kazdym biegu potrafi szarpac jak by sie krztusil Ale przy niecalych 2000 obr i wyzej juz idzie normalnie. Jak delikatnie obchodze sie z gazem to go nie szarpie. Ale jak depne do dechy to na bank sie przytknie. Najbardziej jest to odczuwalne na gazie, ale jak przelacze na benzyne tez to czuc. Moze mniej ale tez. Dodam ze niedawno bylem na regulacji instalacji gazowej, na ktorej czyscili mi wszystkie filtry gazu, przy okazji zagladali do swiec. Ale skoro wystepuje to tez na benzynie to chyba nie w tym rzecz... |
26-05-10, 10:52 | #2 |
Dukacz
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Gliwice/Bochum
Ford Focus II FL
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2010
Postów: 1 262
|
Filtr paliwa, sonda lambda, cewka, przepływomierz
|
26-05-10, 16:37 | #3 |
Turysta
Grupa: Cujawy
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
|
Ja mam podobne objawy. Zobacz czy masz szczelny wydech przed sondą, bo wtedy silnik fuzluje przy wciśnięciu do dechy, ja tak mam i mam zerwany elastyczny łącznik wydechu (przed 2. sondą Lambda) i prawdopodobnie to jest przyczyna niedomagania.
|
26-05-10, 16:45 | #4 |
Turysta
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Bielsko-Biała
Ford Focus I FL
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2002
Postów: 29
|
Kable, świece, cewka-w takiej kolejności szukaj.
|
26-05-10, 23:56 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
|
jakis miesiac temu wymienialem ostatni tlumik i lacznik elastyczny...
|
28-05-10, 19:59 | #7 |
Turysta
Zarejestrowany: May 2010
Skąd: Warszawa Natolin
Ford Focus I
kombi
1.8 Zetec 115KM manual
2001
WN Warszawa Ursynów
Postów: 44
|
Ja z kolei zauważyłem taki problem po wymianie katalizatora, choć do końca nie jestem pewien czy to od tego. U mnie wygląda to tak, że na niskich obrotach występują dławienia aż całą budą szarpie. Czy wg Was to oznacza, ze coś tam źle pospawali?
|
31-05-10, 12:54 | #8 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Uć
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
1999
EL Łódź
Postów: 9
|
Miałem ten problem kilka miesięcy temu, również mi szarpał i dławił się. Po podłączeniu pod komputer, wyszedł błąd "Wypadanie zapłonów". Mechanik polecił wymiane świec, przewodów, cewki. Po wymianie samych świec było ok, ale tylko przez jakiś czas, teraz problem wrócił, ale delikatnie inny. Auto podczas odpalania bardzo sie dławi i czasami potrafi zgasnąć dlatego musze od razu dodawać gazu. Kupiłem przed chwilą nowe przewody Boscha, ale raczej licze sie i tak z wymianą cewki.
edit. Aha do tego auto bardzo straciło moc. edit.2 Przestalo padać więc poszedłem zmienić przewody. Dalej to samo problemy przy odpalaniu, natomiast po samych przewodach auto odczuwalnie lepiej sie wkreca na obroty. Na dniach kupie używana cewke, ale oryginał. Nówke moge mieć za 210zł, ale dopóki nie będe pewny, że to jest przyczyną to nie kupuje już nic "nowego". Ostatnio edytowane przez cotrez ; 31-05-10 o 17:27 |
01-06-10, 08:39 | #9 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
|
Faktycznie ja jak odpalam to tez jakos potrafi sie dlawic lekko... ale jeszcze nigdy mi nie zgasl podczas odpalania...
|
21-06-10, 20:51 | #10 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
|
wymienilem swiece, filtr powietrza, przy okazji wymiany oleju i zero poprawy...
|
21-06-10, 22:56 | #11 |
Turysta
Grupa: Cujawy
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
|
Znalazłem w końcu winowajcę mułowatości mojej Foczki - cewka zapłonowa.
Mam odnośnie tego do was pytanie. Dotychczasowa cewka była firmy FoMoCo o symbolu: 988F-12029-AB. Na Allegro znalazłem tej samej firmy tylko, że różni się symbolem: 988F-12029-AD. Może ktoś z Was wie, czym się różnią te cewki? Wg opisu niby pasuje do mojego silnika, ale nie chciałbym mieć problemów z tego powodu. |
21-06-10, 23:24 | #12 |
Klepacz
Grupa: Śląsk
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Bielsko-Biała
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
lipiec
2006
SB Bielsko-Biała
Postów: 2 330
|
Wg. mnie to rewizja cewki. Nic sprzecznego z Twoim samochodem.
|
28-06-10, 09:07 | #13 |
Turysta
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Pabianice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 Zetec 115KM manual
1998
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 130
|
Wyjalem przeplywomierz i na oko wygladal dobrze, nie byl ani brudny ani nic... Wiec wkoncu go odlaczylem i przejechalem sie bez niego... No i szarpania nie bylo... Pojezdzilem, posprawdzalem i wyglada ze jest ok. Wiec stanalem podlaczylem go, odpalilem i ruszylem znowu sprawdzac. No i znowu bylo szarpanie... Wiec wyglada na to ze to uwalony przeplywomierz... I teraz pytanie... Jego to sie pewnie juz nie naprawi ani sie z nim nic nie da zrobic? Bo jezeli nie to kupie jakis uzywany, bo nowy to z 400zl pewno by kosztowal. Czy w wersjach z silnikami 1.4-2.0 byly takie same przeplywomierze?
|
28-06-10, 21:23 | #15 | |
Turysta
Grupa: Cujawy
Arkadiusz
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Bydgoszcz
Ford Focus II FL
kombi
1.6 Duratec 100KM manual
luty
2009
CB Bydgoszcz
Postów: 582
|
Cytat:
Nie wiem jakby wpłynęło to na parametry Twojego silnika (moc, spalanie itp), jakbyś go odłączył. |
|
11-01-11, 18:41 | #16 |
Turysta
Grupa: Śląsk
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: polska
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
grudzień
2003
Postów: 17
|
U mnie było podobnie ,dławił się na obrotach od ok. 1000-2000 na różnych biegach po wymianie cewki ,przewodów nic się nie zmieniło lecz gdy wymieniłem świece na oryginalne (po namowie kolegi) autko nie do poznania, całkiem inna jazda - stare świece miały fioletową barwę z góry i dużą przerwę między elektrodami
|
Kontakt - |