WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Inne techniczne Problemy, usterki, naprawy... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
31-08-12, 01:39 | #1 |
Sympatyk
Zlotowicz
Grupa: Zachodniopomorskie
Daniel
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Szczecin/okolice
Ford Focus I ST170
HB 5D
2.0 Zetec 170KM manual
2004
ZPL powiat policki (Police)
Postów: 5 372
|
Wymiana/naprawa zatrzasku klamki
Siemka
Więc udało mi się naprawić klamkę za 3 zł a dokładnie za 1,50 zł, bo kupiłem 2x śrubkę i nakrętkę (z plastikiem, która się sama nie odkręca - teoretycznie ) Tak jak napisałem, zrobię tutka jak naprawię klamkę Jestem z tego powodu niezmiernie szczęśliwy Zdjęcie uszkodzonego zatrzasku: Czas wymiany: ok. 0:30 - 1h Stopień trudności: średnio-zaawansowany Potrzebne narzędzia: Śrubokręt, Nakrętka na śrubę 5mm, Piłka do metalu, Śruba 5mmx70mm (Później trzeba dociąć do odpowiedniej długości), Imadło (oczywiście jeżeli mamy jeżeli nie to też damy radę - służy do przytrzymania klamki podczas wiercenia nitu oraz piłowania odstającej części śruby), Prąd, Wiertarka (z odpowiednim wiertłem idealnie mieszczącym się wiertłem do nitu), Cierpliwość, ---EDIT--- --- --- --- --- --- --- --- PIWO PIWO PIWO ze szczęścia . --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- 1. Rozbieramy drzwi 6 śrubek po bokach/dole drzwi + 1 w klamce + 2 w rączce drzwi. Ściągamy plastik "osłaniający" lusterko od wewnątrz 2. Zdejmujemy obudowę drzwi i klamki, odłączamy elektrykę szyb, blokujemy przycisk LOCK (tak jakby drzwi były zamknięte), następnie wyjmujemy cięgno z klamki, tu może być najwięcej zabawy/rzeźby... ciężko g**no schodzi u mnie bez kontuzji palca, ręki i ofiar w plastiku od cięgna się nie obyło . 3. Bierzemy klamkę która ma "nowe"/całe zatrzaski. 4. Rozwiercamy nit (będzie ciężko szło, trzeba uważać żeby jej nie zepsuć). 5. Wyjmujemy ori bolec z klamki, wszystkie części odkładamy w bezpieczne miejsce (klamka, przycisk LOCK, tulejka z klamki (jeżeli nie wyszła z klamki niech tam zostanie ), sprężynka). 6. Wszystkie punkty (3,4,5) powtarzamy z klamką zepsutą (w zepsutej nie musimy uważać żeby została cała ). 7. Wymieniamy elementy: Zakładamy klamkę (w moim przypadku srebrną) jednocześnie zakładając sprężynkę, tulejkę (jeżeli wypadła z klamki podczas rozbierania jej), przycisk LOCK, wkładamy śrubę, najlepiej od góry ponieważ w plastiku do drzwi więcej miejsca jest od dołu niż od góry. 8. Przykręcamy nakrętkę na śrubkę - od dołu - robimy to z gracją i wyczuciem, żeby klamka mogła się ruszać! (Zrobiłem odwrotnie niż jest na 1. zdjęci , 2. zdjęcie OK). 9. Bierzemy piłkę i odcinamy niepotrzebną/za długą część śruby - docinamy ją aż do nakrętki. 10. Jeżeli wszystko zrobiliśmy z powodzeniem czas założyć klamkę i cięgno, ja przesmarowałem ją delikatnie WD40, na wszelki wypadek 11. Teraz żeby nie popełnić drugi raz błędu i nie wyłamać zatrzasku klamki szukamy dziurki do zatrzasku i delikatnie wkładamy tak jak być powinno 12. Skręcamy drzwi i cieszymy się klamką jak nową ufff... Po sprawie Efekt: Cieszyłem się jak dziecko, które oglądało po raz pierwszy Głupiego i Głupszego Serdeczne dzięki za pomoc i za poświęcony czas chłopaki marfm76 moons siwy05 coomac MATRIX60MW Pozdrawiam Daniel - SuperOzy Ostatnio edytowane przez Superozy ; 31-08-12 o 11:13 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
Wymiana klamki wewnętrznej-fotostory | coomac | MK1 | 0 | 26-08-12 10:11 |
[MK1] Wymiana klamki w drzwiach | lukasz11 | Inne techniczne | 3 | 09-03-12 23:01 |
[MK1] Focus 1,6 wymiana/zmiana/naprawa skrzyni | Pascal_pl | Silnik i skrzynia | 2 | 11-01-11 22:11 |
Czujniki cofania - naprawa, wymiana, koszty? | zikan | Elektryka, audio i alarmy | 5 | 14-04-07 18:15 |
Kontakt - |